Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Dubbel gevoel

Afgelopen week kreeg ik ruZie me mijn man. Het gaat al een tijdje niet zo lekker tussen ons met name omdat hij een vrij kort lontje heeft. Er zijn ook kinderen thuis dus heb gezegd dat hij daaraan moest gaan werken. Hij beloofde beterschap en therapie. We wonen tijdelijk apart. Ik wilde zien of hij het inderdaad ook anders kan. Hij bleef vragen of het dan wel weer goed zou komen en ik kon daar nog geen antwoord op geven omdat ik eerst verandering wilde zien. Vorige week lekenrechters weer wat nader tot elkaar te komen. En zo uit het niets zegt hij mij dat hij wil scheiden. Ik was totaal verbaasd. We kregen er woorden over en uiteindelijk vroeg ik hem te vertrekken. Ik had onze kleine meid op mijn arm Mar hij ging niet zomaar weg. Toen ik hem eindelijk bij de achterdeur had sloeg hij me recht in mijn gezicht. Ik heb daarop de politie gebeld. Die zijn wel gekomen maar konden eigenlijk niet zoveel voor me doen. Dit was de tweede keer dat hij me sloeg. (Vorige keer was van achteren op het hoofd.) een dag later waren de dingen weer enigszins bekoeld en  ging ik de kinderstoel bij hem ophalen. Opnieuw kregen we woorden deze keer trapte hij me van achteren in mijn onder rug. Ik snap niet wat er gebeurt is met mij. Ik ben normaal een heel zelfverzekerde vrouw, maar nu voel ik mij een lammetje dat gedwee dit wat haar gevraagd wordt. Hij belt dan later weer beloofd beterschap en biedt zijn excuses aan. Ik ga er dan vrij snel weer in mee. Ik merk dat hij mij grondig controleert en dat stoort mij. Dit is dmv langsrijden en via telefoon. Als ik niet opneem omdat bijv mijn geluid uit staat dan appt hij gelijk dat hij er wel even aan komt. Dit voelt voor mij heel benauwend en ik wil dit ook niet! Toch ben ik door hem heel snel weer omgepraat. De mensen om mij heen die het weten en dat zijn er heel weinig. Begrijpen er niks van, maar het punt is dat ik het zelf ook niet begrijp. Ergens weet ik dat het van hieruit niet beter gaat worden. En toch wil ik het dan weer een kans geven. Iemand ervaring met dit soort dingen? 

Bezig met laden...

7 Reacties *

19 januari 2020
Hi Minimouse. Wat een heftig verhaal. Ik zit o dit exacte moment in een soortgelijke situatie en heb niemand die het begrijpt. Ik stuur je even een privé berichtje, misschien kunnen wij elkaar helpen :)
19 januari 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Bij het versturen van mijn privé bericht aan jou leek er iets niet goed te gaan. Heb je iets gekregen? Zo niet, dan typ ik het met liefde nog een keer!
20 januari 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb idd niks ontvangen in mijn inbox. Maar ik zou heel graag willen weten wat je mij hebt geschreven. ?[~1134]
19 januari 2020
Inderdaad, zijn controle op jou is te groot. Daarom is het belangrijk dat je steun vindt bij een nuchtere professionele organisatie die snapt wat jou overkomt en de daar in kan adviseren. Wij als lotgenoten kunnen je moreel supporteren, weten wat je meemaakt en wat je allemaal overkomt. We herkennen je ervaringen maar professionele hulp is vaak wel nodig voor je zelf en voor je kinderen. Wacht niet af.
19 januari 2020
Beste Minimouse 82, Misschien gaat het toch lukken. Toen ik je bericht las kwam direct in mij op dat je snel moet handelen om veel erger te voorkomen. Neem snel contact op met Slachtofferhulp. Je bent op weg slachtoffer te worden als het al niet zo ver is. Je zelfvertrouwen heeft al een flinke deuk opgelopen en hij weet dat hij jou kan intimideren. Jammer dat je, naar ik begrijp, geen lieve mensen in je directe omgeving hebt om je te steunen, moreel en praktisch. Het is geen verwijt naar je directe omgeving maar het is voor anderen niet te bevatten wat jou overkomt. Je staat er alleen voor. Daarom hartstikke goed dat je geschreven hebt. Als schrijven je kan helpen, doe het! Ik neem aan dat je het telefoonnummer of chat-lijn van Slachtofferhulp weet te vinden omdat je ook dit forum hebt gevonden. Zij helpen je prima verder. Sterkte, Philip
19 januari 2020

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Dank je wel voor je reactie❣️Ik ben daar ook bang voor om nog meer slachtoffer te worden. Daarom zou ik graag in contact komen en advies krijgen hoe andere mensen die hetzelfde is overkomen omgaan met een hart en verstand die lijnrecht tegenover elkaar staan. Zijn controle op mij is erg groot.
19 januari 2020
Beste Minimousse82. Ik ga reageren op je schrijven. Omdat ik niet zeker ben dat het via deze site gaat, stuur ik een privé bericht. Philip