Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

kwetsende uitspraak rechter

In 2015 heb ik aangifte gedaan tegen mijn ex ivm huiselijk geweld.Ik heb aangifte gedaan van in totaal 10 verschillende mishandelingen .De zitting was in 2016 en mijn ex kwam niet opdagen.Hierdoor werd er een nieuwe zitting gepland.omdat het zo lang duurde voor ik er iets over hoorde heb ik gebeld en het laten uitzoeken.Wat bleek ze waren mijn zaak simpelweg vergeten.

Toen eindelijk dik 2 jaar later mijn zaak weer voor kwam was mijn ex er weer niet.De rechter deed toch uitspraak en deze zit mij tot op de dag van vandaag heel erg dwars.

Het ging mij niet zo zeer om de hoogte van de straf maar om gerechtigheid.De rechter deed haar uitspraak en zei daarbij: de relatie was toch al ten einde en dit is een oude zaak.

Dus als een relatie al ten einde is heb je schijnbaar het recht je partner te mishandelen?.En een lagere straf omdat het een oude zaak is wat hun eigen fout was ??.

Tot op de dag van vandaag zit deze uitspraak mij enorm dwars .Is dit gerechtigheid voor een slachtoffer die alle moed bij elkaar verzameld heeft om aangifte te durven doen?.Deze uitspraak heeft mij diep gekwets en het liefst had ik de rechter hier op aangesproken .

 

Bezig met laden...

1 Reactie *

25 november 2019
Beste Lonely, Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo'n uitspraak dwars zit. Het is ook niet een uitspraak die je verwacht van een rechter.... Persoonlijk zou ik het daar ook niet bij laten zitten...Ik zou in zo'n geval deze rechter ook willen aanspreken op haar ongepaste uitspraak. Haar op de hoogte willen brengen dat ik erg teleurgesteld ben in haar reactie en dit absoluut niet vind kunnen. Dat dit afdoet aan jou als slachtoffer.... Maar ik heb geen idee hoe je dit het beste kunt aanpakken... Persoonlijk zou ik wel op internet gaan zoeken, bijvoorbeeld bij Rechtspraak.nl of ik daar info kan vinden, of iemand daar kan bellen om te vragen hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken. Heel veel succes!!!