Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Vermoeden Datingfraude

Goedenavond allen, ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ik maak me ernstige zorgen om mijn broer. 2 jaar geleden heeft hij een vrouw 'ontmoet'. Na vele leugens, heeft hij me uiteindelijk opgebiecht dat het een Roemeense vrouw is, die wel woonachtig is in Nederland(telkens ergens anders) en werkzaam is als prostituee. Hij denkt dat ze samen een leven op gaan bouwen. Zij is inmiddels bezig om haar 4 kinderen naar Nederland te halen. Voor de corona-tijd, heeft hij meerdere malen geld van zowel mij, als mijn broers/zussen/moeder geleend, elke keer met een andere smoes, en meerdere keren nooit teruggegeven. Nu het coronatijd is en zij dus niet kan werken, gaat het van kwaad tot erger. Bijna maandelijks vraagt hij om geld, diverse rekeningen die voor andere doeleinden waren zijn al leeggetrokken en niemand die echt weet(wel vermoed) waar dat geld gebleven is.

Intussen is de band met zo ongeveer de hele familie overhoop. Moeder wil alleen de lieve vrede bewaren, en dat is de enige reden dat de rest zijn mond houd. 

Maar als ik eerlijk ben...ik ben het beu, kotsbeu. Als je hem confronteert, word alles ontkend en moet ik er maar vertrouwen in hebben dat het allemaal goed komt.Maar op basis waarvan? Ik heb de vrouw in die 2 jaar nog nooit gezien, niemand van ons niet. Hij zelf heeft haar voor het laatst gezien in februari. Het enige wat ze mijns insziens hebben is dagelijks telefonisch contact.

Hellup! Wat moet ik doen?

Bezig met laden...

