Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

US Army soldaat gestationeerd in Syrië

Beste allemaal,

Ook ik ben in aanraking gekomen via een dating site Happen met een Amerikaanse soldaat. Momenteel gestationeerd in Syrie. Zijn vader komt uit de VS, zijn overleden moeder uit Nederland. Over 3 maanden gaat hij met pensioen en wil hij verhuizen naar Nederland. Den Haag en Amsterdam hebben zijn voorkeur. Kinderen (13 - 11) zitten op een kostschool in de VS, ex-vrouw is in 2020 overleden aan Covid. Hij kan de NL datingsite vanuit het buitenland gebruiken mbv een VPN, die zijn locatie dan veranderd.
Over geld overmaken is nog niet gesproken, wel worden de appies steeds positiever en liefdevoller. Foto's heb ik in google gezocht, geen match te vinden. Op de foto's van de uniformen zijn nergens een VS vlag of VS-kenmerken te zien. Ik houd de boot nog een beetje af. Mijn onderbuikgevoel zegt stoppen ermee, denk dat ik er netjes een punt achter ga zetten.

Bezig met laden...

9 Reacties

17 juni 2024
Beste Habrun,

Wat goed van jou dat je hier in de community je verhaal deelt! Wij herkennen direct de aanpak van de oplichters, zoals je hebt kunnen lezen. Ik hoop dan ook dat je de adviezen van iedereen ter harte neemt en alle contact stopt met deze figuur.

Gun jezelf een partner van vlees en bloed. Ware liefde kost niks.

Warme groet,
Rileen (ambassadeur)
13 juni 2024
Beste Habrun,
Heel goed dat je je verhaal hier deelt. Het is zo'n geijkt verhaal, kjnderen op kostschool, moeder overleden, pensioen, etc. Echt, het is niet wat het lijkt. Stop ermee nu je het nog kunt, alle lieve woorden maken je steeds afhankelijker. Neem van mij aan: het is een grote leugen, en wees ervan overtuigd dat de vraag om geld echt gaat komen! Maar mss pas als jij al zo ver aan hem gehecht bent dat je geen nee meer kunt zeggen en (valse) hoop op ware liefde hebt. Sterk blijven!
12 juni 2024
Ik schiet in de stress nu ik ga antwoorden. Ik ben sinds eind januari volledig gestopt met een oplichter via datingsite. Mijn enige reserve was geld vragen en dat ging hij doen.ook nadat hij eerst bloemen had gestuurd en het leek of het helemaal goed kwam! Het heeft mij maanden gekost ook na het geld vragen om zelf niet meer te hopen dat het anders was. Ik moest het 100 % zelf zeker weten en zelf kiezen om er mee te stoppen. Ik was degene die steeds weer appte nadat hij al niet meer appte omdat ik geen geld gaf. Hij reageerde elke keer en vroeg dan weer geld. Ik ben dankbaar dat ik er af ben nu maar wat ben ik geschrokken van deze verslaving want dat was het. Het begon vorig jaar in deze tijd. Ik heb toen net als jij ook wat gepost, maar was er net als jij nog niet klaar mee. Bescherm jezelf nu het nog kan. Het is allemaal een leugen! Hij staat bij mij ook niet op de stoep nu na al die maanden. Gelukkig niet!
12 juni 2024
Haal zijn foto eens door deze zoekmachine: Facecheck-ID Zo heb ik het ook gedaan!
12 juni 2024
ja ik herken het verhaal , ook op facebook werd ik weer lastig gevallen , ook boot af gehouden ! ...hij had nederlandse ouders , utrecht , v.s in leger ..... zijn moeder was nederlands ....iedere keer van op mijn moeder graf ! special forerst ! zij zoon en dochter wonen bij zijn schoonmoeder , mexico .... zij ging vreemd ,drugs had kanker , zgn zit in turkeij ! ik wil met je trouwen en je bent droom vrouw 🤮🤮🤮 blablablaaaaaaa ook weer een kom 10 juni thuis syrie .... of ik even id geven adress telefoon nummer door wil geven komt box die ik bewaring moet nemen blockeren ! weg zijn ze .....omdat niet meer lukt ! ik ken die zielige verhalen nu wel ! mijn facebook staat prive .... maar toch proberen ze onder je omslag foto contact te leggen ! .....
Profielafbeelding voor CAS
CAS
12 juni 2024
Ik herken het dat ze nu via facebook proberen contact te leggen. bij mij staat ook alles op prive, maar op een of andere manier lukt het ze toch. Jammer voor hen want deze ezel stoot zich maar 1 keer aan dezelfde steen.
12 juni 2024
heb ik dus ook ! .... onder profiel omslag foto proberen ze te berichten ! ik zei hauwdoe en bedankt reageer niet eens
19 september 2024
Ik heb net mijn verhaald gedeeld. Ook een us militair, in syrie, ook een nederlandse moeder. En na een week intens appen kwam de vraag of ik ook een box in ontvangst wilde nemen. Heb hem ook geblokkeerd.
12 juni 2024
Onderbuikgevoel vertrouwen. Het klinkt als een klassieke scam. Heel veel sterkte!