Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Oplichters op Tinder

De meesten van jullie kennen mijn verhaal inmiddels wel. Ik ben na ernstige oplichting van online dating fraude weer een beetje opgekrabbeld en dacht het fenomeen Tinder eens te gaan uitproberen. Nou ik zit er denk ik 6 weken op en kan er al een boek over schrijven. Wat een verscheidenheid aan gevallen kom je daar tegen. 

Maar het ergste....ook daar komen we onze vrienden uit Nigeria tegen. Ik ben in korte tijd gematched met 5 Amerikanen. Dat heb  je in eerste instantie niet door omdat er niets in het profiel staat of er Google translate gebruikt wordt.

"Gelukkig" heb ik inmiddels iets ervaring opgedaan in het herkennen.

Ene William bekende dus al vrij snel dat hij niet de man van de foto's was en mij geen pijn wilde doen. yes right...als ik hem niet meteen geconfronteerd had waren we nu nog aan het chatten.

Ene Antonio had ik een valentijnsdate mee, maar ineens was hij nergens meer te bekennen. Was zeker bang op date zijn ware gezicht te moeten laten zien.

En de mooiste kom ik net achter...Alexa, Hongaarse Amerikaanwoont in Schiedam maar moest ineens voor zijn werk naar Abu Dhabi. En Aldaar heeft hij heel lief Valentijnkadoos gekocht...en per luchtvracht verstuurd. En krijg ik gisteren een mail van de Spaanse douane of ik even 3000 euro wil betalen voor dat pakket. Wat dacht je zelf...het is echt onvoorstelbaar maar waar. 

Van de 5 heren zijn er dus nog 2 over. Zaterdag heb ik een date met 1 Amerikaan met een Nederlandse moeder. Eerst zien dan geloven en op mijn territorium.

Dames passen jullie allemaal goed op!!

Lieve groetjes van Vergine

 

Bezig met laden...

