Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

34000 spaargeld weg

Op vrijdag 12 juli werd ik gebeld door een ene chantal korteweg die mij meedeelde dat waarschijnlijk een of meerdere corrupte bankmedewerkers in mijn rekening zaten en dat er politie onderzoek was en dat ik ze moest gaan lokken als het ware.De vogende de dAG zou ik door haar collega gebeld worden.ik google haar naam en zAG dat ze werkzaam was bij mijn bank abn amro ,in een podcast hoorde ik haar stem en die klopte ook,dus ik dacht echt dit zit goed.ik moest net als de andere slachttoffers ook bellen met die gasten van de bank want die blokkeerde natuurlijk me rekening ,maar er werd mijn ingeprent dat het corrupte medewerkers waren, dus in een week tijd heb ik 34.000 op een volgens zij beveiligde rekening ging zetten en dat ik dat allemaal terug kreeg.gisteren maakte we een afspraak dat moest vroeg om negen uur , vanochtend geweest en las dat het kantoor pas om tien open ging.Ja toen moest ik even gaan zitten,en het eerste wat ik dacht was,wat dom, wat giganties stom maar ook hoe kunnen die mensen nog slapen s'nachts. Ze zijn echt heel slim wekken vertrouwen ,ik ben er ingelopen en jammer genoeg gaan er denk ik nog meer slachtoffers komen want ze zijn meedogenloos ik ben schoonmaker dat wisten ze,maar dat maakt ze niets uit.Mijn spaargeld is weg kan wel janken, ik probeer maar te denken het is maar geld er zijn ergere dingen ,en dat is ook wel waar. Gewoon wat later met pensioen.Maar deze mensen moeten gestopt worden 

Bezig met laden...

