Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Opgelicht door regatta great outdoors!

Ik ben opgelicht door regatta great outdoors zo heet het. Ik was werkzoekende, ik had veel online gesolliciteerd toen kreeg ik een appj zei deed zich voor als Anna Colaco. Ik kon 80,- tot 300,- per dag verdienen door 38 taken 2 sets te voldoen. De eerste keer kreeg ik 100 op mijn rekening maar daarna moest ik gaan betalen om geluks bestellingen te voldoen en ja ze zijn heel behulpzaam ze willen je graag helpen als je maar je taken 38 taken afrond

Ik heb eerst 390 betaald daarna 1000 en daarna weer 1500. Ik baal zo erg van het geld maar het komt niet meer terug! Het is een wijze les. Gelukkig heb ik een nieuwe baan 

Bezig met laden...

2 Reacties

26 juni 2025
Ja het is verschrikkelijk. ik had er alle vertrouwen in dat ik mijn geld kon opnemen. Toen ik het geld wilde opnemen gaf mij account aan dat mijn opnamewachtwoord niet goed is, wat ik heel raar vind want mijn iPhone onthoud het wachtwoord. Nu zeggen ze om mij opnamewachtwoord te wijzigen. Moet ik al mijn gegevens sturen kopie van paspoort voor en achter bank gegevens enz ik moet ook 4000 borg betalen dat kan ik dan gelijk opnemen met het rest van het geld. Ik ben nu vooral nog in schok ik kan nog steeds niet geloven dat ik ben opgelicht!
25 juni 2025
Wat verschrikkelijk om te lezen dat je op deze manier bent opgelicht, Mdaw28. Het is heel begrijpelijk dat je hier enorm van baalt, zeker omdat je zoveel geld bent kwijtgeraakt.

Het is belangrijk om te onthouden dat dit soort oplichtingspraktijken heel geraffineerd zijn. Ze spelen in op de kwetsbaarheid van mensen, zeker als je werkzoekende bent en snel geld nodig hebt. De manier waarop ze je eerst een klein bedrag uitbetalen en je daarna steeds meer laten investeren, is een veelvoorkomende tactiek. Het is absoluut niet jouw schuld dat dit je is overkomen; dit zijn professionele oplichters die precies weten hoe ze mensen moeten manipuleren.

Wat kun je nu doen?
Je zegt dat het geld waarschijnlijk niet meer terugkomt, en dat is helaas vaak de realiteit bij dit soort fraude. Toch zijn er nog een paar stappen die je kunt overwegen:

Aangifte doen: Het is altijd verstandig om aangifte te doen bij de politie. Ook al denk je dat het weinig zin heeft, elke aangifte helpt om een beter beeld te krijgen van dit soort fraude en kan in de toekomst andere mensen beschermen. Vermeld hierbij alle details die je hebt, zoals de naam van de persoon, het bedrijf en de bankrekeningnummers.

Contact opnemen met je bank: Informeer je bank over wat er is gebeurd. Zij kunnen je wellicht adviseren over verdere stappen die je kunt nemen of controleren of er nog mogelijkheden zijn om transacties terug te draaien, hoewel die kans klein is.

Verwerking en steun
Fijn dat je gelukkig een nieuwe baan hebt gevonden. Dat is een hele positieve stap. Het verliezen van zo'n bedrag en de schok van het opgelicht zijn, kan echter nog lang doorwerken.

Slachtofferhulp Nederland staat klaar om je te ondersteunen bij het verwerken van deze ervaring. Wij bieden een luisterend oor en kunnen je helpen bij het nemen van eventuele vervolgstappen. Dit kan bijvoorbeeld gaan over:

Emotionele ondersteuning: Praten over wat er gebeurd is, kan enorm opluchten en je helpen de gebeurtenis een plek te geven.

Juridische wegwijzing: We kunnen je informeren over de mogelijkheden om aangifte te doen en wat je hiervan kunt verwachten.

Praktische hulp: Bijvoorbeeld hulp bij het contact met instanties.

Waar heb je op dit moment het meeste behoefte aan?