Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Her is te mooi om waar te zijn

Ik ben via Tinder in contact gekonen met een "Amerikaan" die bij Engeland op een oliebooreiland werkt. Hij is wees, was getrouwd met een wees en heeft  een dochter op de kostschool zitten Hij wil naar Nederland komen, maar valt in zee en verliest jawel zijn portemonnee . Bankrekening en pas  worden geblokkeerd. Of ik zijn ticket naar Nederland wil betalen en hij zou alkes met zn bank in orde maken  bij het  zien van de eerste bank onderweg! Ik wildexzijn ticket wel betalen, maar dan ook zelf de booking doen!. Daar kwam het hij heeft een "agent" om dit te doen en er muet ook voor de helikopter betasld worden om hem van booreiland af te halen. Nu kreeg ik nare gevielens en was beslist niet van okan ook maar 1 euro te betalen! Dus dacht ik hou hem nog 2 weken aan het lijntje en dan tjuus. Helaas zijn het zeer slimme geraffineerd Afrikanen en had me vrij snel door. Mijn vraag aan jullie allen. Hebben jullie ervaring met opgestuurde filmpjes van hun werk, selfies en zelfs vidoebellen? En ik heb email van zn dochter gekregen En ja met videobellen was hij het ook, ik snap er totaal  niets van vandaar mijn vraag of iemand dit op deze manier ook ervaren heeft. Ik hoor het graag. Vriendelijke groet Eliza

Bezig met laden...

