Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Alles €85.000,- kwijtgeraakt door online cryptofraude

Ik ben 3 weken geleden via X benaderd door een vrouw (32j) uit Londen. Eerst waren de gesprekken persoonlijk daarna ging het over crypto (eth farming) zij liet mij interessante screenshots zien waardoor ik geïnteresseerd raakte. Zij liet mij zien hoe zij dat deed. Ik besloot om het ook te proberen en ben met €100,- ingestapt. Na enkele controles van mijn kant (foto controle op AI scam) (geld terugboeken naar mijn rekening) was ik gerustgesteld en werden mijn investeringen groter. Door valse voorwendselen en achteraf fake internet pagina's heb ik al mijn bestaande crypto en daarna ook nog de hele erfenis van mijn vader die onlangs in Februari is overleden geïnvesteerd. Toen het totaalbedrag 175.000,- was ging het mis en kreeg ik de melding dat ik eerst 53.000,- moest betalen om mijn hele 175.000,- terug te boeken. Toen wist ik dat ik alles kwijt was. Aangezien ik all-inn ben gegaan en mijn baan in maart heb opgezegd om met de erfenis van mijn vader 1,5 met sabatical te gaan. Heb ik nu niks meer en dreig zelfs mijn huis en alles kwijt te raken. Mijn leven is geruïneerd. Het gevoel van schuld, schaamte en angst wat ik nu heb kan ik helaas niet in woorden uitdrukken...

Mensen als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo!! Reageer alstublieft nooit op kansen waarbij de verdiensten/ rentes of wat dan ook te mooi zijn. 

Bezig met laden...

4 Reacties

12 mei 2026

Jeetje Dave wat naar, heb je aangifte gedaan?

12 mei 2026

Hi Dave, wat een vreselijk verhaal. Ik herken de valse statistieken van toen ik werd opgelicht, ze weten het goed in te pakken en ik was er net als jij ingestonken. Je bent hierin niet alleen, hopelijk helpt dat al iets dat je het hier met lotgenoten kunt delen. Weet dat het aan het begin het moeilijkst is, maar dat het stapje bij stapje wat beter gaat. Heel veel sterkte met het verwerken en weer een nieuw begin proberen te maken.

12 mei 2026 (bewerkt)

Dit is verschrikkelijk om te horen dat je dit overkomen is Ik hoop dat de politie er iets mee kan doen. Hoe kom je hier ooit overheen. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je je huis niet kwijt raakt. Misschien contact opnemen met het programma van Kees van der Spek. Nogmaals heel veel kracht en sterkte gewenst.

12 mei 2026

Dave… dit raakt me enorm om te lezen.
Vooral omdat ik herken hoe geraffineerd en psychologisch sterk dit soort scams worden opgebouwd.

Het begint met vertrouwen, persoonlijke gesprekken, kleine testen die veilig lijken… en stap voor stap word je erin meegetrokken zonder dat je het zelf nog doorhebt. Achteraf lijkt alles ineens logisch, maar terwijl je erin zit voelt het echt en geloofwaardig.

Wat jij beschrijft de schaamte, schuld, angst en het gevoel alles kwijt te zijn is helaas iets wat ik herken. Het uitspreken blijft moeilijk. Goed dat je dit toch snel hebt gedaan.

Probeer jezelf alsjeblieft niet volledig kapot te maken met schuldgevoel. Deze mensen zijn professionele manipulators die precies weten hoe ze vertrouwen, hoop en emoties moeten gebruiken.

Blijf hier niet alleen mee rondlopen. Praat met mensen om je heen en zoek hulp waar mogelijk. En wees alsjeblieft voorzichtig met partijen die nu aanbieden je geld terug te halen tegen betaling dat zijn vaak vervolgscams. Dit overkomt me tot vandaag de dag met alle details.

Als nog niet gedaan, aangifte bij de politie. Snelheid in aangifte en overhandigen van alle details heeft uiteindelijk in mijn voordeel gewerkt en is een klein deel teruggevonden.

Heel veel sterkte Dave.