Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Opgelicht via whattsapp

Gisteravond opgelicht via whattsapp. Dacht echt dat het mijn dochter was toen ik argwaan kreeg was het te laat. Wat voel ik me dom, stom, boos op mezelf dat ik zo dom ben. Hele nacht wakker trillen beven en me ziek gevoeld. Sta zo machteloos. Alles kwijt...

hoe kan ik dit hebben laten gebeuren. Mijn hoofd loopt over. Hoe ga ik dit handelen.

wie is dit ook overkomen ? 

Bezig met laden...

20 Reacties *

04 juni 2020
Kreeft...waarom voel je je angstig?
04 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Het idee dat mensen zo veel van je weten, en mijn eigen kwetsbaarheid.
04 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1457], ja, dat is waar! "Ze" weten veel over je. Zelf ben ik ook laks met informatie afschermen. Ik zit alleen op Facebook, maar daar staat ook informatie over jezelf. Whatsapp vind ik erg vervelend, want op je telefoon staan natuurlijk ook persoonlijke dingen. Een geheim nr zou mss helpen. Zelf heb ik absoluut geen verstand hiervan maar er zijn vast mensen in je omgeving die dat kunnen regelen. Maar "ze" kunnen overal informatie vandaan halen. Er was een onderzoek naar wat mensen denken bij wie ze staan geregistreerd en hoeveel zaken/instanties persoonlijke informatie van je hebben, de mensen dachten 10, het waren er meer dan 100!! Privacy is maar betrekkelijk dus. In deze tijd ben je gewoon kwetsbaar door alle informatie die je achterlaat als je pasjes gebruikt e.d. Het is ontzettend vervelend dit mee te moeten maken, maar wel een les toch? Ons overkomt het niet meer, hoewel de oplichters/fraudeurs steeds vindingrijker worden en wij zo niet in elkaar zitten, dus ook niet zo (kunnen) denken als deze minkukels.
04 juni 2020
De bank reageert niet. Ze zeggen steeds terug te bellen. Fraudehelpdesk heeft nog voor me met de Ing gebeld. Het is nu 5 weken geleden. Nog niets gehoord.Wat moet je doen om door te geven wat je eraan gedaan hebt om het te verwerken?
04 juni 2020
Ja dat is helemaal waar ik moest ook gewoon alles gedaan hebben dat hielp met verwerken. Wij hebben de pech gehad dat het inderdaad om een andere bank ging en alles meteen weg was. Je bent zo boos en verdrietig en je wil iets doen.
04 juni 2020
Streskip, ik heb mss geluk gehad dat er nog geld op die bankrekening stond? De bank heeft die rekening gelijk geblokkeerd, en het was dezelfde bank ING die wij ook hebben. Dat heeft wellicht geholpen dat ze vlug konden ingrijpen!? Ik weet het niet, maar bedoelde ook hiermee, dat als je zelf iets doet, je je niet zo machteloos voelt. Het spijt me dat het jou niet gelukt is, waardeloos, zo boos en verdrietig!! Heel veel sterkte!!
04 juni 2020
Heb ik ook gedaan. Geld was al opgenomen dus ik ben het kwijt. Ik heb op dit moment meer last van de gevoelens die het oproept dan het geld wat verdwenen is. Ik verwacht uiteraard wel me beter te voelen wanneer ik nog een schadevergoeding krijg.
04 juni 2020
Hoi Herfst hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? Ik heb ook gelijk aangifte gedaan de bank ingelicht alles wat ik had doorgegeven maar noppes. D e bank last weten het geld is weg we kunnen niets meer voor je doen.
04 juni 2020
Gelijk actie ondernemen Kreeft, heb je dat gedaan? Bank ingelicht, bij de politie aangifte gedaan, dan heb je tenminste zelf het gevoel dat je iets doet. Bij mij heeft dat geholpen, heb inmiddels van de bank bijna de helft van het geld terug. Dus...niet geschoten, altijd mis toch? Sterkte!!
03 juni 2020
Ja heel herkenbaar. Ben nu maand verder en merk nu dat het slijt denk er niet meer elke dag aan maar ben nog steeds wel boos. Wens je veel sterkte.
