Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Gruwelijke oplichting: waarom ik

Nota bene op mijn 50e verjaardag, 6 oktober, kwam ik bij Relatieplanet in contact met ene Ava Jansen. Ik was gelijk verliefd, we mailden, een paar dagen later chatten we via Skype. Ik had niets in de gaten dat alles verzonnen was. Ze was in Dubai om een fabriek van haar oveleden man te verkopen. Na een paar weken vroeg ze om een kleine voorschot, ze was blut. Had ik dat nooit gedaan, en eerst vragen naar documenten. Alles verliep via een schijnbare notaris. Ik heb gewoon blind overgeboekt.

Op 1 november zou ze aankomen op Schiphol. Dus niet. 's Avonds kwam er een mail binnen dat ze was gearresteerd: belastingontduiking. Ik geloofde alles, heb alles voor ze betaald. Zo ging het verder. Steeds kwam er weer een bedrag wat betaald moeten worden. Ik heb zelfs een lening voor haar overgemaakt!

Nu sta ik financieel, lichamelijk en geestelijk op de rand van de afgrond.

Waarom moet mij dit overkomen, nadat ik dacht eindelijk het geluk gevonden te hebben, na het overlijden van mijn vrouw begin 2019 en 2 zware ongevallen, kort daarna? Ik heb schijnbaar niet beter verdiend.

Bezig met laden...