23 Reacties *

26 mei 2020
Ik heb in ieder geval voorelkaar gekregen dat zijn linkedin en zijn happnprofiel geblokkeerd zijn. Maar ja, er is natuurlijk zo weer een andere aangemaakt... Het akelige is dat ik een "screenshot" gekregen had van hem van een ASN rekening, waarvan bijna 9000 dollar overgemaakt was naar een andere rekening, in het buitenland. .. Dat zou zgn zijn ASNrekening zijn, maar het is natuurlijk de rekening van een ander slachtoffer, dat er helaas wel ingetuind is... De cijfers waren verder wel doorgestreept... De datum was van 30 dec 2019, dus hij is al een tijdje bezig...
20 mei 2020
Hoi Sylvia, heb je namen van sites waar je kunt kijken of jou foto gebruikt wordt? Gr. Eliza
20 mei 2020
Karin Het zou inderdaad kunnen dat jouw fotos ook worden gebruikt. Er zijn sites waar je fotos op kan zoeken welke worden gebruikt bij dit soort praktijken.
20 mei 2020
Hoi Eliza, Hoe kon dat bij jou, dat je met hem gevideobeld hebt? Dan kan het toch geen Afrikaan geweest zijn? Leek hij op zijn profielfoto? En Sylvia: Er is dus een kans dat er met mijn foto's dan weer een ander bedrogen wordt?
20 mei 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi Karin, ja het was dezelfde persoon als op de foto, alleen tekst kwam niet overeen met mondbeweging. Maar dit besef je later pas, je bent zo onder de indruk van wat je ziet. Het is gewoon onvoorstelbaar hoe vakkundig die Afrikanen in hun werk zijn, want dat is dit voor hun, niets meer niets minder.
26 mei 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Karin en Eliza Er zijn verschillende sites. Onder andere http://scamdigger.com en https://www.romancescam.com. Groeten Sylvia Slachtoffer II Ambassadeurs
06 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb ook met iemand geschreven, ook video bellen, en achteraf waren alle foto''s van een andere blanke man uit Duitsland.
18 mei 2020
Hi Karin en Eliza Deze mannen, maar ook vrouwen, zijn heel geragfineerd. Ze zijn het vaak niet zelf maar wel de organisaties die hier achter zitten. Het zijn prachtige scrips waar ze mee werken. Als het om chatten gaat is de kans groot dat je met verschillende mensen hebt gechat of gemaild. Achteraf zal je dat terug kunnen lezen: ander woordgebruik, de prins is ineens iets minder prins, ze vergeten soms iets wat je hebt verteld of wat zij zelf hebben gezegd. Helaas vallen deze kwartjes pas achteraf. Ze komen via allerlei media. Ik ben pas geleden benaderd door iemand via linked in dat ik zo een mooie glimlach had ?. Was een vreselijk slecht profiel overigens. Bij de politie kunnen ze op het ogenblik weinig doen met je aangifte. Maar iedere aangifte is er een en hierdoor komt bekendheid voor het probleem. Fraude desk van een bank kan wel veel met gegevens over rekeningen. Ze worden gemonitord en kunnen uit de lucht gehaald worden. Hiermee voorkomen wij dat andere het slachtoffer worden. Zodra het geld is overgemaakt wordt het direct van de rekening afgehaald. Daarom willen ze heel graag een bevestiging dat je het hebt overgemaakt. Een nederlands telefoonnummer is niet vreemd. Deze is waarschijnlijk verkregen via een ander slachtoffer die een verhaal van verloren telefoon of kapotte simkaart heeft gehad. Zelf heb ik deze vraag ook gehad. Omdat ze met whatsapp bellen hebben ze de simkaart niet nodig. De fotos zijn ook van andere slachtoffers. Gewoon fotos die jij en ik op facebook plaatsen of doorgestuurd zijn door een ander slachtoffer. Hoe langer het contact loopt hoe minder fotos. Zoals ik lees hebben jullie gelukkig geen geld over gemaakt. Dat is voor een hoop anderen, inclusief mijzelf, op deze community helaas anders. Zit je ergens mee of wil je gewoon even je verhaal kwijt weet dat je hier altijd wel een luisterend oor kan vinden. Er over praten helpt. Groeten, Sylvia slachtoffer - ambassadeur
18 mei 2020
Ik heb zelfs zijn linkedinprofiel. Dat is natuurlijk ook nep. Ik wist niet eens dat dat ook kon... En hoe kan het een afrikaan zijn als ik selfies krijg van een blanke man? En ik heb ook nog zijn locatie gedeeld gekregen via whatsapp, kan je dat ook vervalsen dan? Dat klopte nl wel met het adres wat hij opgegeven had in Amerika
18 mei 2020
Naaktfoto's nooit sturen! als ze zo weg van je zijn, komen ze je maar opzoeken, zo sta ik erin. Hoe moeilijk het ook is, wees niet boos op jezelf, dit kan echt elke vrouw overkomen!
18 mei 2020
Nee Politie doet hier niets mee, ik heb alles uitgezocht, zolang je geen geld gegeven hebt, en het is zelfs zo erg, als ze dit dan niet gebruiken voor hetgeen je met ze afgesproken hebt, dan willen ze er naar kijken, maar kunnen daar natuurlijk ook niets mee want alle gegevens zijn vals. En bank accounts zullen ook niet lang bestaan als er zulke hoge bedragen opgestort worden. Helaas zijn die, ik verdenk " afrikanen" heel goed in hun werk, want dat is dit voor hun!!!!
18 mei 2020
Hoi Eliza, Tsja, ik ben wel een paar weken heel blij geweest tijdens deze rottige coronatijd. Ook al had ik regelmatig een niet-zo-pluisgevoel omdat hij wel heel snel "compleet verliefd" was. Maar toch heb ik nu een enorme kater ervan. Blij dat ik geen naaktfoto's ofzo heb gestuurd ;) . Ik heb het bij happn en Whatsapp gerapporteerd, maar ze doen erniets mee. Alleen als je via de politie aangifte doet, maar ik denk dat die geeneens een melding ervan maken?
18 mei 2020
Hoi Karin, het is idd even verwerken wat je overkomen is, Het allerbelangrijkste is dat je er niet ingetrapt bent, wees daar in ieder geval heel blij mee, het zijn zulke geraffineerde hufters die je brains helemaal kunnen bespelen en daar echt alles voor uit de kast trekken! Je maffiacontacten vind ik een briljant zet!! haha. Je gelooft gewoon niet wat er gebeurt is, en wil eigenlijk dat het wel je prins op het witte paard is! Probeer naar jezelf toe de positieve punten van deze gebeurtenis naar boven te halen. Ik vond het jammer dat ik in de maling genomem was, maar de positieve punten voor mij waren: mn Engels in woord en geschrift weer lekker opgehaald, het heeft me 5 weken door de coronatijd heen geholpen en ik heb zelfs even het gevoel van vlinders weer in mijn buik gehad, ik dacht dat dit nadat ik een paar jaar geleden weduwe geworden ben, nooit meer zou gebeuren! Die van mij heb ik inmiddels alweer 3x voorbij zien komen op een site en deze alle keren gerapporteerd. Mocht je er over willen praten, daar sta ik voor open. Groetjes Eliza
06 juni 2020

