Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Opgelicht op Marktplaats (vijfde keer)

Afgelopen vrijdag ben ik voor de vijfde keer slachtoffer geworden van oplichting op Marktplaats. Ik dacht voor een redelijke prijs een artikel van een koper te kopen, betaalde met iDeal nadat ik al zijn gegevens had nagetrokken (niets uitgekomen) en zag dat hij een account had van 13 jaar (!). Dag erna bericht van Marktplaats, bekende verhaal, "gereageerd op deze advertentie, waarschijnlijk sprake van oplichting, account en advertenties geblokkeerd..." Helaas een boel te laat, het kwaad was al geschied. Gemeld bij Marktplaats en vandaag aangifte gedaan bij de politie. Natuurlijk weet ik ook wel dat ik over een hele tijd ook van hen het bekende verhaal krijg met "helaas te weinig aanknopingspunten" enzovoort. De eerste keer voelde ik mij ***, maar was ik er snel weer overheen, maar nu na de vijfde keer heb ik wel behoefte aan iemand om mijn verhaal aan kwijt te kunnen. Hopelijk vindt ik die hier... :-(

Ik roep iedereen op om ALTIJD aangifte te doen, hoe meer aangiftes de politie binnen krijgt hoe groter de kans is dat je je zuurverdiende centjes terugkrijgt. Verder is het misschien een tip om gebruik te maken van Gelijk Oversteken, en voordat je zaken gaat doen iemand van de klantenservice van Marktplaats te vragen of de persoon die je geld gaat overmaken niets op zijn kerfstok heeft en de site van de politie te raadplegen. Doen!

Bezig met laden...

1 Reactie *

28 januari 2020
Iedereen bedankt voor alle likes en alle ondersteuningsberichten! Maar het is allemaal niet meer nodig... de bestelde artikelen lagen vandaag gewoon bij mij in de brievenbus!!!!! Heel soms is iets wat te mooi lijkt om waar te zijn ook echt te zijn. Hoewel de kans om de hoofdprijs bij de Staatsloterij te winnen vele malen kleiner is dan dit.