Gebeld door scammers
Sinds de datalekken bij grote bedrijven bekend zijn word ik meerdere keren per dag gebeld door verschillende nummers….. Ik neem soms even op om aan te horen en jawel: onderandere een keuzemenu van de Abn amro en de boodschap dat er geld is afgeschreven. Als ik het menu doorloop word ik doorverbonden en aangesproken door iemand met mijn eigen naam in het Nederlands. Echt idioot er zit gewoon een callcenter achter
Je gegevens zijn online nergens meer veilig. Heeft iemand nog tips? Anoniem blijven kan bijna niet in deze online maatschappij……
Bezig met laden...
1 Reactie
Hallo Brwl
Na Odido heb ik ook last van deze nieuwe datalekken. Meer last van fishingmails dan telefoon, maar ook dat laatste gebeurt. Ik neem gewoon geen nummers meer op die ik niet ken. Voor mij te doen, vrij beperkt contacten heb.
Het nare is dat wellicht via mij ook een telefoonnummer van een oudere vrouw voor wie ik boeken haal, omdat zij de deur niet meer uitkomt, is gebruikt. Zij dus gebeld is. Na onderzoek, ze heeft zelf geen internet en een vaste telefoon, het door dit nieuwe datalek dus bij mij vandaan komt.
Phishingmails rapporteer ik structureel.
Telefoonnummers blokker ik. Kost allemaal wel wat moeite maar daarna wordt het minder en stopt op den duur. Tot het volgende datalek
De tips die ik hier gehad heb na aanleiding van hacks en datalekken us
wachtwoorden veranderen, beveiliging van telefoon en/of laptops etc aanpassen.
Maar dat kunnen degenen hier met meer kennis beter uitleggen.
Veiligheid is inderdaad wel een heel betrekkelijk gegeven geworden.
Succes!