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

Eliza , ik had weer een contact via een datingsite dat ik niet vertrouwde , wou ook gelijk whatsappen . Toen ik even checkte of het niet hetzelfde telefoonnummer was als die eerste,( die heb ik geblokkeerd ,maar staat nog wel in mijn lijst), bleek dat die eerste nu opeens een heel andere profiel foto had op whatsapp! Kan je nagaan!
06 juni 2020

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

Ja karin, zo gaan ze dus te werk, het zijn geraffineerde hufters!! Heel goed dat je zo oplettend bent en blijf dit ook. Maar zefs met hollandse mannen, ga niet op whats app, je stuurt hun foto en ze zeggen zie geen match en zijn uitgepraat. Laat hen altijd als eerste foto sturen, en ik adviseer om kik aan te maken, je maakt dit aan met je telefoonnummer, maar deze blijft geheim. Je geeft alleen je gebruikersnaam aan de ander! Verder blijf je anoniem en hebben ze geen gegevens van je, ideaal! Blijf goed opletten Karin!
06 juni 2020

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

[~1399] Maak vooral melding bij de betreffende datingsite zodat het profiel uit de lucht wordt gehaald. Het ia misschien een druppel op een gloeiende plaat maar ieder profiel wat uit de lucht is, is er een.
06 juni 2020

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

[~623], ja dat heb ik gedaan, maar dat kostte nog best moeite, ze geloofden me niet gelijk
06 juni 2020

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

[~1326], kik, dat ken ik niet?
06 juni 2020

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

[~1399] ligt soms aan de site. Met lexa is mijn ervaring als je uitleg geeft ( de scammer wil zo snel mogelijk van de site af, komt uit bv engeland maar woont in Nederland en zegt dat hij nu in het buitenland zit voor werk ed) dat het vrij snel gaat. En zeg dat je ervaring hebt met dating fraude.
07 juni 2020

