Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Nog net geen datingfraude met Franse millitair

Hai,  Ik ben Besos1966. Sinds 1,5 week ben ik via de datingsite Tinder in contact met een Franse millitair. Een echte gentleman, 47 jaar, weduwnaar, een zoon van 3 jaar en op missie in Mali voor 3 jaar. Ik heb inmiddels zo'n 44 foto's van hem gekregen en heb hem gesproken via de telefoon.  Hij is uiterst charmant en zegt dat ik de vrouw van zijn dromen ben en dat hij van mij houdt. Uiteraard vind ik dit allemaal wat snel gaan, maar ik ben wel gecharmeerd door zijn gesprekken. Hij prijst mij de hemel in. Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik hem vragen stel over waar zijn zoon verblijft, nu hij in Mali zit, krijg ik geen antwoord.

Ik heb al zijn foto's door de fotocheck gehaald, die blijken wel echt te zijn, maar ik kom bij iemand anders (andere naam) terecht op Instagram. Deze persoon volg ik nu op Instagram.

Vandaag vertelde hij mij dat hij een verrassing voor me heeft. Ik vroeg wat dan. Hij zei dat hij mij als zijn echtgenote wil laten registreren in het Franse leger. Hierop gingen bij mij alle alarmbellen af! Hij vroeg me om mijn volledige naam en achternaam.  Ik heb hem gezegd dat ik er over ga nadenken en dat ik me afvraag waarom hij dit wilt doen. Toen kreeg ik direct verwijten over me heen, dat ik hem niet vertrouw, dat ik niet serieus met hem ben, etc etc. Nog meer alarmbellen voor mij!  Ik heb hem gevraagd het document dat hij voor dit nodig zal hebben aan mij te sturen via de messenger, dan kan ik het op me gemak nalezen en ik heb gezegd dat ik het laat weten of ik dit wel of niet doe.

Tot op heden geen reactie van zijn kant, ik zie wel dat hij mijn berichtjes leest.

Voor vandaag laat ik het erbij, maar ik ben er van overtuigd dat ik nog net geen slachtoffer geworden ben van een liefdes internetfraude.

 

Bezig met laden...

42 Reacties *

15 januari 2020
Dat is fijn om te horen. Dan kan t inderdaad geen kwaad. Echte mannen zijn veel fijner om te daten. Veel plezier!
15 januari 2020
Waarom niet, ik volg meer mensen op Instagram die ik niet ken. Ik ben al lang los van mijn scammer. Date inmiddels weer volop met echte mannen.
15 januari 2020
Waarom volg je hem nog? Hij wil niks met jou, je wilt loskomen van je scam? Ik zou zeggen neem die laatste stap en ontvolg hem.. ga verder met je eigen leuke leven.
02 januari 2020
De echte millitair weten te traceren en hem gezegd dat zijn foto's misbruikt worden. Kort met hem gesproken. Aardige meneer van 38 jaar uit Israel die lesgeeft op een school in combattraining en zo. Hij is overigens ook millitair geweest. En nu laat ik het lost, hahaha nou ja een beetje want ik volg deze mooie man via Instagram ...zucht.
25 december 2019
Gisteren de volgende aangegeven, een Ierse meneer die mij had gevonden via Instagram, bij malescammer.com. Bleek er ook eentje te zijn uit Nigeria, net zoals mijn Franse millitair. Schijnbaar heb ik er een neus voor om juist de "rotte appels" eruit te pikken op de datingsites. En deze rotte appels weten mij ook goed te vinden, blijkt. Alleen ze hebben geen succes qua geld of goederen aftroggelen, want ik ga daar niet in mee en ik heb ze vrij snel door met hun overdreven verhalen.
02 januari 2020

