Vermoeden Datingfraude
Goedenavond allen, ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik maak me ernstige zorgen om mijn broer. 2 jaar geleden heeft hij een vrouw 'ontmoet'. Na vele leugens, heeft hij me uiteindelijk opgebiecht dat het een Roemeense vrouw is, die wel woonachtig is in Nederland(telkens ergens anders) en werkzaam is als prostituee. Hij denkt dat ze samen een leven op gaan bouwen. Zij is inmiddels bezig om haar 4 kinderen naar Nederland te halen. Voor de corona-tijd, heeft hij meerdere malen geld van zowel mij, als mijn broers/zussen/moeder geleend, elke keer met een andere smoes, en meerdere keren nooit teruggegeven. Nu het coronatijd is en zij dus niet kan werken, gaat het van kwaad tot erger. Bijna maandelijks vraagt hij om geld, diverse rekeningen die voor andere doeleinden waren zijn al leeggetrokken en niemand die echt weet(wel vermoed) waar dat geld gebleven is.
Intussen is de band met zo ongeveer de hele familie overhoop. Moeder wil alleen de lieve vrede bewaren, en dat is de enige reden dat de rest zijn mond houd.
Maar als ik eerlijk ben...ik ben het beu, kotsbeu. Als je hem confronteert, word alles ontkend en moet ik er maar vertrouwen in hebben dat het allemaal goed komt.Maar op basis waarvan? Ik heb de vrouw in die 2 jaar nog nooit gezien, niemand van ons niet. Hij zelf heeft haar voor het laatst gezien in februari. Het enige wat ze mijns insziens hebben is dagelijks telefonisch contact.
Hellup! Wat moet ik doen?
10 Reacties
Veel sterkte en doe zeker hier ook je verhaal !!!!!
Uuteindelijk moet hij het zelf gaan inzien en kunnen jullie niet meer doen dan hem daarna op te vangen. Maar eerst zal hij zelf moeten breken met die mevrouw.
Sterkte...
I've seen it all.
Bij je broer is het gevoel nog sterker denk ik omdat zij een persoon van vlees en bloed is en bij mij een online onbekende persoon uiteindelijk. Voor hem dus fysiek en word zo nog veel intenser dus
Via Western union is het ook niet meer te traceren. Maar dut geldt ook voor overmaken naar een rekeningnummer.
Een lastig pakket. Hij moet zelf inzien dat het niet helemáál klopt voordat er iets kan veranderd.
En nee...wij hebben haar geen van allen ooit gezien. Ik heb 1 foto van hen samen gezien, dus dat ze bestaat ben ik wel zeker van. Maar ik geloof niet dat het waar is wat hij zegt, hij is echt verblind door (zijn) liefde
Dit klinkt niet goed!
Na twee jaar nog niet gezien. Wel fotos verstuurd en video gesprekken? Zijn de rekeningnummers steeds hetzelfde waar geld heen wordt gestuurd of weet je dat niet. En zijn het nederlandse rekeningnummers? En wil ze steeds bewijs dat het geld is overgemaakt?
Ik weet als geen ander dat hij je niet wilt geloven. In dit geval geldt echt liefde maakt blind. Laat hem eens meelezen op deze site. Misschien is er herkenning.
Hij moet zelf beseffen dat het niet klopt. Waar jullie hem me kunnen helpen is vooral geen geld meer lenen. Zodat hij geen geld meer kan overmaken.
En als je wilt praten doe hier vooral je verhaal.
Sylvia
Slachtoffer II ambassadeur