53 Reacties *

10 maart 2020
Dat zou zomaar kunnen maar of dat zo werkt..... gely2kkig heb jij ze door. ze weten al helemaal wat voor type jij leuk vindt. Ik ook, die foto's die jij postte is ook wel allemaal zelfde soort man. Maar ja er lopen vast ook van dat soort leuke echt mannen rond.
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja Lennie klopt inderdaad. Ik heb een typetje. Mijn echte mannetje is ook zo'n man dus laat ik me daar maar op focussen?
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] dat lijkt me een heel goed idee! Die is tenminste echt. En leuk, toch?!
11 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] zekers...hij moet alleen wat vaker tijd voor me maken?
10 maart 2020
Ja idd sylvia...het scenario kan ik nu al voorspellen...2 weken worden er drie en dan gaat hij vast een lief gebaar doen en mij een mooi kado sturen waar ik vervolgens een hoop geld voor moet betalen om hier te krijgen. Nou kom maar op...ik lust ze rauw
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Maar ondertussen kletst hij wel? Je ik zat me nog af te vragen, bij Tinder maak je allebei de helft van de match. Jij schuift ze ook naar rechts. Pik jij ze dan er expres uit of is het echt toeval? Ik heb er ijn 8 maanden tijd pas 1 gezirn op Tinder namelijk.
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Met huid en haar!!! ?
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] Op Lexa benader ik ze heel bewust. Nederlandse afkomst maar een van de ouders van engelse of americaanse afkomst en een exotische baan. En als ze chatten na 3 regels vragen om te whatsappen. Gegarandeerd resultaat Lennie!
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] tja ik vraag me af waarom je dat nog wilt. Wil je wraak, wil je een soort strijder zijn tegen het onrecht? Ik merk zelf dat ik ze meteen weg swipe, ik heb er geen lol in om ze te rapporteren want dat kost mij negatieve energie en tijd. Ik zoek bereikbare leuke mannen. Nou ja die heb ik soort van gevonden dus ik zoek niet zo heel erg. Laatst had ik et toevallig 1 waarvan ik dacht oh wacht jij klopt niet. Al liet de conversatie even op zich wachten ipv meteen erop en erover. Ik heb de match ongedaan gemaakt en hem niet gerapporteerd omdat ik t niet zeker wist. Maar verder, ik negeer t en ga door met leuke dingen. Als ik er eens een zie rapporteer ik, maar ik zoek niet.
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] Ik benader ze bewust als ze voorbij komen, maar ga niet heel bewust op zoek. Zolang ik de mogelijk heb (lees sinds gisteren had want mijn abbo is afgelopen) draag ik graag mijn steentje bij om dit soort mensen uit de lucht te krijgen en anderen te kunnen behoeden voor ellende. En ja ik besef heel goed waar ik er een rapporteer er een ander voor in de plaats kom.
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] dan begreep ik je verkeerd, waar mogelijk rapporteren doe ik ook, ik dacht dat je ze zocht om t zoeken. Je zou er bijna een bureau voor opzetten, als werk dan hè, om ze echt te pakken..... helaas dat gaat nog niet lukken. Maar eens, elke door de mand gevallen knurft is er weer eentje.
10 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] en Sylvia...ik kijk alleen of de fotos me bevallen en prompt vervolgens blijken het allemaal amerikanen maar idd half amerikaan of iets dergelijks. Wel in nederland wonend. Banen verschillend. En uiteindelijk allemaal (volgens mij) nepperds. Twee ben ik nog niet helemaal zeker van. Maar 3 al echt valse foto's ontdekt waarvan 1 dus op linke wijze geld probeerde te krijgen. Ik zoek ze niet. Maar lijkt wel of zij mij vinden. Tenslotte is het toch zo dat als je een abonnement hebt je ook iedereen ziet die jou liked. Volgens mij zitten ze allemaal naast elkaar. Zien allemaal mijn foto voorbij komen en zitten mij met z'n allen lekker belachelijk te maken. Zoo...wantrouwen of niet dan?
08 maart 2020
Lennie bedankt weer...zitten er een beetje zelfde in. Fijn om te horen hoe een ander het doet. Lekker rustig aan...genieten...en voorzichtig zijn!
08 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik ben met deze man niet met zo voorzichtig, ik heb m zelfs laatst opgehaald van zijn werk. Hij is heel echt?
08 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] ja nee dat is prima...als je hem al een keer ontmoet hebt weet je dat hij echt is. Il zat net een weet te chatten en hadden een date gepland díe niet door kon gaan omdat hij voor zijn werk onverwacht 2 weken op reis moest. Ja...dan mag hij blijven praten maar zolang geen ontmoeting blijf ik sceptisch...
08 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] Chatten en een date ineens afzeggen omdat hij onverwacht voor zijn werk op reis moet. 2 weken wordt 3 weken en dan een maand.... Klinkt mij heel bekend. Te bekend... Vraag zijn adres eens en check het. Als hij het niet wilt geven zegt het genoeg denk ik.
08 maart 2020
