Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Boilerroomfraude en verduistering aan mijn broek

Beste allemaal,

Ik kan wel zeggen dat ik het leven op het moment niet meer zie zitten. Ik ben er kapot van, heb een rechtszaak aan mijn broek zitten, begin met een nieuwe baan en ben een ton in de schulden. 

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. 2 weken geleden zocht ik voor een korte periode naar online geld verdienen via Talentway kwam ik uit bij ene Evelyn. Bij een ASOS gerelateerde website moest ik reviews achterlaten voor merchants.

Dit ging van kwaad tot erger op een gegeven moment moest ik geld inleggen voor een grotere order. Ik raakte in een roes en in paniek en heb dit gedaan. Ik wilde al mijn geld eraf halen, maar dit moest in een bepaalde volgorde gedaan worden. Dit is uiteraard volgens hen niet in de juiste volgorde gedaan, waardoor ik het dubbele moest betalen... Ik heb 113 gebeld, zij gaven mij aan te richten op de oplossing en met een geld instantie contact op te nemen. Ik was zo in een paniek dat ik dit geld alsnog heb overgemaakt, ik wilde eruit. 

Het nadeel, dit geld was niet van mij, maar van een vereniging. Het is zo lastig uit te leggen waarom ik dit heb gedaan, maar kan alleen zeggen dat dit alles een grote waas is, ik heb het gevoel dat ik in een film leef. 

Ik weet niet waar ik moet beginnen, waar ik naar toe moet... Een resultaat hiervan is 96.000 schuld en een zaak van verduistering aan mijn broek. 

Ik ben in paniek, ik zie het leven tot op de dag van vandaag niet meer zitten en heb geen idee hoe ik hier in vredesnaam uit moet komen. Deze mensen hebben zo erg psychisch op mij ingespeeld dat ik mij niet anders kan voelen dan dom, schuldig en radeloos. 

Bezig met laden...

8 Reacties

13 augustus 2024
Hoe gaat het nu met jou?

Ik heb me aangemeld voor de chat groep van 10 personen.
Verder zag ik vervolgens een privébericht staan, die kan ik niet terug vinden.

Volgens mij was dat onder jouw bericht.

Ik vond dat zo dubbel heftig hoe het hou is overkomen. En fijn dat de politie bij jou thuis kwam.

Die gedachten, was ik er maar niet meer, herken ik heel goed. Vreugde en afleiding zoeken helpt, totdat de waarheid weer dubbel zo hard aankomt.

Heeft de vereniging begrip getoond?

Zoek jij ook contact met andere mensen?

Ik wil mijn man en die ene vriendin die het weten, niet telkens belasten.
Ze weten ook niet hoe het echt voelt..

Is dat herkenbaar?
03 augustus 2024
Hi Moost,
Vreselijk en wees een beetje goed voor jezelf. En blijf om hulp vragen.
Groetjes
01 augustus 2024
Ik kan alleen zeggen; ik leef met je mee, en ik begrijp hoe je erin wordt meegezogen!!

Vooral ook dat je er vanaf wilt, en daardoor nog meer geld kwijt raakt.

Ik denk en hoop dat je vereniging ervoor verzekerd is, dan heb je daar geen extra toestanden mee. ., en open kaart spelen.

Het is en blijft al zo verschrikkelijk vervelend voor jezelf.

Ik begrijp hoe je in de klauwen bent beland!! Dan kom je er niet uit.

Dmik sluit me voor de rest aan bij degene voor mij. Dus, met aangifte doen.

Verder hoop ik dat je je verhaal bij iemand kwijt kunt. Ik kan een luisterend oor bieden..

Zomaar ff een vraag, moest het via een wallet? Met bitcoin?

Ik wilde je in ieder geval steun geven.

Het zijn rotzakken!!
12 augustus 2024
Het is bizar, je probeert nu nog al het bewijs te verzamelen, maar gezien je dan alles terugleest kan je je niet beseffen wat er gebeurt is, alsof je in een soort van droom of stoornis hebt geleefd.

Dit was inderdaad via Bitcoin, in dit geval USDT. De wallet is dus niet tot lastig na te trekken ondanks alles wat je dan zelf doet.
01 augustus 2024
Hallo Moost,
Wat afgrijselijk om te horen. Ook herkenbaar, toen ik eenmaal mijn geld kwijt was wilde ik ook maar al te graag geloven dat met hun instructies om extra te storten je het toch terug zou krijgen, ik leefde toen totaal in paniek en kon niet helder meer nadenken en ben flink wat verloren.

Veel van de mensen hier kennen dat gevoel. Weet dus dat je niet alleen bent.

Door je verhaal hier te delen zet je ook een goede stap om je verhaal kwijt te kunnen.

Aangezien er ook sprake is van schuld en rechtzaak lijkt het me raadzaam om aangifte te doen bij de politie en jouw kant van het verhaal te geven. Heb je ook met Slachtofferhulp gebeld?

Hopelijk kunnen zij je op weg helpen hoe hier nu verder mee te gaan en hulp te bieden. Hopelijk heb je ook partner, vrienden en/of familie bij wie je je verhaal kwijt kunt en die je ondersteunen. Ik moest ook een drempel over om het mijn partner te vertellen maar het lucht enorm op als je er met iemand over kan hebben.

Met de tijd zal het steeds wat meer slijten en weer wat beter worden. Houd vol. Veel sterkte en liefde toegewenst om dit te verwerken.
12 augustus 2024
Dank je wel voor jouw lieve reactie, het is inderdaad bizar wat het met je kan doen en wat het met je doet.

Voordat er aangifte is gedaan, heb ik zelf al aangifte gedaan bij de politie. Gezien de kans tot zelfmoord, wat zelfs nu nog steeds door mijn hoofd schiet, is de politie bij mij thuis gekomen.

Ik heb ook met slachtofferhulp gebeld en daar langs geweest. Helaas is het voor hen ook een lastig parket, gezien je natuurlijk dader en slachtoffer bent. Dat maakt het ontzettend moeilijk, zowel voor de instanties, maar ook voor jezelf.
13 augustus 2024 (bewerkt)
Hi Moost,

Heftig allemaal!

In elk geval veel sterkte!
01 augustus 2024
Het wemelt momenteel van deze jobscams op platforms zoals Instagram. Dat er ook op Talentway oplichters actief zijn, wist ik niet.

Er wordt momenteel bekeken of de platforms slechts doorgeefluik zijn of ook zelf een verantwoordelijkheid hebben.