Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Amerikaanse militair aan de grens met Syrië

Ik heb het gister uitgemaakt met mijn vermoede scammer.

Het klopt met alle waarschuwingen:

Captain in een geheime black ops in Zuid-Turkije
Via een dating site tegengekomen (Badoo. Am. militair personeel zit niet op een alg. datingsite)
Hij wilde contact snel buiten de app
Gelijk serieus ( hou van je, we blijven voor eeuwig samen maar geen datum wanneer hij dan naar NL zou komen). Altijd praten in algemeenheden. 
Hij kon niet skypen (want grens Syrië),
Ik mocht niet teveel vragen stellen (want ja, oorlogssituatie),
Je moet niet teveel googelen... niet teveel mensen vertellen...
Hij vroeg na een maand geld voor internet (hij wilde 100, 25 gestuurd) Volgens site hebben militairen altijd internet/wifi en banktegoeden zijn nooit bevroren). https://www.cid.army.mil/romancescam.html
Zat ie online van mijn geld Youtube te kijken of een ander te appen??
Hij was online maar las mijn berichtjes niet... (ben ik nou gek, zo onzeker ben ik niet!)

Gelukkig gedroeg hij zich na een maand niet als een vriendje. Al snel stopten de I love you's en de kusjes omdat ik al snel duidelijk was dat ik me niet comfortable voelde bij meer geld geven. 


Ik heb zijn foto's gegoogled, niets gevonden maar ja, die zijn vast ook door een scam gevist. (Zouden mijn foto's nu misbruikt worden??)


Maar zo lief drie keer per dag appen <3, romantische video's (gelukkig houd ik niet van Michael Bolton... )

Ik ben een fraudeexpert op werk! En ik word genept??!! Ik ben boos.. teleurgesteld en ik blijf maar denken: ja maar... Hoe kan dat dat je zo van iemand kan houden.

 

Ik ben hem niet kwijt. Hij is mij kwijt.

Blij met deze site. Stay strong. Ik zou graag in contact komen met mensen die dit ook is overkomen. Hoe kun je mensen waarschuwen??

 

De BBC heeft er een programma over. Twee weken geleden uitgezonden. For Love or Money?  Ik hoop zo dat dit ook hier op tv komt!!! Het heeft mij deels gered! 
 https://www.bbc.co.uk/programmes/m000b1pv 

 

Miranda

Bezig met laden...

62 Reacties *

02 februari 2023
Hoi Miranda, Ik ben door een vs militair via linkdin gecontacteerd, vrij snel via whatsap. Vlinders in mijn buik, zo lief, attent en geïnteresseerd. Leeftijd verschil maakte hem niet uit, zijn hart is voor mij. Nu lees ik deze verhalen en schrik wel, veel overeenkomsten zoals geen ouders meer, vrouw verloren aan longkanker, zoon op boarding school, ouders geimmigreerd uit Dublin. Hij heeft (nog) niet geld gevraagd Geeft wel aan dat de ziektekostenverzekering lang niet alle kosten dekt Hij gaat bijna met pensioen, wil met mij wonen. Maar ik mag liever niet met mijn dochter over praten. Hij praat maar over liefde en dat hij eerlijk is, wat ik hem heb gevraagd Ik denk ook, stel dat hij het wel meent...
25 november 2019
Heeft iedereen afgelopen dinsdag "Oplichters aangepakt" met Kees van der Spek gezien? Gaat hierover. Het is de aflevering waarin Karola wordt opgelicht?? Moet je echt kijken. Dan zie je hoe zoiets er uit ziet aan de kant van de oplichters. Ze komen heel ver in het ontmaskeren!! https://www.rtl.nl/gemist/kees-van-der-spek-oplichters-aangepakt/
25 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Heftig was die He. En de woede bij die gasten... eng gewoon
25 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja en die aflevering van 2 weken terug ? Was hij naar Nigeria afgereisd en kwam daar ook bij zo'n voodoo priester terecht. De Yahoo boys zoals ze daar genoemd worden...creepy !!
28 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

