Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Hij maakte van zijn waarheid, mijn waarheid.

7 maanden geleden, begin september.. ik kwam thuis na mijn 3 weken vakantie bij een b&b in Limburg.. ik had het erg naar mijn zin gehad en ben nog als afsluiter met mijn ouders en broer wezen uiteten ook om mijn 21e verjaardag te vieren en nog bij mijn beste vriendin geweest, was ontzettend verwend door haar met kado's. En daar ging ik.. het "normale" leven weer in. Ik woonde toen begeleid.. het leven was voor mij al geen makkelijke opgave mede door Complexe PTSS. Die avond na het thuis komen kwam een jongen van de groep waar ik woonde naar mij toe.. ik had hiervoor nauwelijks contact met hem maar hij zei mij dat hij mij erg "gemist had" en nog meer lieve woorden. Dezelfde avond had ik een relatie met hem..

Wat ik me herinner is dat ik er erg tegen op zag om naar huis te gaan, het voelde niet oke maar ik kon het niet plaatsen.. misschien was het niks maar ik vertrouw altijd erg op mijn gevoel.

In het begin was het leuk..we deelde gedachten van hoe ons huis eruit moest gaan zien, hadden goede gesprekken, speelde samen games en ik had erg goed contact met zijn moeder.. vooral ik was tegen hem erg open over wat er allemaal gebeurd was in het verleden, achteraf.. wist ik niet eens de helft van hem.

Wat ik wel wist en merkte dat ook hij een flink verleden had maar die had ik ook en ik accepteerde hem volledig.. maar toen kwamen er scheuren:

Hij was bekend met ernstige psychoses en hij kreeg er een met mij verkeerd in zijn systeem.. hij vertrouwde mij niet meer en begon mij geestelijk en fysiek te mishandelen. Ik mocht niet meer weg, ik mocht alleen nog boodschappen voor hem doen.. hij durfde nooit naar buiten. Was ik te lang weg naar zijn idee? had ik heel de avond, heel nacht tot de volgende ochtend 7 uur ellende. En eerlijk, ik genoot van het buiten zijn.. te wandelen, bellen met mijn beste vriendin en gewoon even vrij zijn .. dus ik bleef vaak wat langer weg dan nodig

Op ten duur had ik mijn eigen ruimte niet meer en moest ik steeds vaker tegen mijn zin in seksuele handelingen doen.. en alsnog stelde ik hem gerust als hij paranoïde was of last had van waanideeën en dan wist hij het weer goed te maken met lieve woorden. Zo kreeg hij het voor elkaar dat ik alles accepteerde en steeds mijn grenzen verlegde..

Eind december liep het helemaal uit de hand.
We kregen een heftige ruzie waarop hij mij die avond bruut en afschuwlijk verkrachtte.. ik voel zijn handen nog om mijn nek, voel de pijn en zie het mes nog voor me. 

Hij is na dit incident gaan game en heeft die nacht gewoon naast me geslapen.. en ik kon alleen maar denken: ik ga nu dood. 

Hij maakte het vervolgens uit.

Ik heb 31 december mijn trauma therapeut opgebeld.. ik wist zelf geen eens dat wat er was gebeurd zo verschrikkelijk was. Hij had van zijn waarheid, mijn waarheid gemaakt.. ik dacht niet meer voor mezelf en maakte mijn keuzes niet meer zelf, dat deed hij. Ik was 45 minuten aan het woord waarop mijn therapeut even stil was en mij vertelde dat ik verkracht was.

Ik weet dat er die avond contact is opgenomen met slachtofferhulp en ik alleen oud en nieuw heb gevierd, veel contact heb gehad met slachttofferhulp, veel heb gehuild, moe en kapot was.


Rare weken volgde.. keuze maken uit aangifte doen of niet ( uiteindelijk aangifte gedaan) Onderzoeken, gesprekken en goede vrienden en naaste inlichten

Het proces is nog in volle gang en ik woon niet meer op de plek waar het is gebeurd.. en alsnog overal waar ik ga heb ik het gevoel dat hij er is, en ik me alleen veilig voel als ik alleen ben in mijn slaapkamer onder de dekens met een goed boek en een ijskoffie naast me..

Alleen, met mijn eigen gedachtes en waarheid.

Wat mooi is, is dat mijn lichaam nog steeds overeind staat.. mijn ogen de mooie natuur zien, mijn oren alle steun horen, mijn neus de lekkere geur van rozen ruikt, mijn mond alle lekkere dingen kan proeven, mijn handen kunnen schrijven en ik mezelf liefdevol kan aanraken, mijn benen mij overal brengen en mijn huid mij beschermd..

