Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online seksueel misbruik

Wat bleek die ene leuke dame te zijn, ontvouwde zich uit tot een complete levende nachtmerrie

2 jaar, en een dag geleden (9 september 2023) benaderde een leuke dame, mij op Facebook Messenger. Ik had eerst haar FB profiel bekeken, en ze was er behoorlijk actief op (veel vrienden en posts etc.), dus het voelde wel vertrouwd. Het gesprek was leuk, en niet veel later nam het gesprek een compleet andere wending, en werd het al gauw erg intiem.

Ik moest haar opbellen via Messenger, en vroeg ze of ik seksuele handelingen uit wou voeren. Dit heb ik ook gedaan. 5 minuten later werd het videogesprek met haar abrupt afgebroken, en zag ik mijzelf terug wat ik had gedaan tijdens het gesprek in een korte video. Zo snel mogelijk opgehangen, want ik schaamde mij DOOD.

Snel daarna werd ze extreem gemeen. Ze ging mij dreigen om deze beelden op Youtube te plaatsen, en deze foto's te verspreiden naar mijn contacten, vrienden, collega's etc. En dat ze mijn leven ging verpesten. En werd er afgeteld van 10 tot 0, en zei ik tijdens het aftellen dat ze onmiddelijk moest stoppen, en dat absoluut niet mocht verspreiden. Toen ze bij 0 was, brak de hel los.

Ik werd in een groep gegooid van 50 man, waaronder een aantal Facebook vrienden van me, en een paar vrienden van hun. En er kwam elke seconde foto's binnen van de actie die ik heb gedaan. Op gegeven moment stapelde dit zich op, en was het niet meer te houden.

Ik heb toen gauw de groep verlaten, en haar profiel gerapporteerd aan Facebook, waarop haar profiel al heel snel werd verwijderd. En heb ik snel alle content verwijderd van mijn telefoon uit enorme schaamte. Ik was opgelucht, maar ook al enorm beschaamd vanwege wat toen kort geleden was gebeurd. Ik dacht dit was het.

Maar dus niet, de volgende dag dat ik over straat liep om naar de supermarkt te gaan om de boodschappen te halen, merkte ik al gauw op dat de mensen die ik tegenkwam net deden alsof ik onzichtbaar was. Ik dacht aan toeval, maar in de supermarkt was het hetzelfde verhaal. Letterlijk niemand keek mij aan, of liep mij bijna omver. Terwijl voorheen praktisch iedereen naar mij keek, en draaide dit dus abrupt 180 graden om.

Toen ik naar mijn werk ging na dat weekend, hetzelfde verhaal, in het OV voelde ik mij net een spook. Op mijn werk kreeg ik opmerkingen over een dubbelganger van mij en zaken rond MeToo. Uit extreme schaamte, extreme stress, en een lage energieniveau, durfde ik toen al geen actie te ondernemen.

Op mijn werk werd ik overigens wel gezien en erkend, dus ik had het al gauw door dat als iemand mijn naam, bij voorkeur mijn volledige naam wist, dat het goed zat, en dus niet sociaal uitgesloten door diegene werd.

Ook mijn vrienden bleven normaal doen tegen mij. Dus had ik het vermoeden dat er online iemand met een valse naam, die zich voordoet als ik, maar heel gemeen of raar is tegen anderen (precies het omgekeerde karakter van mij), waardoor de mensen mij uitsluiten. Ik heb nog steeds totaal geen bewijs hiervan wie dit geweest is, en de extreme schaamte, extreme stress, en een erg lage energieniveau, is nog steeds te extreem om dit te kunnen vragen aan mijn contacten.

Ik ben afgelopen zomer op vakantie naar het buitenland geweest, ook hetzelfde verhaal. Niet gezien worden, genegeerd worden door mensen die je naam niet weten. Toen schrok ik al helemaal. De complete sociale exclusie (totale ostracisme) is niet alleen wijd in Nederland aanwezig bij mij, maar wellicht ook wereldwijd.

Ik was in complete shock, en toen was het al 1 jaar en 9 maanden geleden dat ik dit incident heb gehad. Dat ik het gevoel heb dat IEDEREEN ter wereld op social media dit heeft gezien. Ik ging bijna neer uit schaamte, met het gevoel dat miljarden mensen dit mogelijk hebben gezien.

Nu 2 jaar, en een dag later, ben ik nog steeds enorm radeloos, met heel weinig energie. Het is veruit de allergrootste fout geweest in mijn leven. En ik had dit never nooit moeten doen. Ook alle content dat ik heb verwijderd dat als bewijs kon dienen voor aangifte, kwam voort uit extreme schaamte, en heb ik mogelijk geen bewijs om aangifte te kunnen doen bij de politie, door deze stomme actie van mij.

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik mijn leven compleet heb vergooid in nog geen 5 minuten sinds 9 september 2023, en dat ik voor de mensen die mijn naam niet weten, voelt het alsof ik levend dood ben. Ik hoop dat dit nog opgelost kan worden, want de situatie begint echt ondraaglijk te worden voor mij.

Bezig met laden...