Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Opgelicht door iemand die je kent, politie stopt onderzoek na 7 weken

Ik heb eerder een bericht geplaatst over dat ik ben opgelicht door iemand die ik ken. Hier nog even het korte verhaal. De vriend van een vriendin gaf aan voor mij te kunnen beleggen. Na meerdere toezeggingen om uit te betalen, pas nadat er weer iets betaald moest worden onder het mom kosten, ben ik gestopt met betalen. Ik had ook niks meer. Toen informatie opgevraagd bij de politie en moest aangifte doen. Zij zagen dit als beleggingsfraude/boilerroomfraude. Nu 7 weken na de aangifte, kreeg ik vandaag een bericht met de mededeling dat het onderzoek gestopt is. Ik wordt nog terug gebeld omdat ik wil weten, hoe, wat en waarom. Maar wat mij dwars zit is: ik weet wie het mij aan gedaan heeft, ik heb zijn naam en adres. Alle bewijzen dat ik onder druk werd gezet en dan krijg je te horen onderzoek is nu gestopt. Ik snap dat de politie ook meer te doen heeft en dat andere zaken prioriteit hebben, maar dit heeft prioriteit voor mij. Kunnen zij zich ook indenken hoe het voor de slachtoffers voelt?? Ik voel me ongehoord, niet serieus genomen en het ergste gevoel is dat hij hiermee wegkomt. Want geen idee waneer het dan weer opgepakt wordt. Ik ga zeker bezwaar indienen.

Bezig met laden...

1 Reactie

31 maart 2026

Zelfde meegemaakt met whatsappfraude. Naam was bekend en doorgegeven aan de politie..Zij hebben er niets meegedaan. Kreeg ook de melding onderzoek gestopt.
Sterkte ermee