Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Hulp vraag seksueel misbruik.


Het is alweer 8 jaar geleden, heb toen der tijd hulo gehad en het daarna weggestopt. Toch is het gevoel nooit helemaal weg geweest ondanks dat ik nu 2 jaar een super lieve vriend heb waarmee ik samen woon en ga trouwen. Ik wil graag mijn verhaal kwijt en adviezen zijn altijd welkom.

8 jaar geleden een relatie gehad van ongeveer 9 maanden, het was een soort van geheime relatie en alleen 2 vriendinnen wisten van deze relatie, reden waarom ik nooit verteld heb dat ik deze relatie had was omdat het al vrij snel mis ging. De eerste klap kreeg ik omdat ik geen zin had om te gaan uit eten, hij bood zijn excusses aan en ik dacht oke het zal wel. Al snel werden de klappen meer en meer, meestal stompen tegen mijn schouders, rug, buik en boven benen. Ik heb momenteel weer last van herbelevingen, ik ben hem 2 keer tegen gekomen na 8 jaar in korte tijd. 1 keer in de supermarkt en 1 keer bij de uitrit van het huis van zijn ouders . Ik droom dingen weer opnieuw en het voelt dan zo echt.

- dat hij me in bad onder water duwt omdat ik een beker op tafel had laten staan.

- me dwong tot seks waar en wanneer hij dat wilde, zei ik dat ik dit niet wilde kreeg ik schoppen en klappen.

- 1 keer heel erg in mijn onderrug geschopt waardoor ik nu chronische rugpijn heb dit blijft me er ook aan herinneren.

- onder de douche voelde ik me veilig tot hij me daar hoorde huilen en binnen kwam, de douche koud zetten en daarna weer warm en dwong me onder de douche tot seks.

- wilde altijd weten waar ik was, controleerde mij en achter volgde mij continu of belde me.

- zijn handen om mijn nek en schreeuwen.

- dwingen tot seks, tot bloedens toe waarna ik zijn geslachtsdeel moest schoonmaken.


Nu 2 weken terug nam zijn gezicht het gezicht van mijn verloofde aan. Daar ben ik heel erg door van slag geweest en vindt ik vreselijk want ik heb nu zn onwijs lieve vriend en voel me schuldig dat ik dit gedroomd heb.

Ik heb mijn vriend het 1 en ander verteld hij zegt je staat er niet meer alleen voor jou problemen zijn mijn problemen, jouw verdriet is mijn verdriet. Ik wil zo graag met hem praten maar het kost me zoveel moeite. Ik wil het wel maar het komt mijn mond niet uit.

Heeft iemand tips voor mij.

Bezig met laden...

3 Reacties *

12 december 2019
Beste Steenbok 1989, Blijf vechten. Ik herken het dat het gedurende de therapie moeilijker wordt. Ik zou het niet willen duiden alsof het erbij hoort. Het is een bijkomstigheid. Het belangrijkste is het verwerkingsproces waar je nu mee bezig bent. Zeker, het is afmattend, maar de moeite waard. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs
12 december 2019
Bedankt voor je reactie. Het is echt heel moeilijk om over te praten. Heb momenteel hulp van een psycholoog en ben er nu 3 keer geweest. Ik ervaar dit was als heel intensief, dingen worden weer opgerakeld. Heb wel het idee dat het nu emotioneel wat slechter gaat, maar dat zou erbij horen.
04 december 2019
Beste Steenbok 1989, Wat een heftige ervaring en heel goed dat je dit hier wilt delen. Dat je destijds moeite had, destijds om jouw naasten te vertellen wat er zo al aan de hand was in jouw toenmalige relatie herken ik. Hoe dichterbij de relatie (vader, moeder, partner, kinderen) hoe moeilijker en emotioneler het voor mij was en daarmee een hogere drempel om er over te praten. Zoals je nu ervaart is het wegstoppen van deze ervaringen voor jou niet afdoende. Ik begrijp dat je wellicht doordat je jouw ex weer gezien hebt flashbacks hebt en beleeft. Dat wijst er sterk op dat je een vorm van post traumatische stress hebt. Gelukkig heb je een lieve vriend die ervoor je wil zijn. Hoe moeilijk het ook is, probeer met hem hierover te praten. Ik weet niet hoe ernstig je deze problemen ervaart, maar een huisarts kan jou hierin heel goed adviseren of er sprake is van PTSS en zal aan de hand van jouw problemen je door kunnen verwijzen naar een passende therapie. Zelf is er bij mij na een mishandeling PTSS gediagnosticeerd. Ik heb toen cognitieve therapie en EMDR therapie van een psycholoog gehad. Dat heeft mij bijzonder goed geholpen, terwijl ik voorheen eigenlijk niets met psychologen en therapieën had. Een gouden tip heb ik niet voor je. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat het verwerkingsproces en de therapieën erg intensief en vermoeiend waren voor me. De eigen inzet en vasthoudendheid is volgens mij de belangrijkste basis voor het slagen van enige therapie. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs