Programma over boilerroomfraude
In het programma Radar is vanavond aandacht besteed aan boilerroomfraude.
Voor wie het niet gezien heeft, dit is de link.
https://radar.avrotros.nl/artikel/fragment-wie-zit-er-achter-wereldwijd…
Bezig met laden...
In het programma Radar is vanavond aandacht besteed aan boilerroomfraude.
Voor wie het niet gezien heeft, dit is de link.
https://radar.avrotros.nl/artikel/fragment-wie-zit-er-achter-wereldwijd…
14 Reacties
Waarom? Het lukt een slimme ethische hacker waar het gehele politiekorps niet in staat blijkt te zijn. De zaak inzichtelijk maken. Chapeau voor deze jonge hacker.
En weer hallelujah verhalen van een woordvoerder van de politie. Mijn aangifte dateerd van 2022 en ligt dus nu onderop een enorme stapel. Afgeserveerd, dus daar wordt blijkbaar niets maar dan ook niets meer mee gedaan. Of ik nog vertrouwen heb in ons korps? Wat denk je zelf?
En ja, ook ik blijf het kritisch volgen.
En dan de politie: "Ja hoor, we doen er alles aan." Ik moest meteen denken aan al die verhalen hier van mensen met andere ervaringen. Daar zouden ze bij Radar ook wel eens aandacht aan mogen besteden.
Wel goed dat het op nationale tv is zodat mensen gewaarschuwd zijn, maar zuur voor mensen die tegen muren op (blijven) lopen.
Ik heb gisteren met een privé detective bureau aan de lijn gehangen. Een oud politie agent, niet voor niets gestopt. "Niet meer te doen" zei hij. Ook hij vond mijn verhaal tenenkrommend. "Binnen 4 dagen moeten ze samen met de Duitse politie iets geregeld kunnen hebben." zei hij. "En ondertussen staat de boa boetes uit te delen tegen wildplassen."
En wat een bizarre gedachte dat ik oo due lijst van 675 mensen sta die besodemieterd zijn.
Opmerkelijk vond ik dat de ING wel mensen had gewaarschuwd, maar de RABObank waar ik bij ben niet. Ik heb afgelopen week een klacht bij hen ingediend over hun besluit mij niet te compenseren in het kader van hun zorgplicht. Ik ben benieuwd of deze uitzending daar nog wat in kan betekenen.
je bent dus niet de enige die op die lijst staat. Ik hou je gezelschap :-)
Ik hoop dat je alsnog compensatie krijgt van de RABObank.
Succes!
Ik dacht dat die boilerrooms voornamelijk in het verre oosten gevestigd waren.
Ja, wel frappant, die naam Vladimir.
Merk op dat Google en META grote bedragen verdienen aan deze scams, die ze vervolgens besteden aan advocaten die hen vrijpleiten van enige blaam en lobbyisten in Brussel die voor lakse regulering zorgen.
Google en Meta (Facebook en Instagram) kunnen elke blote tepel tegenhouden op hun platforms, maar deze oplichters zijn zogenaamd ongrijpbaar.
Eigenlijk zou heel Nederland dit hebben moeten zien.