Oplichting via Bumble, ik zoek andere slachtoffers van deze persoon
Hallo,
Ik ben opgelicht via Bumble, zijn er nog meer mensen opgelicht met een telefoonnummer. Hij noemde zichzelf ‘Lion v E’. Dit is niet zijn echte naam. Ik heb deze persoon ook in het echt ontmoet, het is de jongen van de foto’s. Kan ik deze foto’s in de community delen? Misschien herkent iemand hem.
Ik heb geld over moeten maken naar rekeningnummers.
De politie heeft een sterk vermoeden van wie er achter zit. Er zijn al meerdere meldingen. Ze zijn een onderzoek gestart.
Ik ben op zoek naar meer slachtoffers die deze persoon heeft gemaakt.
Daarnaast vraag ik me af hoe groot de kans is dat ik mijn geld (€5872,00) terug kan krijgen.
De bank start een onderzoek en hij krijgt dan 21 dagen de tijd om het geld te betalen. Wat hij waarschijnlijk niet gaat doen. Daarna kan ik een naw-procedure starten. Wanneer ik zijn naw gegevens heb kan ik een civiele procedure starten, een zaak tegen hem als persoon.
Daarnaast komt er vanuit de politie dus misschien een strafrechtelijk onderzoek.
Gezien ik deze persoon ook in levende lijven heb gezien en hij mij ook met een gescript verhaal de bank heeft laten bellen terwijl hij naast me zat is het oplichting en niet enkel dating fraude.
Dit is mijn verhaal:
Op 4 januari ben ik met deze persoon in contact gekomen via de dating app Bumble onder de naam 'Lion v E'. Dit is niet zijn echte naam. Ik heb zojuist met de Rabobank gebeld en jullie kunnen de NAW-gegevens met mij delen gaf de persoon aan de telefoon aan. De politie heeft ook al een sterk vermoeden van wie deze persoon is en er liggen meerdere meldingen tegen deze verdachte. Dus dan zou ik deze gegevens graag ook met de politie delen.
De situatie:
Op 6 januari zijn wij overgegaan op what's app. Hij heeft mij een voorstel gedaan dat ik (zoals ik bij mijn eerste melding op 11-01-2025 ook aangaf) producten kon kopen via een zakelijk contact van hem voor een prijs zonder BTW bij Loods5 en Douglas.
In eerste instantie gaf hij aan dat ik achteraf kon betalen. Nadat ik de bestelling van 655,- had geplaatst gaf hij aan dat het toch niet achteraf kon, omdat het een bedrijfssysteem was. Ik heb toen aangegeven dat ik hij de bestelling dan kon annuleren. Dit kon niet gaf hij aan, omdat hij de order al door had gezet. Ik moest dus van hem dat bedrag afrekenen en ik zou de spullen later nog terug kunnen sturen en mijn geld gewoon terug kunnen krijgen via die weg. Dus na lang discussiëren heb ik uiteindelijk betaald. Ik zou binnen 24 uur een bevestiging krijgen van de order. 1 of 2 dagen later kwam hij met het verhaal dat de order niet door is gekomen, omdat er minimaal een bestelling van 1000,- geplaatst moest worden. Wederom wilde ik in eerste instantie niet doen, maar hij heeft me weer zo gemanipuleerd dat ik er in mee ben gegaan uiteindelijk met druk zetten en vertrouwen opbouwen. Ik heb toen zelfs vriendinnen gevraagd om ook dingen te bestellen, maar ik heb dit voor hun betaald. Toen heb ik nog een bestelling van 1245,50 geplaatst met tegenzin en wantrouwen. Ik heb deze 2 bedragen overgemaakt.
Wij zouden vrijdagavond afspreken, maar dit is niet gebeurd. Vervolgens zouden we zaterdagavond afspreken, dat is ook niet gebeurd. Toen ik heb ik mijn eerste melding gemaakt bij de bank dat ik het niet vertrouwde en dit bovenstaande verhaal met de bank gedeeld.
Waarop hij zondag aangaf bij mij dat het rekeningnummer van Revolut is geblokkeerd en of ik melding had gedaan bij de bank. Ik heb dit toen bevestigd dat ik dat had gedaan.
Vervolgens heeft hij aangegeven dat ik dan geen spullen of geld meer terug zou zien, omdat die rekening geblokkeerd was. Er was nog 1 optie om het te fixen; Hij heeft toen voorgesteld dat ik het hele bedrag 1900,50 over moest maken op een nieuw rekeningnummer dat de order dan opnieuw geplaatst kon worden, zodat ik in ieder geval mijn spullen had. Zodra Revolut gedeblokkeerd zou zijn zou ik mijn geld teruggestort krijgen. Ik verklaarde hem natuurlijk voor gek, maar hij heeft mij wederom net zo lang bericht en gebeld en op me ingepraat tot ik dit ging doen. Vervolgens gaf hij weer aan dat er een probleem was met de BTW. De BTW zou ik moeten betalen om de credit te kunnen doen vanuit zijn zakelijke contact. Dus moest ik het bedrag + 9% btw overmaken dat is die 2071,-. Ik zou deze bedragen terugkrijgen binnen 7 dagen. En zodra Revolut gedeblokkeerd was zou ik ook de producten van mijn order krijgen. Ik zag uiteindelijk geen uitweg meer en ben er wederom ingetrapt.
Dinsdag had ik een gemiste oproep van de Rabobank. Ik was bang om iets te zeggen, omdat ik bang was dat ze de rekening van ABN ook zouden blokkeren en ik wel kon fluiten naar mijn geld.
Want bij mijn eerste telefoontje naar de bank op 11-01 werd mij verteld dat ik sowieso mijn geld nooit terug zou krijgen. Mijn enige weg naar mijn geld was dus 'Lion'. De bank kon mij niet meer helpen dacht ik, ik krijg toch mijn geld niet terug via hen en als de rekeningnummers geblokkeerd worden al helemaal niet. Ik wilde er ergens nog in geloven dat hij zijn afspraken wel na zou komen.
Achteraf gezien heb ik heel veel alarmbellen van oplichting af zien gaan, maar deze man heeft mij gemanipuleerd, emotioneel en fysiek uitgeput, tijdsdruk opgelegd om te betalen steeds op het moment dat hij wist dat ik er helemaal doorheen zat vaak 's avonds laat, ik heb huilend en schreeuwend met deze jongen aan de telefoon gezeten, radeloos, hij heeft mij steeds 'opties' gegeven die alleen maar keuzes waren uit slecht en slechter, hij heeft mij bedreigd met dat hij wel plannen had als ik nog een keer melding zou maken bij de bank, hij heeft mij gemanipuleerd om te liegen tegen de bank. Hij heeft een mega vies spel gespeeld.
Ik heb bij deze persoon aangegeven dat ik een gemiste oproep van de Rabobank had, een uur later gaf hij aan dat de ABN rekening nu ook geblokkeerd was en dat ik de bank moest bellen met een ander verhaal.
Ik heb voorgesteld om elkaar te zien. Hij heeft mij naar een locatie in Amersfoort gestuurd op een parkeerplaats. Ik zei dat ik dit shady vond en bij hem thuis wilde afspreken, maar hij gaf aan dat hij werklui over de vloer had en hij niet wilde dat zij meeluisterde. Dus ik moest wel naar de parkeerplaats komen, want ik dit was mijn kans om hem te ontmoeten ook. Daar heb ik hem om 13.10 ontmoet. Hij kwam te voet dus ik kon ook geen kenteken oid noteren. Hij heeft een verhaal verzonnen wat ik moest vertellen tegen de bank en hij heeft gezegd wat ik wel en niet mocht zeggen. Ik moest van hem zeggen dat ik de spullen geleverd heb gekregen en dat ik uit eigen wil nog meer bestellingen heb geplaatst. Met als doel de rekening open te stellen, zodat ik mijn geld terug kon krijgen. We hebben de bank om 13.49 op luidspreker gebeld. Ik stelde voor om te zeggen dat we allebei aan de lijn waren, maar dat wilde hij niet. Achteraf dus duidelijk waarom.
