Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online seksueel misbruik

Intieme beelden

Hoi,

Ik ben op zoek naar anderen die misschien iets soortgelijks hebben meegemaakt.

Ik ben in het verleden uit huis geplaatst en er zijn intieme foto’s van mij verspreid.

Dat heeft veel impact gehad, en ik merk dat ik het nog steeds moeilijk vind.

Ik wil het graag een plek geven en denk dat praten met lotgenoten me kan helpen.

Herkent iemand dit of wil je ervaringen delen? 

Bezig met laden...

3 Reacties

30 juli 2025 (bewerkt)
Hoi Feliz,

Wat goed van je dat jij je verhaal/vraag hier deelt en je kwetsbaar op durft te stellen. Ik heb zelf niet een soortgelijke ervaring. Mijn ervaring liggen op een ander vlak. Ik kan me er zelf ook geen voorstelling van maken hoeveel impact dit op iemand kan hebben. Uit eerdere verhalen die ik heb gelezen op deze community weet ik zeker dat je niet de enige bent met een soortgelijke ervaring.

Via onderstaande link kun je wel 2 verhalen zien die hetzelfde hebben meegemaakt. Hopelijk heb jij hier iets aan.

https://www.slachtofferhulp.nl/hulp-bij-jouw-situatie/wat-is-er-gebeurd/seksueel-misbruik/seksuele-exposing/#25990

Waaraan merk je op dit moment dat jij het nog steeds moeilijk vind? Heb jij destijds wat je is overkomen ook durven delen met iemand die je vertrouwde?

Groetjes,

Henriek
30 juli 2025
Hoi Henriek,

Dank je wel voor je lieve en meelevende woorden. Het doet me goed om te merken dat er mensen zijn die de moeite nemen om te reageren, ook als ze zelf niet iets soortgelijks hebben meegemaakt.

Ik zal zeker naar de link kijken die je gedeeld hebt – misschien herken ik er iets in of helpt het me om mijn eigen gevoelens beter te begrijpen.

Op je vraag: ik merk dat het me nog steeds bezighoudt omdat ik in bepaalde situaties ineens een gevoel van schaamte of onveiligheid ervaar, zonder dat ik meteen kan uitleggen waarom. Het is soms lastig om daar woorden aan te geven. Ik heb er destijds wel met iemand over gepraat, maar het blijft moeilijk.

Nogmaals bedankt voor je reactie. Het betekent veel dat je de tijd hebt genomen om dit te schrijven.

Liefs,
Feliz
30 juli 2025
Hoi Feliz,

Graag gedaan, Feliz. Kun jij ook aangeven in welke situaties je schaamte of veiligheid ervaart? Mocht het prettiger vinden die middels een privé bericht met mij te delen mag dit ook.

Als ik naar mijn eigen ervaring kijk heb ik daar nu soms ook nog moeilijk mee ook al is het al 10 jaar geleden. Dat je er naar jaren nog mee kunt worstelen na wat je hebt meegemaakt herken ik mij wel. Het frustreert mij soms dat ik op bepaalde momenten mij onveilig voel op straat.

Op de website van centrum seksueel geweld kun jij ook meer lezen over wat jou is overkomen. Hier heb je mogelijk ook iets aan.

https://centrumseksueelgeweld.nl/online-seksueel-geweld/

Groetjes,

Henriek