Ontsnapt 3
Geestelijke mishandeling is niet te verkroppen. Dus ik ging mij ook eerst verbaal weren. Dat lukt niet want de argumenten die ik aanvoer passen niet in zijn verhaal. Ik kom er niet meer uit. Ik sla een stoel stuk op de afvalemmer en/of breek een bord.
Dan is het einde zoek. Hij pakt me bij mijn polsen stevig vast en dreigt mij op te laten sluiten.
Ik besef dat dit niet de manier van aanpak is met de kinderen om ons heen.
Hoe kom ik hier nog uit. Weggaan met de kids kan niet want hij dreigt mij te gaan stalken nog voordat dat woord een algemeen begrip werd.
Dan komt het er op aan.aan. Je verstand te gebruiken en het tegelijkertijd te beschermen om je kinderen te redden. Dat gaat me mijn gezondheid kosten...
Bezig met laden...
2 Reacties
Wat je beschrijft klinkt als iets wat jarenlang heel verwarrend en uitputtend is geweest. Als woorden steeds verdraaid worden of conflicten blijven escaleren, kan iemand echt het gevoel krijgen dat hij of zij zichzelf kwijt raakt. Zeker als er ook kinderen bij betrokken zijn kan dat een enorme druk geven om het vol te houden of alles bij elkaar te houden.
Tegelijk hoor ik ook hoeveel verwarring er nog in zit. Dat is eigenlijk heel begrijpelijk na zo’n lange periode. Misschien kan een veilige praatgroep of begeleiding juist helpen om stap voor stap te ontrafelen wat er precies gebeurd is en wat het met je heeft gedaan.
Zo te lezen heb je een moeilijke situatie
Veel sterkte