Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Gevolgen van mishandeling en aanvraag slachtoffer fonds.

Ik ben mishandeld door een bekende en ben nu erg angstig. Ik tril als ik op een openbare plaats kom, en ben erg onverschillig en neerslachtig. Hoelang zal dit duren? Ik wil van dit gevoel af. Ik ben bang voor vergelding van de dader en heb geen ooggetuigen. Door de schade die ik ervaar, wil ik een aanvraag doen bij slachtoffer fonds. Ik vroeg me af of dit kans van slagen heeft, en of dit echt niet via de dader gaat ivm angst voor vergelding. Ook vraag ik me af wat ik moet doen met het gevoel van onrecht dat een aangifte niet zinvol is ivm tekort aan ooggetuigen. 

Bezig met laden...

2 Reacties *

03 maart 2020
Goed dat je hier je zorgen deelt. Zoals Thijs zegt kan slachtofferhulp ook in jouw buurt helpen. Je kunt daarvoor bellen met 0900-0101. Dan kunnen zij je helpen om in contact te komen met de juiste mensen.
27 februari 2020
Beste Lucylee, Heel goed dat je hier jouw ervaring wilt delen. Voor mij is het heel herkenbaar omdat ik ook ben mishandeld. De angstgevoelens, neerslachtigheid, verlies van focus zijn allemaal verschijnselen die helaas "normaal" zijn na een ingrijpende ervaring zoals jij hebt gehad. Dit kan lang duren en ik adviseer je hierbij hulp te zoeken via jouw huisarts. Als er sprake is van PTSS dan zijn er goede therapieën die jouw hier vanaf kunnen helpen. Ook bij mij waren er geen getuigen maar ik heb destijds wel aangifte gedaan met succes. De foto's die de politie van mijn rug en borst heeft gemaakt en een aantal andere ondersteunende bewijzen zoals het verslag van het ziekenhuis en de huisarts waren voldoende om er een strafzaak van te maken. De dader is uiteindelijk veroordeeld en heeft mij ook een schadevergoeding moeten betalen. De doorlooptijd van de strafzaak is erg stroperig, maar uiteindelijk gaf het mij ook een genoegdoening doordat gedurende deze tijd de dader zelf ook de druk heeft moeten ervaren van het proces en uiteindelijk veroordeeld is. Slachtofferhulp bij jou in de buurt kan jou hierbij helpen. Heel veel sterkte, Met vriendelijke groet, Thijs