Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Van in de zon naar binnen.

Hallo allemaal 

Hebben jullie ook zo genoten van de zon afgelopen dagen? 

Hier even wat minder als normaal. Was altijd sportief, wandelde veel. Werkte vaak ook buiten en in de zon. Heerlijk.

Helaas door ongeval beperkt geworden. Belastbaarheid is aan 1 stuk, max een uur. Fietsen en auto rijden zit er niet in nog voor mij. Waardoor al zeer beperkt wordt ergens heen te gaan. 

Hoe zijn jullie ermee om gegaan?  Andere hobby's voor thuis tot staan gekomen...wellicht goed moment voor jezelf....

Groet Stefan. 

Bezig met laden...

3 Reacties

Standaard profielafbeelding
RJ
21 mei 2025
Hoi Stefan, wat herkenbaar! Voor mij kon de dag niet genoeg uren hebben en nu ben ik -net als jij- zeer beperkt belastbaar. Dan duren de dagen soms erg lang maar er zijn weinig alternatieven. Alles kost immers energie. Kort na mijn aanrijding heb ik veel gepuzzeld om aan mezelf te bewijzen dat er niks mis was met m’n brein. Dat puzzelen doe ik niet zoveel meer maar wel dagelijks. Het helpt om niet veel met de beperkingen bezig te zijn en kan binnen de voorwaarden om een activiteit te doen. Verder keutel ik de dag door en probeer dat meer ‘mindful’ te doen. Zo geven simpele huishoudelijke taken meer voldoening en rust. En het huis is enorm netjes!
Kijk naar die dingen die je voldoening geven en doe die vanuit je eigen waarden. Je waarden zijn je kompas en veranderen niet. Mijn psycholoog heeft me daar goed mee geholpen, wellicht helpt het jou wat.
Voor wat het waard is: ik begrijp precies wat je bedoelt.
Succes!
21 mei 2025
Ik herken je beperkte belastbaarheid helaas. Ik was niet te stuiten of te stoppen behalve door de auto die me de weg versperde.

Hobbies... nee dat is eigenlijk gewoon voorbij. Alleen een kort rondje fietsen op half vermogen, of een stukje door het bos lopen. Ik ga je de opsomming van mijn activiteit een paar jaar geleden besparen hahaha.

Ofwel je herstelt verder, of je moet het doen met hoe het nu is. Daar vrede mee hebben en je plannen er goed op aanpassen is knap lastig. We zullen de realiteit onder ogen moeten zien, er is geen beschaafd alternatief.

Suc6 Maick
21 mei 2025
Hai Stefan,

Ik heb inderdaad al heel wat genoten van de zon.
Het herinnert me wel aan mijn ongeval, in 2018, werd ik op de eerste echt mooie lentedag aangereden. Ik heb toen eigenlijk tot oktober binnen gezeten, gewoon omdat ik met mijn rolstoel het balkon niet op kwam.
Ik weet nog goed hoe ik er van baalde dat het een geweldig voorjaar en zomer was met heel veel zon, waar ik zo van houdt.

Dit jaar voel ik me alleen maar een geluksvogel, dat ik weer lekker in de zon op mijn balkon kan.
Daardoor is het makkelijker te aanvaarden dat ik bv niet meer naar het strand kan door mijn beperkingen.

Groet, Nel