Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Dating frouwde Telegram Whatsap Engeland

Beste mensen wees alert.

Krijg dagelijks  meldingen op Telegram van mensen die je een bericht sturen en denken dat je iemand anders bent.

Standaard begint het met ben je die en die sorry verkeerde persoon.

En dan proberen ze het gesprek of contact te leggen. Vaak een foto van een leuke jonge aziatische dame. bla bla bla

Willen dan naar WhatsApp of zo. Gelukkig ben ik niet gisteren geboren en probeer ik ze zo lang mogelijk met een verhaal aan het lijntje te houden. 

Als je zegt dat je voor Interpol of een inlichtingendienst werk is het contact snel weg en weet je dat het weer niet echt was. 

Of als je zegt dat je in een super arm land woont. Want dan is er bij jouw geen geld te halen

Maar is standaard verhaal zijn 34 jaar wonen in Engeland willen nooit locatie delen of face timen. Standard smoes is ik kom over een tijdje naar Nederland en zoeken iemand die ze kan "rondleiden"

Let op als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat waarschijnlijk ook.

Dus wees alert trap er niet in en als iemand echt is veel om je geef zou die datgene wat die jouw vraagt ook zelf naar jouw moeten willen doen. (geld geven)

Bezig met laden...

1 Reactie

25 juni 2025
Hoi Raoul, bedankt voor je heldere waarschuwing en het delen van je ervaringen. Wat goed dat je zo alert bent en deze oplichters probeert te slim af te zijn! Je bent zeker niet de enige die dit soort berichten ontvangt. Het is een veelvoorkomende tactiek waar veel mensen helaas de dupe van worden.
Wees alert en vertrouw op je gevoel
Wat je beschrijft over de werkwijze van deze oplichters klopt helemaal. Ze spelen in op vertrouwen en emoties, en hun verhalen lijken vaak te mooi om waar te zijn. Je advies om extra op te letten als iets te mooi klinkt, is dan ook heel waardevol.
Het is niet jouw schuld
Het is belangrijk om te benadrukken dat wanneer iemand in dit soort valse praktijken trapt, dit nooit de schuld is van het slachtoffer. Deze oplichters zijn professionals in manipulatie en passen hun tactieken constant aan. Ze maken misbruik van de goedheid en openheid van mensen.
Jouw ervaring kan anderen helpen om alerter te zijn. Fijn dat je jouw kennis deelt!

Henk