Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Omgaan met aangifte in je omgeving

Zijn er meer personen die net als ik in een aangifteproces zitten?

Het valt mij zwaar om door de periode heen te komen. Momenteel zijn de steungetuigen-verhoren gaande.

 

Mijn partner en schoonouders hebben het gevoel dat ze in een kringetje lopen, en dat ze een geheim bewaren.

Heeft iemand hier ook mee te maken?

Bezig met laden...

1 Reactie *

01 november 2019
Dag DenBoch2019, Het traject van aangifte doen is een behoorlijke energie en geduldvreter, Het is erg lastig, ook voor justitie, om onafhankelijk de echte waarheid boven water te krijgen. Hierbij speelt nog vaak het tijdgebrek een rol, want door onderbezetting en mindere aandacht voor dergelijke zaken kan het erg lang duren. Ik kan je alleen maar adviseren om je geduld te bewaren en je energie niet weg te laten lekken door de tijd. Onrecht wordt altijd aangepakt, op de lange of korte termijn. De meeste mensen die ik heb gesproken hebben dit ook aangegeven, een vaak onzichtbaar traject, waarbij erg weinig gecommuniceerd wordt en waarbij je af en toe het gevoel hebt : waar doe ik dit eigenlijk voor, ik wil gewoon verder met mijn leven. En vooral dit laatste wordt vaak als argument gebruikt om er dan maar vanaf te zien. Dat hierdoor daders ongestraft verder kunnen gaan en in herhaling vallen, geeft de doorzetters de energie om toch door te gaan. Ik wens je veel geduld, energie en hoop toe, en ben in elk geval blij dat je de stap hebt genomen. Velen van ons kunnen dat (nog) niet.