kan helaas niet kijken, je moet lid zijn van RTL.
23 november 2019
Conclusie: mannen met een vage baan in t buitenland, die nooit kunnen afspreken en niet kunnen videobellen, die boos worden als je ze vraagt om bewijs met een selfie met een bepaald item......DUMPEN en wel direct! Wij trappen daar niet meer in.
22 november 2019
Zoals eerder gezegd dit zijn professionals, ze zijn vaak ook best goed geschoold. Het zijn vaak ook internationale organisaties, zullen ook best wat Europeanen of Amerikanen bij zijn die ze voor dat soort klusjes betalen. Jeetje joh dat je nog contact hebt. Misschien kun je via hem een heel netwerk oprollen trouwens....
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Lennie klopt want ik heb ook whatsapp met een amerikaans telefoonnummer en ben gebeld door turks telefoonnummer want daar zat hij vast bij de douane. Echt een hele organisatie en volgens de jonge nigeriaan waarschijnlijk echt The Boss zoals hij ze noemt. Maar hij vond de videocalls toch wel apart en ook dat mijn scammer ineens vorige week contact zocht. Volgens hem doen ze dat normaal ook niet meer nadat je er achter bent gekomen omdat ze dan bang zijn dat ze getraceerd kunnen worden. Ja een netwerk oprollen...zover zal hij niet gaan. Is voor hem ook te gevaarlijk. Ik vindt het al heel wat dat hij mij antwoord als ik vragen stel. Hij zegt zelfs dat ik goed moet vragen zodat ik alles weet en er niet weer intrap. Nou dat gaat echt niet meer gebeuren.
22 november 2019
ik mocht het niet omdat hij in een turks camp zat en ze gemonitord werden. Heb het wel geeist en toen kreeg ik een 1-2 seconde filmpje waar hij heel even in beeld kwam. Hij vertelde mij dat hij het niet anders kon doen want alles werd gecontroleerd. (ben er toen in gestonken)
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja filmpjes kunnen ze wel ergens van internet plukken maar videocall wordt inderdaad lastiger. Technisch hoogstandje denk ik. En ja...zo stinken we er allemaal in
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] Ik vond het bizar dat een video call niet kon, elke keer zei hij: we proberen het gewoon, inderdaad ik zag niets....ik hoorde hem wel.
21 november 2019
Nee ik niet dat mocht zogenaamd niet omdat hij in een moslimland zat en internet zogenaamd restricted was
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Nou ja...de reden dat ik het vraag was omdat ik gisterenavond met de nigeriaanse jongen aan het chatten was...de niet-mijnwerker die ik betrapt had. Hij zei mij dat de scammers geen videocalls mogen doen. Ik heb dus 2x videocall gedaan. En dat was zeker niet met een nigeriaan maar een blanke vent. Nadat ik deze scammer betrapt had op gebruik van fotos van de bekende zanger stuurde hij mij foto van wie hij werkelijk was. Met deze vent heb ik ook videocall gehad en kwam ook zoon in beeld. Maar daar had ik geen geluid bij dus hebben alleen naar elkaar gezwaaid en toen heb ik het afgebroken. Stom denk ik nu.... Maar goed...ik ben toch benieuwd hoe ze dit technisch toch allemaal voor elkaar krijgen. Toen die van mij eenmaal in kamp in Syrie zat kon er niks meer. Toen heeft hij geprobeerd fotos te sturen en kreeg ik 4 zwarte vlakken binnen. Zogenaamd gecensureerd. En toen hebben we ook even gebeld maar dat klonk alweer niet echt amerikaans. En volgende dag moest hij zich verantwooorden bij de legerofficier omdat hij illegaal fotos en telefoon had gepleegd. Ja dames het blijft me intrigeren toch... Zo af en toe appt die jonge nigeriaan mij en hij verteld me alles wat ik hem vraag hoe de yahoo boys te werk gaan. Dus als je nog wat wil weten??
