Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Weer bedrogen en gekwetst

Al eerder deelde ik op dit forum dat ik het slachtoffer was van narcisme, 15 jaar lang.


Nu leerde ik opnieuw iemand kennen na maanden. Hij gaf aan dat hij ook uit een relatie kwam en dat hij mij leuk vond. Dat gevoel was wederzijds en zo raakten we aan de praat. Hij gaf meerdere malen aan niet meer met zijn ex-vrouw te zijn maar voor zijn zoontje zouden zij wel goed contact hebben. We belden meerdere keren op een dag en hij heeft me zelfs een keer bij goede vrienden opgehaald thuis. We hebben rond gereden maar hadden wel besloten met mijn verleden om het rustig aan te doen etc. Maar wel heel erg veel contact. Hij gaf aan dat hij wel met mijn zwager en vader zou gaan praten als het serieus zou worden. Dus ik dacht dat dit wel goed zat. Ook praatte hij heel respectvol tegen mij en over zijn ex-vrouw dit vond ik ook echt een pluspunt. We hebben veel gehad over goed communiceren en vertrouwen etc en hij gaf ook aan dat hij begreep dat ik beschadigd was en dat we alles langzaam zouden opbouwen. Nu is het zo dat er afgelopen weekend een heel drama heeft afgespeeld. Hij zit namelijk vast en heeft een strafbaar feit gepleegd waar zijn zoontje bij was. Dit was voor mij al een teken dat ik er klaar mee was, want zo’n iemand wil ik uiteraard niet bij mijn kinderen hebben. En ik had ook dit niet achter hem gezocht. Maar nu hoor ik dus dat hij gewoon nog samen is met zijn (ex)-vrouw en dat hij daarnaast ook nog een vriendin heeft. Zijn broertje wist dat wij contact hadden bezuind nu ook nog eens de wildste verhalen rond. Dat we midden op de weg zouden hebben staan vrijen! Iets wat niet zo is. Ik vind het zo erg wat ik vond deze man echt leuk en kan niet geloven dat ik weer zo bedrogen ben. Ik weet nu ook niet wat ik moet doen ik wil helemaal niet de andere vrouw zijn en dat dit verhaal zich verder verspreid. Maar ik vind eigenlijk dat zijn ex-vrouw wel de waarheid verdiend. Heeft iemand advies? En hoe laat ik dit weer los, want kan het niet afsluiten. En het geeft nu al weer spanning tussen mij en mijn familie leden omdat dit verhaal rond gaat. 

Bezig met laden...

3 Reacties

16 september 2024

Dag Tinkerbell, wat mooi dat je nu ziet wat er gebeurt wanneer een manipulator door de mand valt. Geen mooie verhalen meer om zijn eigen foute gedrag af te wentelen op anderen, maar wel nog even anderen meeslepen in zijn ondergang. Hou de eer aan jezelf, verbreek ieder contact en verwijs bij vragen naar de verspreider van dit soort geruchten. Jou valt niets te verwijten, je hebt niets verkeerds gedaan en als iemand anders beweert of wil laten geloven...daar kun jij niets aan doen. Het zegt ook vaak meer over de ander, dan over jou, moet je maar denken. Loslaten? Geef het tijd. De waarheid komt altijd op tafel en dan staan de kwade denkers in hun hemd. Geniet van het leven, Tinkerbell, laat je leven niet door anderen bepalen!

16 september 2024

Hoi Tinkerbell22,

Wat naar dat je opnieuw in een relatie bent beland waarbij je de ander niet kan/kon vertrouwen.

Wat de verhalen die rond gaan betreft, zou ik dit laten gaan. Tenzij dit op social media de ronde doet, dan heb je een smaad en laster zaak die je kan aantonen.

Ik weet niet of je deze man verteld hebt wat jouw verleden is, maar ik ben daar persoonlijk altijd voorzichtig ik, omdat ik nu eenmaal heb ervaren dat men je kwetsbaarheid als wapen kan gebruiken.
Ik hecht vooral veel waarde aan wat iemand laat zien. Een man of vrouw kan zoveel mooie dingen zeggen, maar houding, gedrag en (non) verbale communicatie zijn voor mij veelzeggend. Ik neem dit soort dingen dan ook altijd met een korreltje zout tot ik echt voel en zie dat het goed zit.

Weet je waarom hij is aangehouden?
Probeer je niet tot het niveau van hem en zijn familie te verlagen door ook verhalen over hem aan zijn vrouw te vertellen. Voor hetzelfde geldt steunt ze hem door dik en dun en kan het kwaad zich tegen jou keren. Dan heb je een nog complexere situatie dan dat ie nu al is.

16 september 2024

Bedankt voor je reactie, hier heb ik al heel veel aan!