Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Emotionele mishandeling /verwaarlozing

Mijn ouders weten dat ik nu weet dat ze mijn emotioneel mishandeld en verwaarloosd hebben. 

Ze hebben me ge - gaslight, waardoor ik dit niet eerder zo zag. 

Ze hoeven me meestal liever niet te zien, maar mijn 2 broers kunnen nooit iets fout doen. 

Nu isoleren ze me alweer van mijn familie. Ik denk omdat ze bang zijn dat dit openbaar word en dat willen ze niet. 

Dus ze mishandelen mij, ik zit met de ellende en de gevolgen ervan, en nu isoleren ze me omdat het wel eens uit zou komen. 

Pure egoisme. Ik snap niet dat hun dit kunnen doen. Van 2 van kk deren houden, 1 kind met ze 2en mishandelen en nog ontkennen ook. 

 

 

Bezig met laden...

2 Reacties

16 oktober 2024
Hallo Laurens. Ik heb er zelf 30+ jaar in een slachtoffer geweest van emotioneel mishandelding. dus ik snap hoe je je voelt. Het emotioneel geweld is onnatuurlijk gedrag. Dus als je dat gaat proberen te begrijpen met natuurlijk gedrag werkt het niet. Het beste is om de situatie te accepteren en er bewust van bent dat het om emotionele mishandeling gaat. Dat je ouders bang zijn dat je het openbaar wordt is helemaal correct. Het is een dus heel belangerijke stap om het na buiten te brengen omdat het je veiligheid geeft. En het er over kunt praten met mensen die je vertouwt. Zodat je er niet alleen voorstaat. Dat ze jou emotioneel mishandelen en je broers niet, is alleen om dat ze maar 1 slachtoffer nodig hebben. Als je uit de siutatie bent zullen ze een nieuw slachtoffer kiezen. Ik hoop voor jezelf dat je de juiste keuzes maakt zodat je je zelf beschermen en ook je broers. Succes en sterkte ermee
16 oktober 2024
Dankjewel voor de reactie