Op gelicht via telegram
Ik ben opgelicht via Telegram door het kijken van tiktok filmpjes. Eerst moest ik filmpjes kijken en daar was niks mis mee toen moest ik een betaling doen dat ging goed tot 3 keer toe toen ging er wat mis volgens hun en moest weer betalingen doen en het is nu opgelopen tot 4899 euro in totaal. Ik dacht heerlijk extra voor mijn vakantie maar heb nu schulden gekregen hier door en weet niet meer wat ik moet doen. Heb al wel aangifte gedaan en de bank ingelicht. Ik werd benaderd door iemand via app en die wilde dat ik even 950 euro ging overmaken om toch nog mijn geld te krijgen waar ik recht op heb en stond nu volgens haar meer 12.000 euro dus heb dat afgewimpeld. Maar zit nu wel in de problemen
Bezig met laden...
1 Reactie
Het is absoluut geen schuld van jou dat dit gebeurd is. Oplichters zijn heel bedreven in wat ze doen en maken misbruik van het vertrouwen van mensen. Ze spelen slim in op verlangens, zoals in jouw geval een extraatje voor je vakantie, en bouwen de druk steeds verder op. Het feit dat je die laatste betaling hebt afgewimpeld, laat zien hoe sterk je bent, zelfs in zo'n moeilijke situatie.
Wat nu?
Hoewel je al belangrijke stappen hebt gezet, zijn er misschien nog dingen die je kunt doen of waar je hulp bij kunt krijgen:
* Administratie bijhouden: Probeer alle communicatie (screenshots van Telegram, WhatsApp-berichten), bankafschriften en aangiftepapieren goed te bewaren. Dit kan later van pas komen.
* Melding bij fraudehelpdesk: Naast aangifte bij de politie, kun je ook melding doen bij de Fraudehelpdesk. Zij hebben veel ervaring met dit soort oplichtingszaken en kunnen je wellicht specifieke tips geven.
* Financiële hulp: Je geeft aan dat je nu schulden hebt. Dit is een zware last, en het is belangrijk om hier hulp bij te zoeken. Je kunt contact opnemen met de gemeente voor schuldhulpverlening, of met het Juridisch Loket voor advies over je financiële situatie.
Praat erover
Het is heel belangrijk om hier niet alleen mee rond te lopen. Praten over wat je is overkomen kan enorm opluchten en je helpen de situatie te verwerken. Bij Slachtofferhulp Nederland staan we klaar om naar je te luisteren. We begrijpen wat de impact is van oplichting en kunnen je emotionele steun bieden. Ook kunnen we je helpen de weg te vinden naar andere instanties als dat nodig is. Onze professionals doen dit dagelijks en weten hoe ze jou het beste kunnen ondersteunen.
Je kunt altijd vrijblijvend contact met ons opnemen via onze website of telefoon. We zijn er voor je.