Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Psygische mishandeling door narcistische ouders

Dit moet ik er even uit gooien. Mijn ouders zijn narcistisch, en ik ben in de familie altijd degene die gewoon niet goed genoeg is. Ik weet op dit moment totaal niet wie ik ben en wat ik bijv. zou willen doen...

Het gaat echt best slecht. En ik begrijp gewoon niet, dat vader en moeder, altijd zo veel onderscheid maken tussen mijn broers en ik. Aan mij denken ze niet. Ze gebruiken iets als het zoveelste excuus om mij weer "even' niet td hoeven zien. Mij dumpen ze weer, een aantal jaar. 

2 ouders die alleen maar bezig zijn in 1ste instantie met zichzelf, anders met mijn broertjes. Van mij willen ze niks weten. 

Ik moet alles doen wat hun zeggen en doe ik dat niet ontnemen ze me dat kleine beetje liefde dag er nog was. 

Mijn ouders hebben mij hier op psygische vlak erg pijn gedaan. En alsof het dan nog niet genoeg is, ontkennen ze alles ook nog. 

Ik denk dat ik mijn recht moet pakken, ik die een smartengeld - claim in. 

Bezig met laden...

3 Reacties

22 september 2024
Wat erg voor je dat je je niet gezien en gehoord voet door je ouders. Helaas zijn niet alle ouders emotioneel gezond. Heb laatst gelezen dat 80 procent van de volwassen dit niet geleerd heeft. Dit is een maatschappelijk probleem! Als je ouders dit nooit geleerd hebben zullen ze dit ook bij de andere Broers of zussen) niet kunnen. Het kan zijn dat jij als overlevings strategie vechten hebt en de anderen vlucht gedrag hebben of ze gaan pleasen om er maar bij te horen. Ik weet niet hoe oud je bent en of je nog thuis woont!? Ga hulp zoeken! Zodat jij dit wel kan leren..je ouders veranderen kan helaas niet! Maar ga dan voor je eigen geluk! Ik hoop dat je andere gezonde volwassen in je omgeving hebt waar je je veilig genoeg voelt om je verhalen te delen en die je steunen. Veel liefs van een lotgenoot ..succes
21 september 2024
beste laurens, je verhaal raakt mij. dit klinkt erg als mijn verhaal. bij mij is het heel lang geleden. ik gaan geen aangifte meer doen. de wetgeving geeft aan dat je max 4 jaar na wat er is gebeurd aangifte mag doen. of 4 jaar vanaf je 21e. ik ben ouder dan 50.. en kan niets. ook mijn ouders ontkennen het allemaal. als ik aangifte kon doen, zat ik nu in de auto naar het politiebureau. wat mijn verhaal is, is natuurlijk niet jouw verhaal. omdat ik dit wil, hoef jij het niet te willen. kijk of je met iemand kan praten hierover en zelf tot een beslissing kan komen. ik wens je veel sterkte
21 september 2024
Dankjewel