Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online seksueel misbruik

Betaald, en nu..

Hoi allemaal, 

Uit verveling zat ik vorige week op Omegle, kwam in contact met een (dacht ik) leuke dame en na wat sexueel 'getease' zijn we overgegaan op Instagram. Werkte niet van harte, dus uiteindelijk Telegram. Daar werd ik binnen no-time gescreenshot en via instagram kwam deze persoon aan al mijn contacten daar en dreigde hier de video naar te sturen. Ik heb nu 3x betaald, via PayPal maar elke keer willen ze meer. De persoon is op Instagram geblokkeerd en verwijderd, maar door screenshots kan ik wel zien dat er nog veel informatie beschikbaar is. Door de transacties weet ik wel dat de daders uit de Filippijnen komen. En heb ik ook best veel info, woonplaats, telefoonnummer, (neppe) naam. 

Door te doen alsof ik weinig geld heb, en mij erg destructief voor te doen krijg ik steeds wel veel ruimte qua dagen en contact, maar toch krijg ik wel steeds berichtjes. Ik durf het contact ook niet te verbreken uit angst dat er wat wordt verspreid.. ik voel me zo dom dat ik hier voor gevallen ben. 

Ik ben echt ten einde raad, en durf het ook niet te delen met bekenden of de politie. 

Bezig met laden...

12 Reacties

27 mei 2026

Ik moet vanmiddag weer 100 euro betalen. Ik weet het echt even niet meer. Ik denk dat ik het doe, en dan ga proberen veel tijd te rekken.

27 mei 2026

Hey N1234,

Ik heb je verhaal even gelezen, super vervelend en naar! Jij doet niks verkeerd.. het zijn hun die wat doen! Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt.. echter had ik niks gestuurd en waren het gemanipuleerde beelden.. het waren bij mij nederlandse (met buitenlands accent) en ik moest ook betalen, anders kwam het op een facebookgroep te staan met 71000 mensen.

Ook ik heb dit gedaan, een aantal maal.. de druk, bangheid, verwarring en schaamte was niet te dragen.. ik sliep niet, ik at niet en op dag 3 heb ik slachtofferhulp gecontacteerd.

Deze gaven aan, direct blokkeren, rapporteren en aangifte doen. Dit heb ik gedaan.. ook ben ik direct van nummer gewisseld.

Ik heb de dagen er na nog heen veel druk gehad met het gevoel dat ik moest meewerken want anders.. ik heb niks meer gehoord. ik heb mijn aangifte gedaan.

Als jij nog in het bezit bent van jou foto's zou ik ze aanmelden bij https://stopncii.org/ hier worden meerdere platformen op de hoogte gesteld met een hash (dus niet de foto) en zodra die gepost wordt, zullen ze hem direct verwijderen.

Jij hebt niks verkeerd gedaan, blokkeren, rapporteren en aangifte!

27 mei 2026

Bedankt voor je reactie, en wat een vervelende ervaring moet dit zijn geweest. Bedankt ook voor je tip, het betreft alleen een filmpje en deze heb ik niet in mijn bezit..

27 mei 2026

Sorry dat ik wat spam onder mijn eigen bericht. Maar ik heb de betaling van 100 gedaan. Daarna leek de persoon in kwestie mij nog eens te waarschuwen voor de websites en het naakt verschijnen daarop. Hij attendeerde mij dit niet meer te doen, en zei sorry voor wat hij mij nu heeft aangedaan. Toen ik zei dat ik alles heb verwijderd zei hij; Okay man. Heb hem geblokkeerd, Telegram verwijderd en mijn sociale media zover als mogelijk is op privé gezet..

28 mei 2026

Fijn dat het nu over is, als ik jou was zou ik alsnog aangifte doen! Afdreiging/afpersing en of het verspreiden van naakt beelden is een strafbaar feit.