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] Ik ben benieuwd hoe dat gaat als hij zogenaamd in de gevangenis zit in LA?
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~751] het is wonderlijk tochbdat ze zgn in de gevangenis zitten maar wel gewoon contact kunnen houden. Die van mij zat vast achter de douane...wel een paar maanden samen met zoon maar gewoon met laptop tot beschikking. Wat wil je precies weten?
20 november 2019
Heb vandaag het verhaal aan een collega verteld. Ze vroeg op een gegeven moment hoe voel je je. Toen zei ik: genaaid. waarop ze reageerde maar dan zonder het plezier ervan.
21 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Vraagje aan iedereen yvette, mimi, Lennie etc...hebben jullie videocalls met jullie scammer gehad?
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] Hij wilde elke keer het wel proberen, als ik erom vroeg. Hij deed dus mee.....maar het lukte nooit. Het lag aan zijn telefoon zei hij, ik geloofde dat niet.
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] ook met mijn Franse millitair lukte het niet om te videochatten. Ik zag mezelf, maar kreeg hem niet in beeld. Wel zag ik dat het in ergens in Afrika was. Hij snapte ook niet waarom het niet lukt, tenminste waarschijnlijk snapte hij het best, maar wilde niet in beeld omdat hij niet de leukerd was.
23 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~891] dank voor je reactie. Ja het zijn mooie trucjes die je dan toch weer laten geloven...hij wil wel maar het lukte effe niet. Daar gaan we nu niet meer intrappen hoor dames
25 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662]Nee, skype kon niet want "supergeheime operatie"... Wat een smoezen als je ze hier onder elkaar leest
25 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~857] haha...ja nu kan ik er wel om lachen. Ongelovelijk
20 november 2019
Mijne sprak ook echt goed engels, althans schreef goed Engels. Toen ik m aan de telefoon had en keertje klonk hij helemaal niet Australisch, toen ik m betrapt had hoorde ik echt wel een heel vet Afrikaans accent. Tien was t voor mij ook echt binnen 1 minuut klaar en heb ik m gemeld bij de fraude helpdesk. Politie heb ik niet gedaan, ging niet in heel veel geld en ze doen er weinig mee, en kunnen weinig doen ook, zijn hele internationale bendes.
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb hetzelfde gedaan: Fraudehelpdesk en de politie. Politie is wel begripvol, maar omdat ik al geld had gegeven doen zij er niets mee.....ik vond dat jammer. Maar dit was het antwoord wat ik van de Nederlandse Politie kreeg.
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~751] tja ja daarom. Het geld krijg je er in elk geval niet mee terug.
20 november 2019
Ohnee het was mimi1975 in rotterdam...niet Yvette??
20 november 2019
Het vreemde is wel dat mijn militair (totaal identieke persoon) uit Rotterdam Airport regio kwam (dus mijn regio). Blijkbaar kan je dat dus aanpassen.Ik begrijp nu het belang van "geverifieerde accounts". Nu even van de dating apps af, even genezen. Ik heb gister mijn dagboek teruggelezen en ik zie nu pas het patroon dat de "I love you" op dezelfde dag kwam als het melden van het probleem met zijn internet (voorbereiding op een later verzoek voor een iTunes-kaart). Ik heb m wel geblokt opde app (profielfoto van een auto in een plas?) maar kan m nog wel bereiken. Benieuwd waar je denkt dat hij zit. Ik werk op een internationaal instituut, ben goed in talen. Zijn Amerikaanse accent was goed (terwijl ik Brits Engels spreek).
20 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Die gasten in woord en schrift...perfect engels/amerikaans. Net echt
20 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

