Marktplaats fraude
Vorige week via MP helaas door een link veel geld van m’n bankrekening afgeschreven.
Inmiddels staan er al meerdere verhalen in dit topic.
Ik kan het verhaal ook uitgebreid typen, maar dan komen de emoties weer naarboven.
Met name de vraag: “Hoe heb ik in hemelsnaam zo dom kunnen zijn?!”
Die vraag zal bij velen herkenbaar zijn, maar hoe ga je met die emoties om? Ik merk dat ik prikkelbaar ben, snel boos word en dat ik niemand meer vertrouw. Zeker mbt het doen van bankzaken.
Ik voel me de meest domme persoon ter wereld. Ik weet dat dit kan gebeuren. Ik ben op mn hoede, zoals velen die uiteindelijk toch slachtoffer hiervan worden, ook op hun hoede zijn.
Ik weet niet hoe jullie je op dit moment voelen. Hoe je jezelf er doorheen sleept.
Mijn rationele kant zegt mij: “Het is gebeurd, je hebt ervan geleerd (hele dure les) en nu door.”
Mijn emotionele kant zegt: “Je bent dom, je bent niks waard” en alle mogelijke rampscenario’s.
Ik hoop en weet ergens dat het uiteindelijk goed zal komen. Dat ik er heus wel bovenop kom. Alleen zie ik het nog niet.
De eerste stap is genomen om deel te nemen aan deze groep. Ik hoop dat het helpend is.
6 Reacties
Inmiddels gaat het steeds beter. De eerste twee weken waren echt een ramp!!
Nadat de aangifte gedaan is en alle bankzaken geregeld waren, kreeg ik voor het weekend een telefoontje van de bank met goed nieuws.
“Mevrouw, u krijgt alles vergoed!!”
Ik kon m’n oren niet geloven. Nog hetzelfde weekend stond het fikse bedrag dat ik kwijt was en nooit meer terug dacht te zien, op m’n bankrekening.
Eind goed, al goed. (NOT so)Happy is weer happy, althans.
Het heeft me veel gedaan. Het heeft me ook veel geleerd.
Fijn dat de bank het heeft vergoed. Dat is zeker een bijdrage in het proces om weer een positieve kijk in het leven te krijgen.
Ik heb contact gehad met de bank. Ook is er aangifte gedaan. Zakelijk gezien kunnen we door. Nu nog emotioneel. Dat kost me op dit moment iets teveel energie. Die acceptatie zal moeten komen. Hoe snel, geen idee.
Ik wil m’n leven alleen niet laten leiden door de gebeurtenis en dat doet het op dit moment helaas nog wel.
Wat een naar verhaal :-(. Heel herkenbaar helaas. Vooral ook de gevoelens zoals je ze omschrijft. Ik ben zelf ook online opgelicht en herken wat je schrijft. Ik voelde mij ook zo dom. Had nooit gedacht dat ik zou trappen in dit soort dingen. En toch is het gebeurd... Het heeft op een gegeven moment een plekje gekregen, maar kan er nog steeds boos om worden. Bij mij heeft het geholpen om er over te praten. Zo kwam ik er achter dat ik niet de enige was. Heel veel verhalen die op elkaar lijken helaas. Ik heb ook het conflict gehad tussen die twee emoties. Nu probeer ik er ook mee om te gaan zoals jouw rationele kant. Ik zal het moeten accepteren.
Heb je al contact gehad met je bank? Kunnen zij nog wat betekenen? En heb je aangifte gedaan?
Succes en hoop dat je het een beetje een plekje kan geven. Je hebt een goede eerste stap gezet