Romance/spiritueel fraude cq oplichting
Hallo Iedereen
Ik ben voor 20.000 e opgelicht door iemand die mij online heeft benaderd met een smoes dat mijn energie haar heeft aangetrokken. Ze was een hoge priesteres en voor ik het wist zat ik een jaar aan haar vast en kwam ik niet los van haar. ze heeft mij zowel heel veel geld afhandig gemaakt als mijn ziel doortrapt. Het ergste ik werd smoorverliefd op haar. Hoe dat kon weet ik ook niet maar ze had me op alle opzichte ingepalmd en kwam maar niet los van haar. De ene keer was er een vloek op mij zei ze en zaaide paniek en angst bij mij, de andere keer zat ze in nood en moest ik betalen of ik het wilde of niet. dit ging 1 jaar aan een stuk door. Ze was en is misschien nog steeds online bezig via FB , messenger en of imessage. Ze gebruikt verschillende e-mailadressen en heeft verschillende telefoonnummers. Ze gebruikt de namen Stella, Brandi, Amanda, Ann Marie. De Namen zijn allemaal verzonnen ze komt uit Mary land en zit in een geheime orde en mach van deze gemeenschap zichzelf niet tonen via facetime of bellen enkel alleen chatten. Ik voel me soms zo een sukkel dat ik erin ben getrapt,ik kwam maar niet los van haar en het enige wat ze heeft achtergelaten is een hoop schulden en een doortrapte ziel. Ik ben er kapot van. ik heb zelf al heel wat voor onderzoek gedaan en achter vele dingen gekomen. Ik heb alles via bitcoin moeten betalen en ken alle adressen inmiddels wat ze gebruiken voor dit soort praktijken. Ik zie honderden duizenden dollars voorbij komen die ze op hun wallet hebben. Politie gaat er niets aan doen maar ze willen wel dat je aangifte doe. sorry aar wat heeft het voor zin? Deze mensen opereren internationaal en vermoedelijk mensen uit Nigeria
10 Reacties
Bedankt voor het delen van je verhaal. Heftig zeg! Een jaar aan het lijntje gehouden. Wat erg voor jou! En wat een impact moet dat op je hebben! Je was smoorverliefd, zeg je.
Hoe ze te werk gaan, vraag je je af. Nou, door via psychologische technieken jou verliefd te maken, zoals je hebt ondervonden. Ze hebben daar een handboek voor en weten precies hoe ze je vertrouwen kunnen winnen. Ik was ook smoorverliefd. En dan ben je als was in hun handen! Wat een afschuwelijke hartepijn levert dat op! Ik zeg altijd dat ik toen verlies op 3 fronten heb opgelopen: geliefde, geld en toekomst kwijt. En dan sta je daar met lege handen...hoe ga je je leven weer inhoud geven? Dat is geen gemakkelijke opgave! Maar hey, we gaan die lui toch niet ons verdere leven laten vergallen? Ik zou WEL aangifte doen, want dan is er een dossier van en je weet nooit wat dat in de toekomst nog kan opleveren. Maar die beslissing is aan jou.
Je hebt veel gehuild, zeg je. Herken ik ook. En nu verder.
Wat helpt jou om je leven weer zin te geven? Waar ga je voor?
Jezelf dom vinden is begrijpelijk, maar niet helpend. Zie jezelf liever als iemand die in staat is lief te hebben en behulpzaam is. Al heb je dit keer de verkeerde geholpen. Je bent een goed mens. Toch?!
Veel sterkte!
Hartegroet, Rileen
Ambassadeur
doen. Ik heb er helaas geen woorden voor. Ik probeer mezelf te vergeven zodat ik verder kan. Ik huil nu al twee weken aan 1 stuk door. De tranen zijn de uitingen van mijn gekwetste hart. Ik ben zelf therapeut/hulpverlener en je weet het heel goed te vertellen hoe het werkt bij een ander en hoe je een ander kan helpen, totdat het jezelf overkomt. Ik voel me dan machteloos en zo lomp dat ik een oplossing om het te verwerken bijster ben. Ik voel me deprie en futloos en vraag me ieder keer af of het leven nog zin heeft met dit soort oplichters in de wereld, die mensenlevens kapot maken voor hun eigen verrijking. Hoe dan ook en ondanks alles geloof ik dat Karma hun zeker zal vinden en uit zal kiezen zoals ze ons ook hebben uitgekozen en hebben gevonden om ons leven te verwoesten.
Ik wens jou heel veel kracht toe en ben blij dat ik me vandaag heb aangemeld in deze community zodat ik kan delen al is het maar iets kleins.
Het zou fijn zijn als er een een of ander persoon met expertise op datingfraude voor ons op kwam.
Zo meer bekendheid en steun ook wet en regelgeving.
Ik wens je veel kracht en sterkte.
Helemaal mee eens, dat het fijn is om er hier voor elkaar te zijn! Je verhaal te kunnen delen in een veilige context. Ik heb veel te danken aan Slachtofferhulp Nederland. Zo ben ik door een lotgenotengroep van datingfraudeslachtoffers echt verder geholpen. Het heeft me zo goed gedaan om lotgenoten te ontmoeten. Daarna kon ik mijn leven weer langzamerhand opbouwen.
Jij vraagt je af of er mensen zijn die voor ons opkomen. Er gebeurt al veel. Wij, ambassadeurs, geven regelmatig interviews. Er is een speciale politiecommissaris die zich bezighoudt met online fraude. Ook zijn de coördinatoren van Slachtofferhulp Nederland actief op dit vlak. Maar verwacht niet dat ze de daders kunnen pakken en dat je je geld terugkrijgt. En dat is ZUUR. Ikzelf ben ook veeeeel geld kwijtgeraakt. Het zou fijn zijn als er gerechtigheid geschiedde! Vooralsnog kunnen we alleen waarschuwen. Ik ben een boek aan het schrijven gegaan over die datingfraude om mensen te laten weten hoe groot de impact is op slachtoffers. Maar ik heb moeten stoppen omdat die oude pijn weer helemaal naar boven kwam. En dan is die oplichting alweer 12 jaar geleden. Kan je nagaan hoe diep het zit. Maar verder heb ik nu weer een fijn leven hoor. En dat kan er voor iedereen inzitten. Daar geloof ik in! Maar makkelijk, nee, dat is het niet altijd geweest.
Alle goeds,
Rileen
Ambassadeur