Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Drie trauma’s

Hi allemaal,

Ik ben 21 jaar. Ik weet even niet of dit de juiste groep is om het te delen maar het zijn 3 grote trauma’s die ik heb meegemaakt. Ik zit ook in drie groepen voor lotgenoten. Ik ben slachtoffer van huiselijk geweld en seksueel misbruik door mijn vader tussen mijn 5e en 14e. Rond mijn 18e een zwaar auto-ongeluk meegemaakt. Mijn vader is nooit komen opdagen op PD, tevens 5 min van zijn huis vandaan. Soms lijkt het alsof ik pech heb in het leven. Toch blijf ik er positief instaan ondanks alles. Ben gediagnosticeerd met PTSS door alle situaties. Zit sinds kort aan anti-depressiva en anti-psychotica. Het lijkt wel alsof ik niet meer kan huilen terwijl ik dat soms wel wil. Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben ook blij. Ik mis soms het stukje verdriet toelaten.

Ik heb vorige maand aangifte gedaan tegen mijn vader. Eerst heb ik het auto-ongeluk moeten verwerken doormiddel van EMDR en revalidatietraject. Nu is er ruimte om te werken aan de trauma’s van huiselijk geweld en seksueel misbruik. Binnenkort krijgt mijn vader te weten dat ik aangifte tegen hem heb gedaan. Ik ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor mijn veiligheid. Hij heeft een verleden met stalken en dreigen bij andere vrouwen. Er worden alvast veiligheidsmaatregelen genomen.

Ergens geef ik om mijn vader wat het allemaal zo complex maakt. Ik houd er niet van om mensen opzettelijk pijn te doen. Dat gaat nu wel gebeuren. Ik heb zoveel meegemaakt dat ik er soms over na zit te denken om iets met mijn verhaal te doen. Een gedetailleerde biografie schrijven, werken als ervaringsdeskundige of kinderen helpen die door hetzelfde heen zijn gegaan, wellicht een podcast starten (doe een marketing opleiding). Ik wil andere mensen helpen of in gesprek mee gaan.

Ik sta positief in het leven en weet hoe ik met mijn gevoel om moet gaan. Dit is in ieder geval beknopt mijn verhaal, anders wordt het te lang. Ik wilde dit even kwijt:)

Bezig met laden...

1 Reactie

02 december 2024
Hee JuulF,

Wat heb jij veel meegemaakt. Je schrijven raakt me ontzettend. Dankjewel voor je kracht!

Ook ik heb veel meegemaakt. Verschillende trauma's en bij mij is C-ptss vastgesteld. De C staat voor complex. Iets wat veelal voorkomt bij mensen met meerdere trauma's die vaak door elkaar lopen. Mensen die voortdurend zijn blootgesteld aan trauma.

Ik vind het zo fijn om te lezen dat je zo positief blijft. Dat zegt zo veel over hoe sterk je bent als mens en wie jij diep van binnen bent. Ik heb daar ongelooflijk veel waardering voor.

Ik heb geen contact meer met mijn moeder. Dat is mijn keuze geweest. En ook al sta ik nog elke dag achter mijn keuze, het is wel je ouder. Dat blijft je raken, ik snap dat helemaal.

Je schrijft ook hoe je andere graag wilt helpen. En zonder dat je het misschien doorhebt, heb je dat vandaag al gedaan. Jouw positiviteit heeft mij geholpen.

Dankjewel.