Persoonlijk portret
Ik heb hier eerder geschreven over ongewenste media-aandacht, vooral in de periode vlak na een ongeval. Dat kan heel heftig zijn wanneer je er nog helemaal niet klaar voor bent.
Maar media-aandacht kan ook anders verlopen, wanneer je er wél bewust voor kiest en er zelf van tevoren van op de hoogte bent.
Vorig jaar zijn wij benaderd door het programma Break Free. Zij maken portretten over jongeren die hun droom najagen, op reis gaan, en soms helaas niet meer terugkeren.
Het afgelopen jaar is voor ons een jaar vol emoties geweest, maar het heeft ook geleid tot een heel mooi document over onze zoon en zijn maat. Afgelopen week hebben we de uitzending samen met familie en vrienden bekeken, wat een bijzonder en ook spannend moment was. Morgenavond wordt de aflevering uitgezonden op NPO 3.
Ik merk dat deze ervaring heel anders voelt dan onverwachte media-aandacht. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Hebben jullie weleens bewust meegewerkt aan media, bijvoorbeeld om een mooi portret van je geliefde te laten maken, of om aandacht te vragen voor de omstandigheden rondom het overlijden?
Hoe hebben jullie dat ervaren?