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Een magneet Besos!! Ik herken het. Maar ergens daartussen zit ergens de juiste voor jou!! Laat het los!
15 december 2019
Gelukkig heb ik genoeg lieve mannen om mij heen, die me dolgraag willen zien. Dat houd ik dus zeker voor ogen.
11 december 2019
Meneer is niet op komen dagen, ggrrrrrrrrrrrr
12 december 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Wat een eikel!!! Ik hoor t zo veel. Zit ook in een speciale vrouwengroep op Facebook, dat is t echt schering en inslag. Wat bezielt die mannen! Hij was jou niet waard in elk geval!
14 december 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Tjezus besos1966...en ook het fatsoen niet gehad om nog wat van zich te laten horen ? Wat een eikel...weet niet wat hoj mist
14 december 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Tjezus besos1966...en ook het fatsoen niet gehad om nog wat van zich te laten horen ? Wat een eikel...denk maar zo...hij weet niet wat hij mis gelopen is
14 december 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Besos Je bent meer waard dan dat! Blijf dat voor ogen houden. Helaas staat het web vol eikels en moeten wij leren de eikels links te laten liggen! En dat KUNNEN wij allemaal. En op een dag komt er iemand die jou niet laat zitten en die wel voor jou bestemd is. ♡
29 november 2019
Ach, ik kijk er gewoon naar, verder doe ik er weinig mee. Morgenavond een date met een leuke meneer van Tinder..........het loslaten is begonnen.
30 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Veel plezier
10 december 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Hoe is het met de date verlopen Besos1966?
28 november 2019
Meestal zijn die insta accounts ook fake inderdaad, loslaten en.... weg gooien.... hard maar de enige manier.
28 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dat dus...
28 november 2019
Ik heb het toch gedaan, zonder reactie van de scammer, maar hem er toch op gewezen dat hij foto's van iemands anders heeft gepikt en ook de indentiteit van iemands anders. Het luchtte op! En nu laat ik het los, alhoewel ik alle foto's van die leuke man nog heb.....zwijmel. Op IG heb ik die leuke man aangesproken, met de mededeling dat zijn foto's worden gebruikt door scammers. Maar daar geen verdere reactie op gekregen. Of dat profiel is ook een scammer, of diegene interesseert het niet dat zijn foto's misbruikt worden. Wie weet, reageert hij nog eens terug.
28 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Ja Besos1966 hoe weet je dat die leuke man op IG wel echt is dan ? Ik dacht namelijk ook...de fotos die ik had gekregen bleken van een leuke zanger te zijn. Dus ik dacht op de naam te gaan zoeken. Kwam ook weer een leuke vent op IG tegen maar dat bleek ook weer een vals account te zijn. Daarom...ik ben wel even klaar met al dat vage online gedoe. Hou het nu maar even bij mijn leuke real life date
26 november 2019
Je omschrijft r helmaal goed Yvette, de heerlijke foto en alle aandacht deden t. Ik heb ook alles terug gelezen en zag toen dat hij eigenlijk altijd t zelfde zei.... op natuurlijk ook wat andere verhaallijnen na.
26 november 2019
Besos geen contact nemen. Ik weet dat het moeilijk is. Ik mis ook de aandacht die ik kreeg, merk nu dat ze daar een dagtaak aan hadden, een gewone Nederlandse man heeft daar gewoon geen tijd voor. Maar ik merk dat het de aandacht was waar ik voor viel (en natuurlijk die heerlijke foto). Lees je verhaal terug en maak een tijdlijn. Mij heeft dat geholpen
24 november 2019
Ik zou t lekker laten, waarom zou je t nog willen?
24 november 2019
Inmiddels heeft mijn Franse nepmillitair zijn telefoonnummer gewijzigd via de whatsapp......dus ik kan een poging wagen om hem te contacten.......of toch maar niet.
25 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Neeeee non, non, non doe het niet. Lees je eigen verhaal terug. Zoek de rust. Wat zou je bij hem nog vinden behalve de droom die als een zeepbel uiteen spatte? Doe het niet. Laat die oplichter lekker een ander vinden. Focus je op leuke mensen die je energie geven.
25 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Besos1966...je ging net zo lekker. Niet doen. Hou je bij degenen die je kan zien..die je kent. Date lekker dichtbij. Je hebt er niks meer aan om hem te contacten.
26 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Toch maar niet Besos!! Je weet dat hij nep is. Als hij echt was zou hij zijn telefoonnummer wel aan je doorgegeven hebben! Probeer het voor jezelf af te sluiten. Ik weet is nog niet zo gemakkelijk. Maar altijd beter dan in een fake relatie blijven zitten. En als je op moeilijke momenten wilt praten zijn wij hier om te luisteren. ♡
21 november 2019
Doe je goed, wat ik ook vaak doe is koken of hij een Linked In profiel heeft, dan is t meestal wel in orde. Veel plezier alvast!
20 november 2019
Doe ik ook niet snel, maar ben ook even soort van'uit' op Tinder of zo, weinig matches nu. Is ook wel even goed. De man die ik graag wilde ontmoeten heeft aangegeven nu niet te willen investeren in een eventuele relatie vanwege heftige problemen met zijn kind. Ik hoef nu ff niemand.
20 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Prima toch, ik heb net weer een date gepland volgende week met iemand die in Den Haag woont, haha lekker dichtbij voor mij en met een Nederlands mobiel nummer.
20 november 2019
Van de scammer heb ik geen emailadres, maar ik heb besloten om er niet meer energie in te steken. Zonde van de tijd. Ik was nog niet heel lang met hem in gesprek. Onze liefde heeft 1,5 week geduurd. Meer geduld had de scammer niet. Je hoopt alleen dat ze je foto's niet gaan misbruiken, maar ik kan mijn eigen foto's nog nergens vinden, dus hopelijk hebben ze, ze gewoon verwijderd. Misschien dat ik de "echte" nog eens aanspreek op Instagram, maar tot nu toe is die weinig online. Inmiddels op Tinder met aantal leuk uitziende kerels in gesprek. Hahaha, gisteren had ik een Israelier met een Israelische vader en een Nederlandse moeder op de chat en die beweerde dat hij vanaf zijn 29 ste in NL woonde en dan vervolgens geen woord Nederlands schrijven... ik heb hem daarmee geconfronteerd en toen zei hij ineens niets meer...hij was vanmorgen ineens verdwenen. Fake! Vandaag heerlijk genoten van een dagje sauna en een lieve, leuke vriend eindelijk ontmoet daar. Gewoon gezelligheid en het klikte enorm. Toch is al die aandacht die je op een site zoals Tinder krijgt, heerlijk. Alleen goed m'n koppie erbij houden dat ik me niet weer een oor laat aannaaien.
20 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Goed gedaan en de slechte pik je er echt zo uit hoor, op Tinder zie ik meteen de fake profielen nu.
20 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