13 Reacties *

08 juni 2020
Niemand verdient dit!!! Heel veel sterkte.....
24 februari 2020
Helaas zijn deze bendes niet of nauwelijks te pakken te krijgen. De enige tip die ik kan geven is blijven praten en zie kleine lichtpuntjes. We zijn er hier voor je
23 februari 2020
Hallo je-is-henk 1936, Dan kwam je er nog bekaaid af. Was ik maar direct naar de bank gestapt voor advies, toen ze aankwam met het verhaal dat er voor haar concept vooraf betaald moest worden. Dat had mij veel geld en leed bespaard. Nu ben ik bijna failliet. Ik reken er op dat ik 10 jaar nodig heb om hier weer emotioneel en financieel bovenop te komen. Is deze bende dan werkelijk niet te pakken te krijgen. Heb je verder nog belangrijke dingen die mogelijk mij verder kunnen helpen deze misdadigers toch not te pakken te krijgen? Mijn politieonderzoek is nog gaande. Ik verwacht daar niet veel meer van. Elke tip kan nuttig zijn.
26 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi, hoe gaat het nu met je? Ik heb ook zoiets meegemaakt, heel veel geld kwijtgeraakt. Bij jou helpt de bank je nog, tegen mij zeiden ze toen ik vroeg waarom ze me niet gewaarschuwd hebben, och mevrouw u had ons toch niet geloofd. Terwijl ze me wel precies wisten te vertellen wat er aan de hand was. De politie heeft tegen mij gezegd, het is goed dat je aangifte doet maar we doen er niets mee. Nou daar sta je dan, zonder enig vertrouwen in wie dan ook, zonder geld, boze en teleurgestelde familieleden. Daar ben ik dan 50 voor geworden, voor deze puinhoop. Ik hoop echt dat het met jou beter gaat, heb je wel werk? Vooral in deze coronatijd toch wel belangrijk. Werk is dan nog enige afleiding. Niet opgeven ?
23 februari 2020
Ik weet het ook ,bij mij heet zij Mia Thomas ,zelfde verhaal man overleden ,fabriek verkopen in Dubai ,geld over maken ,bericht na dat ik op schiphol was ,dat zij was op gepakt ,moest eerst €22450= betalen ,heb ik niet gedaan ,maar ben wel €9750= kwijt
23 februari 2020
Hi Marathon, wat goed om te horen dat er kleine lichtpuntjes zijn en dat je uit verschillende hoeken hulp krijgt. Houd je daaraan vast!
23 februari 2020
Hallo Sylvia, Het gaat langzaam wat beter met me. Ik slaap beter, krijg minder nachtmerries. Ik moet ook het verleden zo snel mogelijk uit mijn geheugen wissen, hoe moeilijk dat ook is. ik moet naar voren kijken. Het politie onderzoek is nog gaande. Ik verwacht hier echter niet veel tot heel weinig uit. Ik krijg ook binnenkort financiële hulp via mijn werkgever. Naast de emotionele schade sta ik er financieel ook erg slecht voor. Ik leef van een minimum. Er mag hier in huis niets kapot gaan de komende jaren. Anders heb ik een probleem. Ik kom nu net rond. Ook de bank zal mij helpen financieel weer op de rit te komen. Dus al met al zie ik de toekomst weer iets positiever tegemoet!
22 februari 2020
Hi Marathon Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat. De kans dat naar de bank gaan weinig had opgeleverd. De organisaties weten precies hoe ze het moeten doen. Zodra het daar binnenkomt wordt het geld direct van de rekening afgehaald om te voorkomen dat het niet meer lukt als een rekening wordt geblokkeerd. De organisatie waar ik mee te maken gad beschikte over 30nummers. Alleen als het geld niet gestort kan worden op een rekening heb je een kans dat het terugkomt. Groeten Sylvia
27 januari 2020
Hoi yvette, wat heb jij geluk gehad. Bij mij gaat elke keer, vooral 's nachts door mijn hoofd, dat ik niet eerder naar de bank ben gegaan. Dan had het met een sisser afgelopen. Nu ben ik de pineut, voor de rest van mijn leven.
26 januari 2020
Hoi marathon17. Ik heb me niet aangemeld voor lotgenotencontact omdat die vaak voor mij ver weg zijn. Ik heb zelf veel geluk gehad. Na een paar kleine bedragen kwam de vraag met een groter bedrag. En ze waren bezig voor nog meer, maar omdat ik het echt niet had hebben ze even niet aangedrongen, later bleek dat de overmaking van het grotere bedrag niet geleverd kon worden en heb na ruim 2 maanden het geld bijna volledig van de bank teruggekregen. Ben dus echt door het oog van de naald gekropen.
26 januari 2020
Hoi Yvette, Bedankt voor je steun. Dit doet me echt goed, ook met jullie medeslachtoffers te schrijven. Ik sta ook op de lijst van lotgenotencontact. We hebben nog een aanmelding nodig om met de bijeenkomsten te beginnen. Ben jij ook slachtoffer geworden van een soortgelijke voorval en heb je meegedaan met bijeenkomsten van lotgenotencontact?
26 januari 2020
hoi Marathon 17. Welkom hier. He is verschrikkelijk wat je is overkomen. Ze zijn zo gehaaid en ze spelen zo in op je emotie. De aandacht die je krijgt is zo fijn. Praten helpt inderdaad. Ik heb hier ook veel steun gehad. Wat mij ook geholpen heeft is om alles terug te lezen. Heel veel sterkte met alles en we zijn er hier voorje
23 januari 2020
Beste Marathon17 Als eerste welkom in de community. Wat een vreselijk verhaal. Maar helaas zo herkenbaar. Je hebt zeker beter verdient. Niemand verdient het namelijk om financieel en emotioneel zo behandelt te worden. Helaas zijn de organisties die hier achter zitten meedogenloos. Verwijt jezelf niets! Dit had ieder ander namelijk kunnen overkomen. Wat bij de meeste van 'ons' helpt is er over praten. Als je niemand in je omgeving hebt met wie je dit kan delen. Praat dan hier op de community. Deel wat jij op dat moment kwijt wilt. Heb je vragen stel ze! Schaam je vooral niet! Ik weet uit eigen ervaring dat dat nog niet zo gemakkelijk is. Lees de verhalen en je weet dat je niet alleen bent.. Heel veel sterkte bij alles waar je doorheen gaat en weet dat je hier een luistert oor hébt! Sylvia Slachtoffer/ambassadeur