De aangifte geeft jezelf in ieder geval het gevoel dat jij jou ding hebt gedaan! Ook zorg je er hier mee voor dat de kans kleiner wordt dat anderen dit overkomt.

28 mei 2026

Heb je gelijk in. Al zit ik nu nog vooral in spanning of het echt voorbij is. Als ik meer rust heb in m'n hoofd ga ik het wel overwegen. Ook om het misschien bekenden te vertellen!

27 mei 2026

Hoi N1234,

Welkom op deze community. Goed jij je verhaal hier deelt en wat naar dat dit je is overkomen.

Je geeft dat je het niet durft te delen met bekenden of de politie. Kun je aangeven wat je daarin tegen houd?

Ik lees dat je het contact nu hebt geblokkeerd en dat je telegram hebt verwijdert en dat je, je account op privé hebt gezet. Goed dat je deze stappen al hebt gezet. Ik zou willen aanraden naar deze 100 euro niets meer over te maken.

Groetjes,

Henriek

27 mei 2026

Hoi Henriek,

Dat is echt puur schaamte. Heb wel een stap daarin gezet door met iemand van OffLimits te chatten, dit was erg fijn! Ook heb ik nog een reactie hier geplaatst, hoe het gesprek met de afperser van vanmiddag is verlopen. Bij Offlimits herkende ze dit niet zo zeer, het excuus en het attenderen op mijn gedrag vanuit de afpersers. Tot op heden niks meer gehoord van ze, dus hopelijk was dit het ook. Maar dat zal nog even afwachten zijn..

28 mei 2026

Hoi,

Wat goed dat je de stap hebt gezet om te chatten met iemand van OffLimits. Fijn dat je het chatgesprek als fijn hebt ervaren.

De gevoelens van schaamte zijn begrijpelijk. Ik wil je laten weten dat het niet jou schuld is geweest. Ze hebben misbruik gemaakt van de situatie. Ik hoop dat je de stap naar de politie nog durft te gaan zetten als is in eerste voor een informatief gesprek. De keus ligt op dit punt natuurlijk bij jou.

Ik hoop met je mee dat het rustig blijft en dat je niet meer lastig vallen.

Groetjes,

Henriek

28 mei 2026

Ja is uiteindelijk misschien wel goed, maar kan het nu nog niet.
Vandaag weinig geks gebeurd, kreeg 1x een verificatie code voor TikTok, gelijk verwijderd. En ben 1x gebeld door een 088 nummer, wat ook Nederlandse spam of een bedrijf kan zijn. Met beide niks gedaan en het 088 nummer geblokkeerd, voor het geval dat.

Standaard profielafbeelding
Bas
29 mei 2026 (bewerkt)

.

Standaard profielafbeelding
Bas
29 mei 2026 (bewerkt)

Ik heb exact in dezelfde situatie gezeten vorig jaar op mijn 24e leeftijd. Je voelt je onwijs dom maar dat ben je niet want hun zijn professionals. Ik heb de politie vorig jaar over de vloer gehad, die zeiden dat ik aangifte kon doen maar dit meer voor andere is die dit eventueel voorkomen kan worden. Ze vertelden mij dat ik het account gelijk moest blokkeren en geen geld ook meer moest overmaken (had me toen al wel paar duizend gekost 😮‍💨). Hun hebben er namelijk niks aan jou beelden te verspreiden naar je bekenden want daar halen ze niks uit, het is puur dreigen om geld te krijgen omdat je bang bent. Ik heb sinds dien ook niks meer gehoord van mijn scammer, wel mijn bank gebeld en alles uitgelegd (die hebben een nieuwe bankpas gemaakt met nieuwe iban en beveiligingscode.). Sterkte, het is even pittig denk ik de komende tijd met onzekerheid maar komt helemaal goed, blokkeren en niks meer sturen 🫡

Ps : ik heb dit ook gewoon aan vrienden verteld de dagen er na, echte vrienden/vriendinnen zullen je steunen/begrip hebben + het lucht enorm op.