Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Misbruikt als kind

Als kind ben ik door een familielid misbruikt..het begon onschuldig met kleine aanrakingen en dat ging steeds verder. Dit heeft twee jaar lang geduurd tot aan zijn overlijden, ik heb op zijn crematie gehuild van opluchting dat het voorbij was. Ik heb pas na 12 jaar het aan mijn ouders verteld omdat ik behoorlijk bang was dat mijn ouders mij als kind niet geloofde, gelukkig geloofde mijn ouders mij direct en bij mijn ouders viel toen het kwartje ook waarom ik nooit naar die familielid wou. 

Als kind was ik heel makkelijk beïnvloedbaar en daar heeft hij heel makkelijk misbruik van gemaakt..achteraf voel ik me heel schuldig dat ik niet eerder wat heb gezegd tegen mijn ouders maar was behoorlijk bang om maar iets er van te zeggen. 

Gelukkig krijg ik binnenkort emdr therapie ervoor maar tot die tijd moet ik dealen met de herbelevingen. 

Bezig met laden...

2 Reacties *

11 maart 2020
Dankjewel voor je reactie! Voor mij was het dan ook een hele opluchting om het mijn ouders te vertellen wel na 12 jaar maar er viel echt een muur van mijn schouders af!
09 maart 2020
Wat vervelend wat je meegemaakt hebt! Ik heb soortgelijks meegemaakt. Bij mij was het een muzikant van de muziekvereniging. Ik heb het 3 jaar verborgen kunnen houden voor mijn ouders maar uiteindelijk heb ik het toch verteld. Hij zit nu gelukkig vast in de gevangenis. Voor jou ondanks dat het een familielid was toch fijn dat hij overleden is. Hij kan je nooit meer lastig vallen. Geloof in jezelf meid! Je bent sterker dan je denkt! Je hebt je ouders verteld wat er aan de hand was! Dit is heel knap!!