Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Verborgen narcist en intimiteit

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik vroeg mij af of iemand ook ervaring heeft met een narcistische partner die extreem de controle wil houden als het gaat om intiem zijn. Mijn man verzon al vroeg in onze relatie smoesjes om maar geen seks met mij te hoeven hebben. Hij riep dingen als: Je bent seksverslaafd, je bent niet gezond, je bent niet normaal enz. Ik werd hier vreselijk onzeker van en ik ben in een korte tijd veranderd van een zelfverzekerde vrouw naar een onzeker vogeltje. Het is in de loop der jaren alleen maar erger geworden. Heel af en toe "mag" ik en dan is het ook echt geweldig, maar 9 van de 10 keer "mag" ik niet. Hij beweerd dat hij gewoon niet zo'n seksueel ingesteld persoon is, maar in de tussentijd ben ik erachter gekomen dat hij vreemd is gegaan met prostituees. Ik heb zelfs zijn testosteron laten checken bij de huisarts welke bijzonder hoog is.

Hij bepaald dus wanneer. Hem verleiden is geen optie. Als hij heeft besloten dat hij niet wil dan is die deur dicht. Hij wil alleen maar als ik een dag niet verdrietig of lastig ben geweest en zelfs als ik een goede dag heb is het nog maar de vraag of hij wil.

Naast alle andere ellende die een relatie met een verborgen narcist met zich mee brengt weegt dit voor mij wel het zwaarst. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft en hoe ga je er mee om?

Bezig met laden...