03 juni 2020
Mij is dit gisteren avond ook over komen. 3300 euro armer. Ik voel me dom, verdrietig, boos en angstig.
22 mei 2020
Hallo allen, ik heb mijn verhaal hier al gelezen, de oplichters zijn niet erg creatief!! Maar het werkt wel; ik dacht ook "Dat zal mij niet overkomen" , en, "Wat een domme mensen"....ik dus!! Appje van mijn dochter:"Hey mam, kun je me ff helpen, telefoon kwijtgeraakt, gooi 'oude' nr maar weg, met voor 9 uur betalen, stort alles morgen terug". Ondanks alle alarmbellen toch gestort, je wilt je kind helpen nietwaar? Gelukkig was het dezelfde bank die wij ook hebben, ING, de dame was erg welwillend en meelevend, rekening fraudeur geblokkeerd er stond geld opdus mss zie ik nog iets terug. Maar daar gaat het mij niet alleen om, ik kan werkelijk niet begrijpen dat mensen, in deze toch al zo moeilijke tijd, anderen op deze misselijke manier oplichten. Allemaal sterkte en hart gr Foke
13 mei 2020
Ja dat is bij mij hetzelfde mijn bank heeft gereageerd dat het geld weg is bij de andere bank dus niets terug te halen. Mocht er iemand opgepakt kunnen worden is er een kans. Helaas schat ik die nihil in.
09 mei 2020
Dank je wel voor je reactie Streskip. Het positieve hieraan is dat je niet de enige bent. Al is het voor iedereen een negatieve ervaring uiteraard. Er is natuurlijk wel aangifte gedaan en mijn bank is ook geïnformeerd. Dit is in de afgelopen twee en een halve week gebeurd. De bank heeft al wel contact gelegd met de rekeninghouder, maar het heeft nog geen resultaat opgeleverd. Dit kan overigens nog maanden duren, voordat het eventueel is opgelost. Ik acht de kans overigens groter dat ik het geld helemaal niet meer terug zie. Maar we blijven de hoop houden dat ik het fout zal hebben
09 mei 2020
Ik had een maand contact met een vrouw uit Amerika. Zij had een consignment box met daarin geld van haar overleden vader dat zonder mijn betaling niet het land uit kon. Dit ging over een bedrag van 1700 euro. Na deze betaling werd er een dag later gevraagd om een tweede betaling. Niet gedaan uiteraard. Ook ik voel me nogal dom dat ik hier in ben getrapt. Alleen jullie weten het nu. Zelfs mijn ouders durf ik dit niet te vertellen. Als je het verteld voel je je dom dat je erin bent getrapt. Gelukkig is er dit forum om er met mensen over te praten
09 mei 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja het is een heel vervelend ge voel en je denkt dat je de enige bent. Maar zoals je hier ziet is dat niet zo. Ik schaam me er ook nog heel erg voor en voel ook dat dit nog best wat tijd nodig zal hebben om te slijten. Wens je veel sterkte.
07 mei 2020
Hallo Leeuwin ik weet hoe je je voelt inderdaad denk je dat je de domste persoon op aarde bent. Ik snap ook nog steeds niet hoe ik het heb kunnen doen. Het voelde alsof je gehersenspoeld word en je niet helder kunt denken ondanks dat ik twijfelde deed ik het toch. Wens je veel sterkte.
07 mei 2020
Mij is ook gevraagd om geld over te maken. Ik dacht dat het mijn zoon was. € 5000,00 kwijt. Ik ben er ziek van. Je voelt je heel dom.
04 mei 2020
Ook mij gisteravond overkomen. Was het dezelfde? Lees mijn reactie van Neveralone53, Ook de hele nacht wakker gelegen en zal dezelfde gevoelens als jij hebben. Zal een kwestie van tijd zijn om dit te verwerken en loslaten en bij de gedachte blijven dat jij een goed mens bent omdat je je dochter wilde helpen. De ander is een crimineel!
04 mei 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel voor jou verhaal. Ik snap ook echt niet hoe ik hier ingetrapt ben. Je voelt je zo oerdom. Hoop het met de tijd een plaatsje te kunnen geven. Jij ook heel veel sterkte.