[~586], al doende leren we, die van gisteren vroeg ook vrij snel om mijn whatsapp, uiteraard niet gegeven,
20 november 2019
Zo herkenbaar. Verliefd op die leuke vent van de foto's! Maar die bestaat niet. Stel je gewoon voor dat er een lelijke dikke Nigeriaan (of lelijke Malinees of Indiase gast uit Delhi ) achter de telefoon zit. Wees sterk, geef jezelf ook toestemming om te genezen van je liefdesverdriet. Sterkte. <3
20 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Zo Was ik er ook heel snel vanaf. En ik had echt medelijden met de leuke man van wie de foto's misbruikt zijn. Arm lekker ding. Heb later uitgevonden dat hij wel 45 verschillende profielen op datingsites had...
19 november 2019
Meneer meldde vanochtend nog dat hij niet gaat bedelen voor liefde en wenste me succes. Ik heb verder niet gereageerd tot nu toe. Het rare is, dat je handen jeuken om diegenen eens goed een draai om de oren te geven, maar ja, je schiet er niets mee op! Nu op speurtocht waar al die foto's vandaag komen, tot nu toe slechts 1 naam gevonden, en zelfs die wantrouw ik.
19 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Hi Besos1966 Als het jou helpt om de waarheid te vertellen dan moet je dat vooral doen. Probeer het per mail. Dan kan je er goed over nadenken en goed beschrijven. Bedenk anderzijds wat het je oplevert. Als dat meer energie is dan het je kost moet je het doen. Als dat het niet doet kijk dan vooral vooruit naar de toekomst en laat het achter je. Zelf heb een soort van afscheids email geschreven wat mij erg op heeft gelucht. Ik ga er niet meer om treuren of op zoek naar de echte man achter de foto. Die energie steek ik liever in mijn toekomst. Maar dat is voor iedereen anders. Doe vooral wat goed voelt voor jouzelf.
18 november 2019
Voor nu reageer ik ook niet meer, ik verwacht eerlijk gezegd ook geen document toegezonden te krijgen. Ik heb de keuze aan hem gelaten... Overigens heb ik via Tinder wel leuke dates gehad en zelfs eentje uit de UK die ik ontmoet heb voor een drankje in een bar. Was gezellig en het is toevallig een meneer die elke maand voor zijn werk naar Nederland komt. Hij vraagt nergens om, behalve gezelligheid. Ook wel eens prettig!
18 november 2019
Ik ben de site aan het doorspitten en kom gelijk soortige verhalen tegen. Inmiddels de hele whatsapp chat opgeslagen. Overigens is zijn whatsappnummer er eentje uit Burkina Faso. Ook vreemd is, dat hij bijna continue online is, terwijl hij zegt op patrol te zijn met het leger. Wel jammer want de man op de foto is een stuk!
18 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Hi Besos1966 Welkom bij de community! Klinkt als een apart verhaal. Let op met de documenten welke je toegestuurd krijgt Deze lijken echt en zijn soms ook echt maar dan een beetje vervalst! Ze gebruiken vaan bestaande bedrijven en documenten. Het feit dat hij niet meer reageert mag je als een alarmbel zien. Als hij echt zo gek op je is en je de vrouw van zijn leven bent zal hij voor je vevhten en contact zoeken. En ja iedere foto diw ze ervoor gebruiken ia van een hele leuke vent.
18 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Oh de foto die mijn scammers gebruiken was ook van zo'n heerlijke man. Ik was echt helemaal in de wolken. Totdat ik er achter kwam dat hij ook een slachtoffer was. Hij bleef bekijk maar niet degene met witte ik chatte. Dat waren Nigerianen, op elkaar gepropt in een klein kamertje. Je hele verhaal wijst op scam inderdaad. Jammer van de knappe man.... pas goed op.
23 november 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Besos1966 ik ben bijna jaloers dat het bij jou maar 1,5 week geduurd heeft in tegenstelling tot mijn 10 maanden. Lekker te lezen dat je er gewoon de moed in houdt om lekker door te gaan met leuke dingen en leuke dates. Veel plezier
18 november 2019
Hoi, welkom hier. Dit klinkt niet goed inderdaad. Lees onze behangen en ervaringen en prijs jezelf gelukkig dat je dit snel ontdekt hebt. Als je wat kwijt wilt, we zijn er voor je!