Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Even voorstellen

Hey hallo iedereen ik ben Carola 39 jaar. Ik ben heel mijn leven eigenlijk seksueel misbruikt en mishandeld door mannen maar de naarste ervaringen heb ik met mijn ex-man. Deze heeft mij de eerste acht tot 10 jaar mishandeld, verkracht, mij geprobeerd te wurgen 3x en heb zelf ook 2x geprobeerd mijn eigen leven te ontnemen. Toen wij uiteindelijk getrouwd waren haalde hij een tweede vrouw in huis. Op een bepaald moment heeft ook haar vader, die een dagje op bezoek was, mij betast en aangerand. Ik had al een verleden achter de rug met incest, misbruik en mishandeling dus leek het voor mij normaal dat zulke dingen tolereerbaar zijn en dat het zo hoort maar ben gelukkig 3 jaar geleden met hulp van mijn moeder uit gekomen. Ik leef nu wel met klachten van PTSS en paniekaanvallen. Ik ben de afgelopen 3 jaar op onderzoek uit gegaan omdat ik wist dat ik op deze manier niet gelukkig werd. Ik ben nu al een jaar gescheiden en ongeacht de paniek of angstaanvallen gaat het super. Waar ik wel veel problemen mee ondervind is de woede en onmacht die ik nu nog steeds voel en bij me draag. Niet meer het vertrouwen hebben in mannen, en verdriet door al die weggegooide jaren waarin ik nog zoveel had kunnen bewerkstelligen, geen vertrouwen meer hebben in de liefde, altijd te wantrouwen en op je hoede moeten blijven. Door al deze gedachten barst ik soms in tranen uit en geef op dat moment een beetje de hoop op dat ik nog zal krijgen waar ik zo van droom en begin me dan weer af te vragen waarvoor ik moet blijven strijden.... ben het strijden moe.... niet het leven hoor want ik hou van m'n leven maar tja wat ik al zeg boos boos boos ....

Bezig met laden...

3 Reacties *

05 mei 2020
Beste Rholly, heel goed dat je jouw "motor" gevonden hebt om vanuit een negatieve situatie de draad op te pakken en het om te zetten in iets postiefs. Heel veel succes. Met vriendelijke groet, Thijs
04 mei 2020
Dank je wel Thijs voor je medeleven dit waardeer ik oprecht. Ik heb idd al een EMDR therapie gehad en ben vandaar uit verder gaan onderzoeken hoe ik nu mijn leven moet indelen. Ik heb zelf ook wat boeken aangeschaft met uitleg waarom ik iets doe of waarom ik iets niet doe en ervaringen van wat andere misbruik slachtoffers gedaan hebben. Ik heb hier veel aan gehad om inzicht te krijgen in mezelf en mijn situatie. Ik volg op dit moment een cursus ervaringsdeskundige om meerdere slachtoffers als ik te kunnen bijstaan en steunen/advies geven waar nodig. Ik ben ook echt wel van plan om nog wat van mijn leven te maken alleen ben ik gewoon erg droevig en kwaad dat ik de wetenschap die ik nu heb toen niet had. Vandaar dat ik ook de jongere generatie graag wil helpen om hun die persoon te bieden die ik op dat moment nodig had. Ik vraag me alleen af hoe ik om moet gaan met de woede, verdriet en onmacht waar ik dagelijks nog steeds mee worstel...
04 mei 2020
Beste Rholly80, Wat goed dat je jouw verhaal hier gedeeld hebt. En heel moedig hoe jij je uit de situatie waarin je verkeerde hebt ontworsteld. Ik kan mij goed voorstellen dat als je 10 jaar of langer altijd misbruikt en mishandeld bent dat als een soort "normaal" gaat vinden. Gelukkig heb je samen met jouw moeder een keerpunt gevonden en ben je op weg een nieuw leven op te pakken. Jouw klachten die je omschrijft als PTSS, paniek of angstaanvallen, het wantrouwen, dat is eigenlijk heel begrijpelijk dat je die hebt na zo een lange periode van misbruik. Mocht je het nog niet gedaan hebben dan raad ik je aan om eens met jouw huisarts te gaan praten. Er zijn echt goede therapieën die je vooruit kunnen helpen en op termijn jou meer stabiliteit kunnen geven. Ook hiervoor geldt dat jezelf de motor bent. Je moet het zelf willen en doen. Maar de belangrijkste stap heb je al gezet 3 jaar geleden dor het roer om te gooien. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Voordat je weer zover bent dat je onbevangen en vrij van angsten bent zal zeker enige tijd kunnen duren, maar geef het niet op. Met 39 jaar heb je nog een heel leven voor je en kunne er nog hele mooie dingen op je pad komen. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs