Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online seksueel misbruik

Angst en niet wetend wat nu

Hallo,

Ik heb gisterenavond contact gehad met een meisje en zij wilde via Telegram een getint gesprek hebben, hier zijn dan enkele foto's gedeeld waarna zij aangaf dit te gebruiken om mij te chanteren.

Ik weet ook niet of dit een vrouw of man is, maar ik ben natuurlijk wel heel bang, hij/zij had screenshots gemaakt van al mijn vrienden lijsten en van de foto's die ik stuurde en mijn gezicht erbij. ik heb tot nu toe al 300 euro over gemaakt in giftcards en heb zelfs mijn bank moeten overtuigen dat ik niet gefraudeerd wordt. nu weet ik niet of ik door moet betalen om het te stoppen of dat ik gewoon niet meer reageer.

Hij of zij gaf aan dat hij mijn leve kapot wilde maken (ken die persoon niet, dus dit zal vast een dreigement zijn om het serieus te laten lijken.) en eist geld doormiddel van steamgiftcards. na elke 100 euro wordt er gezegd, nu is het de laatste, nu krijg ik te horen, nog 1 x 200 euro aan giftcards te geven en daarna is het klaar.

Ik ben gewoon echt bang wat er gaat gebeuren en of deze persoon ook echt alles gaat delen.

Iemand tips?

Bezig met laden...

1 Reactie

23 december 2024
Ik heb besloten na gesprekken met vrienden, mijn ouders, de politie en de bank dat ik geen geld meer over maak en dat ik ook die 200 euro niet heb overgemaakt. ik heb het account geblokkeerd op insta en Telegram verwijderd. Nu hopen dat ik hier verder niks van ga horen. Als ik zo hoor van anderen op deze website stoppen ze met contact zoeken nadat je geen interesse meer toont. en als iemand van mijn vrienden iets krijgt, is dan kut maar iedereen zou er vast begrip voor hebben.

Ook ga ik ervanuit dat niet iedereen iets zal ontvangen, want dat kost alleen maar tijd en tijd kost geld.

Mijn excuses voor de zinsopbouw en spelling.