Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Verborgen narcisme

  
 Hallo allemaal,

Verborgen Narcisme is al een complex onderwerp, maar wanneer het gecombineerd wordt met een verslaving, wordt het nog uitdagender om te begrijpen en ermee om te gaan. Als iemand die zowel persoonlijk als professioneel te maken heeft gehad met deze onderwerpen, weet ik hoe moeilijk het kan zijn om de juiste informatie en steun te vinden.

Daarom ben ik een podcast gestart: De(verborgen)narcist te vinden en gratis te beluisteren op Spotify!! In mijn afleveringen duik ik diep in de dynamiek van verborgen narcisme, vooral in combinatie met verslaving. Dit onderwerp wordt vaak onderbelicht, maar is ontzettend belangrijk voor iedereen die direct of indirect hiermee te maken heeft.

In mijn podcast deel ik inzichten, verhalen en praktische tips die je kunnen helpen om te begrijpen wat er precies speelt en hoe je ermee om kunt gaan. Of je nu zelf te maken hebt met een narcist met een verslaving, of je iemand in je omgeving hebt die hiermee worstelt, ik hoop dat je iets aan mijn podcast hebt.

Ik zou het geweldig vinden als je luistert en je gedachten deelt, en natuurlijk als je het nuttig vindt, voel je vrij om het te delen met anderen die er misschien ook iets aan kunnen hebben!

Alvast Bedankt! 🙏
Liefs

(Ik wil mijn luisteraars graag betrekken bij de inhoud van de podcast. Als er een specifiek onderwerp is waar je meer over wilt weten of een verhaal dat je graag wilt delen, laat het me dan weten! Ik sta open voor suggesties en maak graag een aflevering over wat jullie belangrijk vinden.)

Bezig met laden...

3 Reacties

13 september 2024

Hoi Meis38,
Dank je wel! Ik ga zeker luisteren! Helemaal mee eens! Kennis is macht en erover praten maakt je sterker. Dit leer ik ook in overlevers van narcistische mishandeling; elke dinsdag lezen we en delen we kracht en hoop uit het werkboek van Iris Koops; Herstellen van narcistische mishandeling. Het verdwenen zelf. Misschien kun je ook aandacht besteden aan eigen karakter gebreken....bij mij: het sprookje willen zien...en je eigen gedeelte aankijken? Wat waarom heb ik de rode vlaggen niet willen zien? Totdat ik er niet meer om heen kon en zonder ruzie te maken moest vertrekken-no-contact..wat het beste wat ik heb kunnen doen. Maar zo akelig om voorheen je maatje zo in de steek te laten...nu bijna 2,5 jaar later kom ik uit het Stockholm syndroom...ook z'n thema om aandacht voor te houden....Ik volg ook graag; Lars Faber over coda en narcisme en gezonde relaties wat zijn dan de ingredienten? Kijk ik graag....nu net Narcisme de baas cursus gekocht. Het is z'n eenzame weg in herstel, hoe doen andere dat? Ik ga je horen..dank!

14 september 2024

Dankjewel voor de tips! Ik ga ook zeker aandacht besteden aan ons aandeel hierin. En het is zeker waar dat ook wij moeten werken aan onszelf! Maar eerst alle inzichten verwerken zodat de mensen die er nog midden in zitten gaan zien dat verandering nodig is en dit begint bij jezelf. Door te begrijpen hoe de dynamieken werken en hoe je deze moet doorbreken. Dit begint met kennis 🩷

13 september 2024

Goedemorgen,
Narcisme vind ik ook een goed onderwerp om hier over te praten. Je hoort dit ook heel veel om je heen, ook ik heb hier mee te maken gehad en heb hier nog een nasleep van. Het is een voor ons normaal dingetje geweest, het sloop zo je leven in. Nu zie ik de andere kant en moet je het nare los gaan laten wat je zo gewend was. Ik ga de podcast zeker beluisteren en hoop meerdere mensen dit gaan doen.
Dank je wel hiervoor!

Lieve groet, Caroline