Hij was opgelucht toen de bank aangaf dat ze de blokkade zouden opheffen.
Vervolgens heeft hij mij dus voor de zoveelste keer beloofd dat het opgelost was en geregeld zou worden. Hij heeft ook een voorstel gedaan om een civiele overeenkomst te tekenen, waarop hij beloofde dat ik mijn geld terug mocht krijgen. Deze wilde ik alleen tekenen als het bij hem thuis was en ik zijn ID mocht zien en ik de gesprekken met R.Z (zijn zakelijk contact via waar de producten zouden komen) mocht zien. Hij heeft wederom met smoesjes uitgesteld en wilde alleen even snel op een parkeerplaats tekenen weer, omdat hij zich niet meer veilig voelde in zijn huis als ik daar zou komen, want ik zou onvoorspelbaar en emotioneel onstabiel zijn. Dit wilde ik niet.
Hij is afgelopen weekend, zo te zeggen, op wintersport geweest en ik zou woensdag (gisteren) 1500,- overmaken vanuit zijn eigen zakelijke account. Met nog meer sweettalk dat hij alles zou doen voor mij, alles zelf zou betalen etc. Hij heeft akkoord gegeven via de mail om die 1500,- te betalen uiterlijk woensdag 29-01. Ik weet natuurlijk ook dat als hij kwaad wil hij niet zijn eigen mail en mailadres gebruikt dus daar heb ik niets aan. Ook zou hij voor woensdag laten weten hoe het zat met de andere bedragen.
Hij praat erg veel in mijn mij dat hij mij leuk vind en praat mij een schuld gevoel aan dat ik hem niet vertrouw, hij wil nu continu weten waar ik ben en wat ik doe, wordt pissig als ik over geld begin en ook als ik niet reageer. Hij wordt inmiddels geïrriteerd als ik niet snel genoeg reageer of naar zijn pijpen dans en heeft ook meermaals gedreigd met me blokkeren.
Op dit moment maakt hij er weer van dat hij zich vergist had in de week en dat het volgende week woensdag is.
Ik heb nu dus aangifte gedaan. Hij heeft wel mijn adresgegevens, dus ik hoop niet dat ie me komt opzoeken.
Toen ik hem blokkeerde op advies van de politie ging hij anoniem bellen en sms’en. Hij heeft ook gedreigd met langskomen, hij heeft mijn adres.
Nu kan ik enkel afwachten. Hij heeft me emotioneel, financieel en fysiek kapot gemaakt afgelopen drie weken. Ik wil er alles aan doen om deze man te laten boeten en m’n geld terug te krijgen. Want ik heb niets meer over.
P.s. ik dacht hier nooit in te trappen. Zelf tijdens de gebeurtenissen gingen er alarmbellen af maar deze mensen zijn pro manipulators. Ze laten je geen keus. Ik schaamde me de eerste tijd dat ik hierin trapte dus heb ik het met niemand gedeeld maar ik ben blij dat ik dat daarna wel heb gedaan. Ik ben slachtoffer en niet dom. Zij zijn meesters in manipulatie en gehaaid.
2 Reacties
Jij hebt geld naar rekeningnummers overgemaakt wat ze hopenlijk kunnen achterhalen. Maar ze werken zo op je gevoel en je vertrouwt op hun mooie lieve woorden.
Zelf ben ik opgelicht voor 10.000 euro
Persoon nooit ontmoet. Wel.afgesproken maar kwam niet op de afgesproken plek..iedere keer met een smoes
Bij mij is het met giftcards gegaan en ook daarna nog bitcoins.
Ik wens je ontzettend veel sterkte om bet af te handelen en het achter je gaan laten.
Geld heb ik nooit teruggekregen ook niet van de bank
hij zou naar Nederland willen komen of ik hem zou willen helpen.
en elke keer smoes verzinnen om niet te kunnen komen.
nou sterkte ik leef met je mee, ik ben zelf deprisief daar door geworden.