17 Reacties

30 juli 2024
Hallo Pieter, wat een vreselijk verhaal. Ik herken het gevoel te zijn 'ingetrapt' in mooie en vriendelijke praatjes, puur uit goed vertrouwen. Ik herken ook het gevoel iedere keer weer geconfronteerd te worden met het gevoel van ellende als ik de app zag van mijn bank (toevallig ook de abnamro). Het lost het probleem niet op en ook niet het gevoel van het 'je zo stom voelen', maar ik ben uiteindelijk wel overgestapt naar een andere bank. De gedachte blijft, komt met tijd en wijlen ook nog wel terug, maar het feit dat ik de app van die bewuste bank niet meer zie, geeft wel een gevoel van rust.
31 juli 2024
Hee Joost dank je voor je reactie, ik merk idd dat ik wel overzap als ik de reclame van deze bank zie Groetjes Pieter
25 juli 2024
Hoi Pieter, Wat vreselijk al je geld weg en je vertrouwen een flinke deuk. Delen helpt en je hebt wel goed onderzoek gedaan. Het zijn professionele oplichters. Mijn dossier bij de politie is ook direct gesloten. Wees lief voor jezelf. Groetjes
25 juli 2024
Dank je Mir voor je steun lief voor me zelf gaat wel lukken, maar elke keer als ik inlog bij de amro app , dan zie ik het gebeuren weer voor me en dan slaat de somberheid weer toe
24 juli 2024
Aangifte doen is altijd goed. Je verhaal delen is ook goed. Maak vooral duidelijk dat je nooit-nooit-nooit gebeld wordt door iemand van de bank om je geld over te maken. Ook niet door Chantal Korteweg, die als directeur bij de ABN-AMRO zeker geen particuliere klanten gaat bellen. Het is schandalig dat ze blijkbaar al haar stem namaken. Werd je door iemand gewezen op die podcast/videocast? Weet je nog welke dat was, want als die ook nep is kan het een spoor zijn naar de oplichters.
24 juli 2024 (bewerkt)
Nou op YouTube staan wat filmpjes als je gaat googlen op haar naam kom je er van zelf op dankjewel voor je steun
24 juli 2024
Dus dat heb je niet op aanraden van de oplichters gedaan. Maar helemaal zelf uitgezocht. Chantal Kortweg heeft zelfs een eigen site. Misschien dat ze daarom haar stem konden nabootsen. Je geld is overgemaakt naar een andere rekening, een 'geheime' rekening. Aan het rekeningnummer kun je zien welke bank dat is. Dat kan ABN AMRO ook. Kunnen zij dat geld niet meer achterhalen? Ging het naar een ver land of naar een andere rekening in Nederland? Als je melding maakt of aangifte doet, vragen ze dan wel goed door? Zulke details zijn belangrijk en als ze snel zijn, kunnen ze er misschien nog bij...
25 juli 2024
De bank luistert naar het verhaal en vraagt uiteindelijk naar het proces verbaal.de aangifte doe je online. Ik heb alles verteld aan de bank ook dat er twee namen waarschijnlijk worden misbruikt en dat ik een schermrecord van de WhatsApp chat sessie want uiteindelijk hadden ze al hun berichten verwijderd .ik vroeg aan de bank of ik dat nog ff moest uploaden. Dat hoefde niet,ze wilden alleen het proces-verbaal.
25 juli 2024
De bank luistert naar het verhaal en vraagt uiteindelijk naar het proces verbaal.de aangifte doe je online. Ik heb alles verteld aan de bank ook dat er twee namen waarschijnlijk worden misbruikt en dat ik een schermrecord van de WhatsApp chat sessie want uiteindelijk hadden ze al hun berichten verwijderd .ik vroeg aan de bank of ik dat nog ff moest uploaden. Dat hoefde niet,ze wilden alleen het proces-verbaal.
25 juli 2024 (bewerkt)
Aangifte doe je online, dus de politie vraagt niet door. In Nederland kun je van elke bankrekeningnummer vaststellen wie de eigenaar is, alleen BUNQ doet daar geheimzinnig over. De bank en de politie moeten ook internationale bankrekeningnummers kunnen achterhalen, maar dat geld is allang foetsjie als ze niet direct reageren. Ik vraag er naar, want slachtoffers hebben er ook belang bij om banken en de politie achter de broek te zitten zodat ze snel en doeltreffend reageren. Of dat geld naar een Nederlandse bankrekening gaat of een buitenlandse, maakt bv al een heel verschil.
25 juli 2024
Ja mijn geld is gelijk door gesluist, maar volgens mij kan je als je de middelen hebt en die hebben banken,het geld volgen ,daar hebben banken denk ik per klant geen tijd voor,maar geef de klant dan info dat je zelf misschien iets kan proberen. Groetjes Pieter
24 juli 2024
Hoi Pieter, Dapper dat je het deelt. Het is mij helaas ook overkomen met ook een enorm bedrag en ik heb het gemeld bij de bank, zij zouden het onderzoeken, maar kwamen terug met het verhaal dat je het zelf gedaan hebt. Ook heb ik aangifte gedaan en de agent was heel aardig en begripvol. De dag naar de aangifte hebben ze het dossier weer gesloten omdat de politie prioriteiten moet stellen en mijn zaak en veel dit soort zaken zijn geen prio. Pieter, ik wens je veel sterkte!!
24 juli 2024
Nee ik denk dat er ook niet veel meer gaat gebeuren maar dank je voor je steun Natas
24 juli 2024
Goed dat je het alvast eens hebt opgeschreven. Delen helpt, praten ook. Je hebt gelijk, het is maar geld, maar wel veel geld, waar je hard voor had gewerkt. Erger is dat je zo bent beetgenomen, dat je ze geloofde, terwijl je eigenlijk wel wist dat het niet klopte. Je ging niet voor niks die naam natrekken. Het is gemeen dat ze je aanpraten dat je eigen bankmedewerkers niet te vertrouwen zijn. Ik zou toch eens met de bank gaan praten, die hadden toch ook onraad moeten ruiken. En aangifte doen, dat zeker, soms vinden ze deze gasten, als ze een patroon herkennen... Heel veel sterkte!! Jen.
24 juli 2024 (bewerkt)
Hoi Jenny, die bankmedewerkers roken ook onraad,maar uiteindelijk doe je het toch zelf zeggen zei.Er zou iets moeten komen dat een bank bij veel wantrouwen je handelings onbekwaam kan maken voor een paar dagen want je en zit in dat verhaal bedankt voor je reactie
24 juli 2024
Ja, wat je zegt Pieter, handelingsonbekwaam, of gewoon de boel blokkeren bij onraad. Ik weet dat ze dat niet zomaar kunnen, daar zijn strenge regels voor, maar je zou bij de bank toch ook moeten kunnen bespreken wat jij op dat moment nodig had gehad om je te weerhouden van......daar zouden ze wel wat meer voor open kunnen staan. Zelf gedaan is technisch waar, maar een bank moet toch ook iets met deze problematiek. Lijkt mij... Ik kreeg trouwens dat zelfde antwoord van de bank, en daar bleef het bij. Groet, Jen
25 juli 2024
Ja Jen het moet eerst helemaal uit de klauwen lopen voor dat er iets gaat gebeuren. Ik hoop dat deze verhalen de mensen waarschuwen maar,je komt of gaat naar sites en zoekt naar informatie enkel denk ik, als je zelf slachtoffer bent.groetjes Pieter