Ik geloof t ook. En ja mensen smullen van je verhalen. Vertel alleen wat je wilt, doe ik ook hoor. Kom zelf trouwens net terug van een onverwachte tussendoor date met weer dezelfde man. Voelt zo goed en zo relaxed. We gaan zo langzaam en ook dat is heel fijn. Ik Tinder ernaast maar merk dat ik eigenlijk nooit afspreek. Prima. We weten hoe voorzichtig we moeten zijn. Kijk zelf maar als hij afgezegt..... het kan maar je denkt meteen wat anders. Van die ene weet je dat hij echt is, dat is in elk geval fijn. Veel plezier, en dat je uit moet kijken hoef ik jou niet te vertellen!
08 maart 2020
Weet je wat het ook lastig maakt bij mij is dat op het moment het gevoel is dat iemand onverhoopt een afsoraak afzegd of enigszins achterdocht wekt er hier in de vriendinnengroep meteen een mening is. Blokken die gast is je niet waard etc. Bescherming voornamelijk maar het beïnvloedt me wel en dat vind ik vervelend. Een tweede keer gaat het ons niet gebeuren dus ik wil daarnaast nog wel mijn eigen keuzes maken en niet afgaan van wat mijn omgeving vindt. Tinderdate heeft gisteren voor werk afgezegd...ik vind hem best leuk maar weet het niet zeker of hij echt is. O mgeving zegt meteen blokkeren...maar dat wil ik dus niet totdat ik 100% zeker ben of hij echt is of niet. Het kan toch niet zijn dat ik alleen maar nepperds tref? Daarom hou ik de verhalen maar even voor me want ze waren wel aan het smullen van mijn tinder verhalen. Nu maar even rustig aan...zoals nu heb ik 2 tinder connecties en 1 die ik nu dus na tijdje weer in beeld is. Ik geloof er zeker in dat er nog iemand voor mij tussenzit ?
08 maart 2020
Degene met wie ik nu date is zeker te vertrouwen maar inderdaad die 100%, ach maar was dat eerder wel zo meteen ? Ik heb mijn scammer nooit vertrouwd, maar heb er ook niet zolang ingezeten als jullie, dat scheelt veel. Bij mij was t maar 3 weken. Hoe dan ook we zijn allemaal leuk, de moeite waard en het waard om liefde te krijgen, onvoorwaardelijk. Komt helemaal goed.
07 maart 2020
Hi Lennie en Virgine Het vertrouwen blijft lastig merk ik zelf. Heb inmiddels een hele lieve vriend gevonden. We zien elkaar nu 2 maanden. Maar merk dat ik het nog steeds lastig vind om 100% te vertrouwen. Ben zo vaak bang dat hij niet serieus is. En dat terwijl hij er geen aanleiding toe geeft. Eerder dat hij juist wel serieus is. Wat ons is overkomen heeft meer impact dan ik dacht. Ondanks dat blijf ik geloven in de liefde en stel ik me er voor open. Op een dag komt die ene echte leuke lieve man ook voor jullie voorbij. Die ene die wel echt te vertrouwen is. Gr Sylvia
07 maart 2020
Maar bij mij meer door mijn ex dan door de scammer op t gebied van onzekerheid
08 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Okay ja dat kan ook? Had ik dan weer niet
07 maart 2020
Je eerste echte date als in die van kerst?
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja precies...hij is zo lief en leuk. En echt en beschikbaar en gek op mij maar is het te mooi om waar te zijjn?...
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] maar wat houd je dan tegen? Het was een tijdje uit toch?
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] ha even radio silence omdat ik vond dat hij te weing tijd aan mij besteedde. Misschien wel omdat ik een soort bevesiging zocht...gaat het wel om mij...waarom heeft hij dan geen tijd voor mij. Dat onzekere en dat wantrouwen...állemaal dankzij hetgene wat ons aangedaan is. Mijn hart is echt vertrapt en bij het vuil gegooid. Nu merk je dat dus met het aangaan van iets nieuws
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] dat onzekere herken ik, alleen ik vraag niet om bevestiging. Hij weet dat ik onzeker ben en vertelde mij ook dat dat niet hoeft. Maar ik verdenk hem van allerlei andere dates, waar ik nul bewijs voor heb. Misschien omdat we elkaar zo weinig zien, vanwege omstandigheden, niets anders. Stom hè
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] ja nou...dat dus...stom...nou nee...dat is ons dus aangedaan
07 maart 2020
Ik heb nu nog contact met 2 mannen eentje woont in amsterdam, een amerikaan. De ander in amstelveen een amerikaanse van oorsprong fransman. Beide houden beetje een date af, wel telefonisch contact zodat ik in elk geval het accent kon horen. Maar zolang geen date verder heel sceptisch. Ondertussen is mijn eerste echte date ook weer in beeld en willen we voorzichtig aan weer iets proberen. Maar ik merk dat ik toch wel iets probleem met vertrouwen heb gekregen. Pfff zo vermoeiend toch wel hoor. Hoop dat het iedereen verder goed gaat. Schouders er maar onder?
07 maart 2020
Echt zodra ik engineer zie ben ik weg. Ik trap er niet meer in. Geen Engels sprekende man voor mij
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja dat engels spreken hebben ze ook door...vandaar dat ze met google translate nederlands beginnen te "praten"
07 maart 2020
En deze scott owen ging helemaal uit zijn plaat toen ik hem beschuldigde van het gebruiken van fotos van een braziliaan genaamd andre cardena. Daarna ook nooit meer iets van gehoord
07 maart 2020
Deze meneer staat a l s Alexa Gabor op tinder. Hij ging ineens van schiedam naar dubai en wilde mij zgn een valentijnskado sturen maar moest ik ineens 3000 betalen voor het versturen. Ja...die kennen we inmiddels
07 maart 2020
Ja deze willi heeft uiteindelijk toegegeven dat hij nigeriaan was en zgn via tinder leuke contacten wilde leggen?