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

[~1399] met kik blijf je anoniem, kijk maar in playstore, je zet het zo op je telefoon en de andere partij krijgt alleen je gebruikers naam, en verder geen gegevens van jou!
18 mei 2020
Hoi, ik heb zoiets meegemaakt via een date via Happn. Ook een oplichter die eerst reuze aardig, voorkomend en romantisch was. Een "Canadese architect met een bouwbedrijf", die sinds zijn scheiding in Nederland zou wonen en die net voor de Corona naar Atlanta terugmoest omdat er daar iets mis ging met zijn project. (Helaas, kon onze date dan net niet doorgaan). Eerst 6 weken superleuk, bijna te leuk. Ik was zijn droomvrouw. Tsja. Dat vond ik zelf ook al wat overdreven, maar ja, Amerikanen zijn niet zoals wij. Maar zo prettig om te horen dat je leuk , lief en aardig en knap bent. En allerlei mooie voorstellen over vakanties in de toekomst. Hij heeft wel een Nederlands mobielnummer, hij heeft zijn Nederlandse adres doorgegeven en zijn Amerikaanse adres ook. Dat laatste heeft hij zelfs gedeeld via locatiedelen in Whatsapp...?! Hij heeft me zelfs toegevoegd op linkedin, zal dus ook wel een nepaccount zijn. Helaas, toen ging er iets mis bij zijn bedrijf en had hij toch wel erg dringend geld nodig om zijn project af te kunnen maken. Hij had al een aantal investeerders gevonden, maar hij kwam nog 57000 euro tekort. Of ik voor hem een lening wou afsluiten? Nee, ik heb geen geld geleend gelukkig, omdat ik het te verdacht vond. Ik heb toen zijn "buurvrouw" van het adres waar hij zei te wonen opgebeld, en het bleek dat hij daar natuurlijk helemaal niet woonde. De buurman was nl 91 en korte tijd geleden overleden! Maar hier ook filmpjes en foto's van zijn werk, opgebeld worden, etc. Ik snap niet hoe ik hem dan op Happn getroffen kan hebben, omdat je daar alleen mensen tegen zou kunnen komen die ook echt op dezlfde lokatie gelopen hebben..? Enfin, ik heb hem nog even aan het lijntje gehouden en geopperd dat ik nog wel een laatste redmiddel voor een lening voor hem had. .. : Via een goede vriendin in Italie, met een grote "familie", kon hij wel in contact komen met hun familieleden in de USA, die wel vaker mensen hielpen met geldleningen. HAHAHA. Mijn maffiacontacten. Die ik natuurlijk niet heb. Daar werd hij toch wat ongemakkelijk van. En toen was ik toch niet meer zo heel aardig. Enfin, er is dus niets onherstelbaars gebeurd, maar ik ben er toch wel erg van slag van. Het voelde allemaal zo heerlijk, iemand die attent is, je smorgens en savonds gedag zegt, zich 'bezorgd'om je maakt en regelmatig belt... Zo naar om te merken dat je er ingelopen bent..En hoe kom ik nu weer van dat rotgevoel af?
24 april 2020
Silvia, dank je wel voor je bericht, ik heb idd geen geld overgemaakt. Dit zou ik ook nooit doen! Wel heb ik op internet iets gevonden, als je op google het telefoonnummer intikt komt er een site: https://spamnumbers.net en laat hier nou het telefoonnummer tussenstaan met een bericht van iemand die met het zelfde nummer maar andere naam ook haar geld probeerde afhandig te maken virig jaar, ik heb hier op gereageerd onder de naam Elizabeth. We moeten zoveel mogelijk delen over deze slimme geraffineerder hufters. Ik ga probeer zijn bankgegevens nog te krijgen van hem. Met vr gr Eliza
24 april 2020
Hi Eliza Ik heb zelf ervaring met bellen maar niet met beeldbellen. En over de telefoon klonk hij echt Engels. Het verhaal klinkt zoals die van velen. Geen andere familie, problemen met een rekening enz enz enz. Ik kreeg een telefoonnummer van een vriend die mij ook heeft geappt. Uiteraard is dit iemand uit dezelfde organisatie. Ik denk soms dat er gewoon ook echt iemand uit de UK of de USA bij zit. Als ik het goed lees heb jij geen geld overgemaakt. Dat is bij vele op dit forum wel anders. Het zijn goed georganiseerde organisaties. Zoals wij hen inmiddels snel doorhebben geldt dat andersom natuurlijk ook. Mijn advies is om wel melding te maken van deze persoon zodat hij niet met dezelfde gegevens verder kan. Ik weet niet of hij een bankrekening heeft doorgegeven maar ook hier kan je een melding van maken zodat er geen stortingen meer op kunnen worden gedaan. Echt een eind aan deze praktijken maken is lastig maar we kunnen ze het natuurlijk wel moeilijk maken. Groet Sylvia Slachtoffer I ambassadeur