He mimi. inderdaad auto in plas. In het begin was het een gewone foto. Profiel foto op badoo was met zonnebril op.Mijn engels is ook erg goed en ik kom ook wel eens in amerika. Hij gebruikt ook een amerikaans telefoonnummer. de eerste keer dat ik betaalde was naar een amerikaanse vrouw. dit ivm met medicijnen voor zijn vader.Heb die vrouw gegoogled en daar stond dat ze verpleegkundige was(is). De 2e keer ging inderdaad over een pakketje en via een of ander shipping company. Die vertrouwde ik niet. ik heb hem toen gevraagd om te facetimen, heel excuus dat dat echt niet kon, heb het geeist en ik kreeg toen een 2 seconde filmpje met hem in beeld. toen vertrouwde ik hem wel (de shipping company nog steeds niet). Op de site die jij ook vernoemde stond ook een link naar de fbi. Omdat hij fotoś gebruikt van een amerikaanse militair. (en ik heb best wel wat fotoś gekregen) en er geld is overgemaakt naar een amerikaanse rekening heb ik ook bij hun aangifte gedaan. Heb jij trouwens aangifte gedaan bij de politie?Want dan zouden ze het kunnen koppelen.
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Die "van mij" spreekt bijzonder goed Brits engels.....ik herken dit. Mijn zoon woont al 14 jaar in London. Ik geloofde deze man - die van mij hield en "To do life with you" dus ook, ik ben er ingetrapt. Ik merk wel, dat het wat minder heftig aan het worden is. Af en toe....met flarden komt het terug. Ik probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen met anderen ( naast mijn werk).
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~751] goed bezig, het slijt. Veel leuke dingen doen ben ik ook mee bezig, lekker druk feestelijk weekend voor de boeg. En tegen kerst naar en foute kerstparty, eens kijken wat daar allemaal rondloopt, hihi
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~751] ja lekker bezig blijven is belangrijk. Sporten en lekker dansen maakt mijn hoofd leeg. En zeker komt er zo af en toe nog zo'n vlaag van gemis voorbij. Maar iemand missen die helemaal niet bestaat. Wat heeft het voor zin
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] ja leuk. In december allemaal leuks. 40 up feestjes, kerstmarkt Duitsland, lekker de sauna in, kerst met de familie en nog even peilen hoe mijjn date zijn kerstdagen doorbrengt. Lekker 2 weken vrij !! Tijd om te genieten
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] ja ik ook veel leuke dingen gepland in december, ook 2 werken vrij, ben nu juf dus dat is heerlijk. Sauna, feestjes ( waar is 40 up de komende tijd?), kerstdagen met familie, tijd met mijn zoontje om leuke en gekke dingen te doen, naar de film, borrelen..... En ergens loopt hij rond.... kijken of ik m tegen kom binnenkort, de leuke date voor de leuke afleiding.
19 november 2019
En je bent niet de enige en je bent ook zeker niet dom! Dat zijn we allemaal niet. Deze oplichters zijn zo gehaaid, hun scripts zien zo goed in elkaar. Sterkte met alles en als je wilt praten, wij zijn er!
20 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je Lennie. Het enige wat ik stom van mezelf vind is dat ik het onderbuikgevoel genegeerd heb. Maar inderdaad praten helpt en ik ben ook blij dat ik hier terecht kan
20 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~894] en lennie echt superblij dat ik hier van me af kan schrijven
21 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] we zijn er voor je. Ik ben ook blij dat ik hier op ben gegaan.
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dat geef ik direct toe: bijzonder goede scripts, zo op elkaar ingespeeld en er gaat (bijna) niets verkeerd.
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~894] Dat hebben we toch allemaal: dat onderbuik gevoel genegeerd. Hopende dat dit echt en oprecht zou zijn?
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~751] ja het had zo mooi kunnen zijn
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~751] ja terwijl ergens in ons achterhoofd we ook wel wisten dat t allemaal echt heel erg mooi was een ook zo raar de gebeurtenissen waar we zo intrapten.... Ik heb vanaf dag 1 bedenkingen gehad, toch ben ik er volledig in mee gegaan.
22 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] ja me too...
19 november 2019
