Sextortion na online videochat
Dag Iedereen,
Uit verveling kwam ik online terecht op Thundr, een soort Omegle, hier videochat je met random vreemden. Daar kwam ik in een videogesprek met een mooie vrouw, ze vroeg me verder te bellen via telegram. Hoe naief heb ik toch kunnen zijn om hierin mee te gaan, na kort bellen heb ik dan ook wat meer laten zien. Vervolgens kwamen er dreigingen en werd er een video getoond met de opgenomen beelden van mijzelf, helaas staat hier ook mijn gezicht op. Hierna continu aan de lijn gehangen met de man en uit paniek toch geld overgemaakt. Nu heb ik al 2x een bedrag overgemaakt en dat is het allemaal waard als het hierbij blijft. Maar daar stopt het natuurlijk niet bij, dus nu toch voor mezelf besloten geen geld meer over te maken. De dader heeft me al een lijst laten zien van mijn vrienden tussen mijn Instagram contacten en dreigt de video naar hen te sturen.
De dader is een man uit de filipijnen en ik heb best wat gegevens van hem en zelfs een screenshot waar zijn gezicht op staat, dit liet hij per ongeluk zien tijdens het gedoe over de betalingen.
Ik ben natuurlijk ontzettend bang en heb geen idee wat te doen? Politie contacteren? ik heb al mijn sociale media al op privé gezet. Iemand tips? Moet ik bang zijn dat de video daadwerkelijk worden verstuurd wanneer ik niks meer laat horen?