Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Ivoorkust

Zijn er ook mannen die het slachtoffer zijn van (poging tot) datingfraude?

Had bijzondere ervaring met iemand in Ivoorkust.

Bezig met laden...

11 Reacties *

23 november 2019
Vorige week vroeg ik het me toevallig af of er alleen vrouwelijke slachtoffers zijn omdat ik het gevoel had dat de fotos die wij onze scammers gestuurd hebben heel goed weer gebruikt kunnen worden om mannen op te lichten. Die zijn er dus. Brabander goed dat je op tijd bent geweest want je verhaal klinkt zeker fake. Jij bent de enige die er voor haar is dus de vraag naar geld voor medicijnen of wat dan ook was zeker de volgende stap geweest. Hoop dat het je goed gaat.
06 november 2019
Sorry het heet misdaad zonder bloed
06 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja inderdaad. Heb het net bekeken.
06 november 2019
Er zijn ook mannen die opgelicht zijn door dating fraude ik heb een filmpje gezien op fraudehelpdesk kwaad zonder bloed. Er was een man die veel geld is kwijt geraakt.
06 november 2019
Hi Sylvia, mijn verhaal in het kort: Via internet in contact gekomen met française uit Rijsel, die momenteel in de hoofdstad van Ivoorkust is om haar zieke moeder in het ziekenhuis bij te staan. Haar vader is overleden, ze heeft geen broer of zus, en ook geen oom of tante. Er ontstaat al vrij snel een klik wat betreft interesses e.d. Toen ik haar een aantal vragen stelde, dan gaf ze aan dat ze dat niet prettig vond, dat ze het gevoel had in een ondervraging te zitten. Ze zegt dat ze niet op Facebook zit, maar heb wel iemand gevonden op Facebook met exact dezelfde naam. Ben benieuwd of iemand dit verhaal herkent, want ben er nog steeds niet achter of het echt is of niet.
06 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Brabander, Met mijn beperkte ervaring moet ik wel zeggen dat klinkt als fraude. Namen en foto's worden gebruikt van bestaande personen. Vragen stellen en wazige antwoorden krijgen of inderdaad geen antwoord. Jij bent de enige die ze kan helpen, verder hebben ze niemand. Het klinkt als alle andere verhalen die je hier tegenkomt. Het klinkt alsof het ook jou is overkomen. Vergeet een ding niet: de organisaties die hier achter zitten werken zo geraffineerd dat het niet vreemd is dat je er in 'getrapt' bent.
06 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Gelukkig heb ik het contact op tijd verbroken en heb ik geen financiële schade geleden.
06 november 2019
Hi Brabander, als eerste welkom bij de community. Zoals Eva ook al aangaf weten we niet van elkaar wie we zijn. Behalve de ambassadeurs dan. Voor het verhaal maakt het denk ik niet uit. Wil je vertellen wat je is overkomen en waar we je mee kunnen helpen?
06 november 2019
Ben gewoon op zoek naar lotgenoten. Ben er nog steeds niet achter of de betreffende dame in kwestie mij wilde oplichten. Wellicht zijn er mannen die ook met haar contact hebben gehad, vandaar mijn vraag.
06 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dan snap ik je vraag naar mannen. De ervaring hier is dat de fraudeurs onder verschillende namen en met verschillende verhalen opereren. Er zijn wel een aantal sites waar je foto's kan checken. En je kan contact zoeken met de fraude helpdesk. De verhalen die worden gebruikt zijn zo echt dat het lastig is om er zo achter te komen of iemand echt is ja of nee. Ik ben er zelf achter gekomen door een telefoontje van mijn bank dat ik geld had doorgestuurd naar een frauduleus rekeningnummer.Dan weet je het 100% zeker.
06 november 2019
Hallo [~844] ik weet niet of er ook mannen zijn aangezien iedereen anoniem is. Is het van belang voor je? Mijn gevoel zegt dat het niet uit moet maken maar ik weet niet precies wat je hoopt te vinden hier. Misschien kun je daar iets meer over zeggen? Dan kan ik je misschien beter helpen. Welkom bij de community!