10 Reacties

27 mei 2020
Veel sterkte en inderdaad geen geld meer geven.
27 mei 2020
Ik sluit mij aan bij bovenstaande reacties, absoluut geen geld meer lenen, waarschijnlijk veranderd het gedrag van de vrouw naar hem toe als ze geen geld meer krijgt! Hij moet het zelf in gaan zien! Sterkte met alles
27 mei 2020 (bewerkt)
Wat een nare situatie en jij kunt bijna niks doen. Inderdaad geen geld meer geven, en dat aan de hele familie duidelijk maken en eventueel aan zijn vrienden. Heeft hij een vriend die jij kunt inschakelen misschien om eens met hem te praten? Je zegt dat je moeder de lieve vrede wil bewaren, misschien kan zij een rol spelen in het openen van zijn ogen? Misschien is er ook een documentaire over opgelichte mannen en anders pribeer hem Opgelicht over datingfraude te laten zien. Of, en dat is misschien niet heel makkelijk, probeer zonder waardeoordeel met hem te praten over hoe hij zijn relatie ziet? Is t normaal dat je elkaar nooit ziet en zoveel geld overmaakt en jezelf in de schulden steekt? Dat begin je natuurlijk niet meer maar laat je eek aan bod komen. Uit je zorgen ipv boos te worden. Wat je natuurlijk bent maar hij is verliefd en verblind. Heel veel sterkte en succes!
27 mei 2020 (bewerkt)
Twins83, ik sluit me aan bij bovenstaande : liefde maakt blind, haar te hebben ontmoet zal het inderdaad moeilijker maken. Het is ongekend hoe snel je door iemand 'ingepakt' kan worden omdat je juist die dingen hoort die je graag wil horen ! Ook ik ben slachtoffer en heb me volledig laten leiden door mooie praatjes op afstand. Uiteindelijk nadat er binnen no time gevraagd werd steeds geld over te maken (en ik dus mijn spaarrekening zag slinken) heb ik mijn zus in vertrouwen genomen. Zij was heel hard en direct naar mij, politie en geen flauwekul, waar ik nog aandroeg maar …. maar...….Nee volhardend bleef zij en ik ben haar daar dankbaar voor !!! Ook al lijkt het nu allemaal tot verwijdering van jullie als gezin te leiden, blijf je broer waarschuwen ga het gesprek met hem aan en leen geen geld meer !!! Leg hem uit waarom je geen geld meer wil lenen...…… en hij zal je echt niet gelijk geloven, maar blijf hem steunen door er voor hem te zijn. Dit zijn ontzettend moeilijke situaties voor slachteroffers !!! Maar...… de eerste stap is dat hij dit zelf zal moeten gaan inzien !! En dat is ook de moeilijkste stap !! Zoals Sylvia zegt : laat hem eens meelezen op deze site. Ik dacht nl dat ik de enige was en zo stom in een verhaal te trappen van iemand...………….. Ik heb door hier te plaatsen, verhalen te lezen en te praten met iemand van Slachtofferhulp uit mijn regio echt veel steun ervaren !!
Veel sterkte en doe zeker hier ook je verhaal !!!!!
27 mei 2020 (bewerkt)
Het enige wat je kan doen is in elk geval geen geld meer geven. Op hem in blijven praten en dit moet iedereen blijven doen. Kijk maar of hij bereidt is de verhalen hier te lezen. Alles proberen om hem tot inkeer te brengen.
Uuteindelijk moet hij het zelf gaan inzien en kunnen jullie niet meer doen dan hem daarna op te vangen. Maar eerst zal hij zelf moeten breken met die mevrouw.
Sterkte...
27 mei 2020 (bewerkt)
Western Union...diverse verschillende rekeningnummers en namen
I've seen it all.
Bij je broer is het gevoel nog sterker denk ik omdat zij een persoon van vlees en bloed is en bij mij een online onbekende persoon uiteindelijk. Voor hem dus fysiek en word zo nog veel intenser dus
27 mei 2020 (bewerkt)
Twins83 wat Sylvia zegt is zo waar. Liefde maakt blind en als hij dat niet zelf inziet wil en kan hij niet geholpen worden. Op deze site in deze community staan heel veel soortgelijke verhalen. Werkwijzes vergelijkbaar. Ik kan het weten was er zelf een van. En zo'n persoon probeert je contact met familie en vrienden te "verpesten" zodat je er alleen voor staat niemand die je voor fouten kan behoeden.
26 mei 2020
Oke ik begreep niet direct dat ze elkaar wel al hadden gezien.
Via Western union is het ook niet meer te traceren. Maar dut geldt ook voor overmaken naar een rekeningnummer.
Een lastig pakket. Hij moet zelf inzien dat het niet helemáál klopt voordat er iets kan veranderd.
26 mei 2020 (bewerkt)
Ik weet niet waar het geld heengaat. Ik weet alleen dat hij een jaar geleden een aangetekende brief kreeg van Western Union. Ik vermoed dus dat het naar het buitenland word gesluist en het nooit meer te achterhalen is. Hij blijft er naar ons ook over liegen. Als ik vraag hoe zij zich in deze tijd red, zegt hij dat ze geld apart heeft gezet. Maar via mijn broertje krijg ik dan screenshots, waarin de vraag staat of hij weer geld kan lenen, omdat mw het niet red omdat ze niet kan werken.

En nee...wij hebben haar geen van allen ooit gezien. Ik heb 1 foto van hen samen gezien, dus dat ze bestaat ben ik wel zeker van. Maar ik geloof niet dat het waar is wat hij zegt, hij is echt verblind door (zijn) liefde
26 mei 2020
Goeieavond Twins83
Dit klinkt niet goed!
Na twee jaar nog niet gezien. Wel fotos verstuurd en video gesprekken? Zijn de rekeningnummers steeds hetzelfde waar geld heen wordt gestuurd of weet je dat niet. En zijn het nederlandse rekeningnummers? En wil ze steeds bewijs dat het geld is overgemaakt?
Ik weet als geen ander dat hij je niet wilt geloven. In dit geval geldt echt liefde maakt blind. Laat hem eens meelezen op deze site. Misschien is er herkenning.
Hij moet zelf beseffen dat het niet klopt. Waar jullie hem me kunnen helpen is vooral geen geld meer lenen. Zodat hij geen geld meer kan overmaken.
En als je wilt praten doe hier vooral je verhaal.

Sylvia
Slachtoffer II ambassadeur