Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Deel je verhaal

Inbraak woongroep

Bij ons is er recentelijk ingebroken op de woongroep door een medebewoner, er is aangifte gedaan vanuit de bewoners van wie er gestolen is, hij is weggestuurd en we hebben helaas te horen gekregen dat hij terug komt wat bij ons frustratie en onbegrip geeft. De traject coördinator heeft aangegeven dat wij het af moeten sluiten wat moeilijk is na zoiets. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie en is er iemand die een soort gelijke gebeurtenis heeft meegemaakt?

Bezig met laden...

5 Reacties

26 juni 2025
Dag Adna,

Wat heftig dat dit is gebeurd ! Zou je iets concreter kunnen uitleggen wat er precies gedaan is, en wat er precies gebeurd is?
26 juni 2025
We hebben met een aantal bewoners aangifte gedaan van diefstal en huisvredebreuk, het was op een feestdag en iedereen zou weg zijn alleen diegene had zich verstopt en de kans gepakt de loper van alle kamers te pakken door een deur te slopen en daardoor veel schade aangericht en bij iedereen naar binnen is gegaan en de duurste dingen heeft gejat en kapot gemaakt, diezelfde avond is de politie al geweest en is hij tijdelijk naar een andere locatie gestuurd zodat wij bij konden komen, alleen hoorden wij dat hij op deze locatie een "tweede kans" krijgt omdat iedereen dat bij onze stichting krijgt wat wij onbegrijpelijk vinden aangezien wij ons niet meer veilig voelen met hem op de groep
25 juni 2025
Ik zou zeker op je strepen staan en mer een groep naar de coördinator gaan. Die mag een reden hier voor geven want door de inbraak is jullie veilige gevoel wel een beetje verdwenen. Of heeft die gene al een reden opgegeven?
26 juni 2025
De reden is "een tweede kans" en dat vinden wij onbegrijpelijk na deze gebeurtenis
26 juni 2025
Iedereen verdiend een 2e kans kijkend naar de omstandigheden. Betekend niet dat jullie je onveilig moeten voelen. Dus ik vind wel dat het besproken moet worden met iedereen die er last van kan hebben. Veiligheid is toch 1 van de basis behoeftes. Wat is de reden dat hij een 2e kans krijgt en waarom stal die? Een zwerver steelt soms ook. Maar daar heb ik meer begrip voor dan mensen die het al goed hebben en tegen willens en wetens gaan stelen. Bespreek het met elde groep en ga met je zorgen naar de groep. En kunnen best maatregelen komen. .