Hoi Mimi, je verhaal klinkt mij heel erg bekend. Zou het dezelfde zijn? Ook via Badoo. Hij zou half nederlands zijn. etc. helaas ben ik er wel ingetrapt. Tot ik van het weekend toch eens verder ging googlen en toen hij boos werd dat ik eiste dat hij een foto zou maken van zichzelf met een papiertje met de datum van die dag en later hij ook niet zijn militair email adres wou geven heb ik hem er zondagavond van de app gegooid en geblokkeerd. Van Badoo was ik al af en kon ik het daar niet melden. Volgende week heb ik een afspraak met de politie.
19 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi yvette goed dat je meteen afspraak met de politie hebt gemaakt. Ik heb er verder niks mee gedaan...nog steeds twijfel maar ik wil niet alleen doen en als ik iemand mee neem dan komt ook mijn geldkwestie boven tafel. Want dat heb ik aan niemand verteld. Hoe is jouw verhaal ? En hoelang was je contact? Wat een rotzooi toch allemaal. Hoe voel je je ? Want jij bent er dus pas achter gekomen? Veel sterkte en praten als je er behoefte aan hebt.
19 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662]Hoi Vergine. Het contact was sinds 22 september. Ik voel me voornamelijk kwaad en eigenlijk ook alleen. Het is gegaan via Badoo. Daar stond dat hij uit roermond komt. Al snel vertelde hij dat hij dat zijn vader daar gewoond heeft en dat hij uit amerika komt en nu als militair in turkije zat. heel verhaal verder. het geld heb ik 3 weken geleden betaald voor het opsturen van een pakketje. sindsdien heb ik ook contact met 2 mensen. de zgn koeriersdienst en hij. Waarom ze zolang bezig zijn daarna weet ik niet. de zgn koeriersdienst wou nog meer geld hebben en toen ik zei dat ik het niet had en dat ook volhield is daar niet meer over gesproken. Wel bleven ze contact houden de koeriersdienst omdat het geld maar niet kwam volgens hun. Ikzelf denk nu dat ze wachtte tot het einde van de maand in de hoop dat ik dan met mijn nieuwe salaris geld te kunnen krijgen. Van het weekend ben ik wat dieper gaan googlen en heb hem gevraagd een foto van zichzelf te sturen met de datum erop. dat weigerde hij en werd boos. de volgende dag probeerde hij het weer goed te praten. ik bleef volhouden aan de foto en dat hij anders zijn militaire email adres moest sturen. na heel veel boosheid van hem kreeg ik een email adres die volgende de us army side (toevallig dezelfde als die hier boven staat) niet klopt. ik heb daarna het contact verbroken en hem geblokt. vandaag pas de moed gehad om de politie te bellen. Nu is die stap voor mij iets lager omdat ik voor mijn werk wel eens met hun in contact kom. Ik durf ook wel alleen te gaan al schaam ik me er ook voor dat ik er toch ingetuind ben. Niemand hier weet van dit, alleen mijn oudste zoon weet een beetje. Ik kan alleen zeggen ga naar de politie en doe aangifte, neem alles mee wat je nog hebt. (gelukkig heb ik alles bewaard). Als je in de buurt woont wil ik evt wel met je meegaan. Ik ben wel blij dat ik me hier heb aangemeld, want inderdaad erover praten helpt wel in het gevoel dat je niet alleen erin getuind ben. Zowel de vrouw van de politie en van fraudehelpdesk hebben me daar ook in gesteund.
20 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~894] ja jeetje..mijn amerikaan werd naar syrie geplaatst. Begon ook met internetkaart..daarna pakketje met veel geld via shipping sps ofzo heel veel contact gehad omdat ze elke keer voor documenten opmaken geld moesten hebben. Onderbuik gevoel v.a. begin maar als je eenmaal begint met betalen hoop je tegen beter weten in het geld terug te krijgen zodra hij echt bij je is. Misschien maak ik van je aanbod gebruik als ik zover ben. ik woon in flevopolder maar mijn nieuwe liefde in regio Rotterdam. Keep in touch en hoor graag als je geweest bent
13 november 2019
De politie vertelde mij dat zij er vooralsnog geen meldingen over hadden, over mensen wiens foto's gebruikt worden voor een nieuwe scam... Ik laat het erbij zitten. Je relaas hier is genoeg bewijsmateriaal toch? (Mocht er gedoe van komen). Lekker doorgaan met je leven! Ga ik ook doen
13 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Zeker hier praten heeft mij super geholpen en blijf ik zeker doen
12 november 2019
Google even naar dit soort dingen, je vindt steeds meer... Echt. En dat helpt mij sterk te blijven!!