07 maart 2020
Deze mannen zijn fake. Ik hoop dat de fotos zichtbaar zijn
07 maart 2020
Jeetje wat een pech. Ik heb er dus toevallig net één geblokkeerd maar ik weet t niet helmaal zeker of het een scanner was. Maar als ik lees contractor, single met een dochter ben ik weg. Ik heb eigenlijk algen maar hele leuke matches maar ben ook nog steeds aan t daten met mijn date van rond kerst. Heel erg langzaam.... geen idee hoe ik t moet noemen. We hebben dagelijks wel wat contact, soms meer soms minder, we daten soms op maandagochtend, de enige dag dat we allebei kunnen ivm niet matchende schema's kinderen. Het is gewoon leuk en genoeg voor nu. Aantrekkingskracht is er, alleen lastig afspreken. Blijft spannend. Maar goed net dus Rio gedumpt op Tinder, maar ook een hele leuke andere man ontmoet. Wees vooral voorzichtig lieve dames, ons leugen ze niet nog eens klein!!
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Voel je je niet schuldig als je met verschillende mannen aan het praten bent? Mijn vriendinnen zeggen wel ja zolang he nog niet echt in een relatie zit je toch mag daten en praten met wie je wil? Voelt niet altijd even fijn. Of ben ik toch te gevoelig voor en demk te veel aan gevoel van de ander in plaats van aan mezelf ?
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] joh met de ene waarmee ik date, gaat t zo traag, ik vind hem heel erg leuk en hij mij ook leuk maar we hebben nog niks. Ik vind afspreken met een ander wel lastig maar chat nu met een hele leuke. Tja misschien moet hij realiseren dat hij me kwijt kan raken om actie te ondernemen. Ik voel me niet schuldig maar houd onbewust mannen wel op een afstandje
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] weten ze dan dat je met meerdere in gesprek bent ?...zie je toch beetje afstand...daar moeten we nog even overheen
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] nee dat vertel ik niet, niet aan degene die ik echt wil. Maar nogmaals er hebben niks dan een paar dates en wel gezoend maar toch. Met die waar ik mee praat heb ik verder nog helemaal niks. Tja ik weet niet.
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] ja precies..ik heb het mijn vriendje maar ook niet verteld dat ik in de tussentijd aan het tinderen ben gegaan en met 2 ook leuke mannenn in gesprek ben
07 maart 2020
Lennie ik miste je al....ja Tinder leuk en makkelijk. Maar ze beginnen eerst met google translate in het nederlands en ze wonen zgn dichtbij maar ondertusse zijn het dus ook gewoon onze nigeriaantjes.
07 maart 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja ik jullie ook!!! Ik kreeg 0 meldingen meer en moest me opnieuw aanmelden, kon eerst ook niet reageren. Vreemd!
07 maart 2020
Ga straks eens even lezen ik kon de groep niet meer in??? Ik zag net een scammer op Tinder en moest meteen aan jullie denken, later meer!
05 maart 2020
Nou op tinder doen ze er verder ook geen zak mee. En net weer een gast ontdekt...die op deze manier zgn zelfgemaakte kleding naar europa wilde sturen voor een business maar dus eerst geld nodig had. Ben het zat...tinder maar weer geblokkeerd??
26 februari 2020
Ik zou het melden bij Tinder. Hopelijk kunnen zij zien wat je vorige match was. En misschien weet je nog ongeveer hoe de account heette of wat aspecten uit het profiel.
27 februari 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja zeker weet ik het...maak van alles printscreens voordat ze de kans krijgen de match weg te halen wantbdan kun je niks meer. Eentje heb ik kunnen rapporteren bij tinder omdat die de match had laten staan maar verder gooien ze meteen de match weg om te voorkomen dat je ze rapporteert. Ik zal eens oo de site van tinder kijken
24 februari 2020
Ja besos1966 precies dat overkwam mij gisteren. Kreeg me toch een bericht om mijn oren gesmeten. Wat dacht ik wel niet dat ik hem zo kon aanspreken en zo met zijn emoties kon spelen. En inderdaad dat hij wel kon begrijpen dat ik nooit een man zou vinden omdat ik zo onrespectvol met mensen omga. Daar schrik je dan in eerste instantie best van omdat je natuurlijk nog steeds even een andere persoon voor je hebt maar gelukkig realiseer je je al snel...daar is er weer een. Weet iemand hoe je bij tinder profielen kan aangeven als ze eigenlijk direct de match weghalen ben je hun account kwijt. Tips ??
23 februari 2020
Ik herken ze direct, die scammers, ga er geeneens meer op in. Op Instagram word ik nog wel eens aangesproken en dan weet ik al hoe laat het is. En als je de persoon in kwestie ermee confronteert, dat hij iemand anders is dat hij zich voordoet, dan ben je ineens een trut, niet de moeite waard, je gaat nooit een man vinden etc etc. Alsof ik daar op een site zoals Instagram om vraag........ not. Ik geef de persoon in kwestie aan bij de site waarop ze staan..... maar het is vechten tegen de bierkaai, want de ene dag zijn ze die en na blokkering van een account komen ze terug met een account van een ander.
23 februari 2020
Ja Sylvia, ik geloof er zeker nog in en vind ook dat ik dat verdien. We verdienen het allemaal. De fouterikken lopen op een gegeven moment toch wel tegen de lamp.