Huiselijk geweld, kinderen bij vader
Hoi allemaal,
vandaag na maanden eindelijk aangifte durven toen tegen mijn (ex)partner.
We liggen in vechtscheiding en doordat ik een verslavingsproblematiek heb, heeft hij toevertrouwing van de kindjes (mijn problematiek is nooit eerder in ons huwelijk een probleem geweest, was onder controle). Sinds mijn verdenking van ontrouw is hij agressief geworden en uitte dit zich steeds een beetje meer. Eerst alleen verbaal, toen fysiek door middel van een deur tegen me aan trappen, tot aan me trappen in mn buik, tot aan bedreigen met de dood en geweld tot veel beursheid en zelfs een gebroken schouder.
Ik wilde mn gezin bij elkaar houden dus liet me manipuleren geen aangiftes te doen.
ik kreeg door alle escalaties een terugval in alcohol gebruik en ben naar afrika gegaan om te zorgen dat het meteen stopte.
Weer trapte ik erin en kwamen we met terug komst samen. Na een week wederom escalaties, agressie en geweld.
Doordat hij het achter mijn rug om bij instanties op mijn verslaving gooit, heeft hij nu toevertrouwing van de kinderen (2 en 3 jaar) dit terwijl ik fulltime mama was en de zorg voornamelijk alleen deed.
We hadden hulp in vrijwillige kader en daar is hij vorige week uitgestapt waardoor hij me de kinderen niet laat zien en niets over ze laat horen.
De rechtbank heeft uitgesproken dat moeder en kinderen gerechtigd zijn tot contact maar toch doet hij dit niet en ik weet niet waar te zijn.
Er ligt nu een verzoek bij de hulp officier van de politie om te kijken wat zij hier in kunnen betekenen.
Hoe kan het zijn, dat een vader die een moeder mishandelt heeft, boven het moederschap staat.
Zijn er lotgenoten die zoiets hebben meegemaakt en nog tips hebben.
Een mama, die haar kindjes heel graag wilt en niet begrijpt hoe het rechtssysteem zo kan falen.
1 Reactie
Je hebt het niet makkelijk las ik. Dus wanneer jouw (bijna) ex zegt dat jij een alcoholverslaving hebt, gelooft iedereen dat? Of vind jij dat zelf ook, dat je bijvoorbeeld jouw kinderen in gevaar hebt gebracht en dat bevestigd aan anderen? Dan moet je nu zeggen dat dat nu niet meer zo is en slim zijn. Dus laat hem maar met modder gooien, als jij dat juist niet doet, geloven ze hem niet meer. Je hebt aangifte gedaan, hij heeft jou mishandeld enz., dus HIJ moet maar eens uitleggen wat hem bezielt.
En probeer sterkt te zijn voor je kinderen en igg te minderen. Ik bedoel het goed, en hoop dat meer mensen achter je staan!