Ik kan goed gemutst wakker worden maar 10 minuten later weg willen duiken in een hoekje, schreeuwen en huilen.

Ik kan rustig op de bank zitten en lachen, gieren, brullen maar dan niet veel later uit paniek moeten overgeven

Zo zing ik niet meer heel de dag door en ben ik mezelf een beetje kwijt..

Maar ik ga wel door.. door voor het moment dat ik elke nacht weer vredig in slaap kan vallen, weer liefde kan delen en voelen, weer mijn eigen waarheid en gedachten heb.. weer kan genieten, van mezelf ♡

 

Ik ervaar heel veel steun van mijn casemaneger, slachttofferhulp en de politie.. heel erg bedankt ♡

Bezig met laden...

5 Reacties *

27 mei 2020
Gatverredamme! een mes tijdens t verkrachten dat is nog erger dan bij mij! Ik ben bedreigd met een mes terwijl hij hem uit zn broek haalde buiten. Dat vond ik al ziek. Terug op de groep zei hij me dat ik naar boven zn kamer moest komen om middernacht, ik was echt dom dacht dat hij dat gwn spannend vond ofzo. Hij is niet in mij geweest en hij heeft me verder dan ook geen pijn gedaan, daarom vind ik t dan ook heel erg om te lezen dat t voor jou heel anders is uitgepakt! Wat een psychopaat! Goedzo dat j aangifte hebt gedaan ookal dacht j misschien dat t wel iemand was die van je kon houden. Fijn ook dat j een nieuw plekje hebt. Hopelijk kom je over die angst heen, dat j hem ergens tegen komt. Ken dat gevoel wel, ik moet mezelf nog steeds regelmatig gerust stellen dat ik veilig ben in mn huis of als k de straat op moet. Wat lees je? (Misschien heb ik er wat aan) Mooi dat je vaak nog de dingen kan vinden die je gelukkig maken! ? en niet per se gerelateerd hoeven te zijn aan t vinden/hebben van een partner. Veel snel afwisselende stemmingen nog? Ook herkenbaar, helemaal wanneer ik aan t pmssen ben. Gelukkig komt er bij mij geen echte kots uit, maar zou t wel graag willen af en toe. Huilen om de kleinste dingen bij mij nog. T word wel beter, in t begin had ik wekelijks wel nachtmerries, nu bijna niet meer en als er iets gebeurt waar ik geen controle of weinig controle over heb in mn slaap word ik niet gelijk meer beschamend wakker. De heftige paniek en viesgevoel van eerder is van een 10 naar een 2? Goed van je! Dat je bepaalde doelen voor jezelf hebt gesteld. Zet em op! liefs, mmizu
28 mei 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hey Xx Als eerste bedankt voor een stukje van jouw verhaal, erg dapper en bedankt voor je vragen ook. Ik wil graag beginnen bij dat wat mij is overkomen niet erger is dan wat er met jou is gebeurd.. er is iemand over jou grenzen heen gegaan, en of dat was met of zonder mes of ernstig geweld maakt niet uit. En wat ik graag lees? pfoe.. heb je ff? haha nee.. ik hou het kort. Ik lees ontzettend graag poëtische boeken( haal ik veel inspiratie uit) Geheime geschiedenis boeken of over het toaisme en boeken over het brein... heel tof allemaal. Ik heb nog een flink wisselende stemming.. maar gelukkig vangen begeleiders mij hier goed op ☺️ Verder zeg je lieve dingen, dankjewel.. je hebt een goed hart! Ik hoop ook voor jou dat het allemaal wat rustiger mag worden in je koppie.. vooral de emoties die alle kanten op gaan.. al is dat naar genoeg wel normaal. Tip: Wees niet bang te laten zien of praten over wat je voelt.. voel je altijd vrij, zoek de juiste mensen op, en praat, praten, praten, praten en huil als je moet huilen.. dan genees je. Liefs ♡
19 mei 2020
Go girl. Ge zijt niet alleen. Ik ken het maar al te goed. Niet opgeven, blijven gaan, met vallen en opstaan. Dat is normaal. X
18 mei 2020
Wow wat een heftig verhaal! Maar wat ben jij een dapper en sterke vrouw. Fijn dat je je verhaal kwijt kon. Sterkte met alles, en blijf genieten van de mooie dingen er komt een tijd dat je weer langer ervan kan genieten???
18 mei 2020
Heftig.... Sterk dat je het nu al deelt en erover praat ??