Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Snelle liefde, snel door de mand

Ik heb ruim drie weken contact gehad met een man in het buitenland. Gelukkig alleen emotionele schade. En denk hier niet te licht over. Dit kost even tijd om dit te verwerken. Het positieve is, dat ik verliefd ben geweest en dat is wel weer speciaal. Ik ben ook wijzer geworden.

Ik wil dit delen, omdat ik signalen kreeg tijdens onze communicatie, die ik steeds negeerde, met de mantel der liefde bedekte, want je wilt zo graag dat het echt iemand is, die van je houdt.

De signalen die ik kreeg:

1. Overstelpt worden met plaatjes, nietszeggend want gewoon van het internet gehaald. Een van die plaatjes was een foto van z'n huis. Het leek wel een plaatje uit een meubelshowroom. Het plaatje (foto) was bewogen, je kon het niet helemaal goed zien.

2. Elke keer als ik wilde stoppen werd ik opgebeld, om geruststellend te worden toegesproken.

3. Vragen werden niet beantwoord. Er werd omheen gepraat. Als er wel antwoorden kwamen, dan leken deze niet overeen te komen met eerdere antwoorden. Als je ernaar vroeg, dan werd er over heen gepraat of je had zelf niet goed geluisterd (volgens hun). 

4. Zelf geen vragen stellen. Vragen kwamen van mijn kant. En dan werd er op in gehaakt. Als je niks zei, dan waren het continu liefdesbetuigingen. Bijvoorbeeld ik vroeg: rook je ? drink  je alcohol ? en dan vroeg hij mij hetzelfde. Maar uit zichzelf had hij totaal geen wensen. Het was bij voorbaat goed.

5. Die dag bespreken, dat je gaat stoppen hiermee. Daarna een internetaudiogesprek. En een paar uur later niet meer weten, dat dit stoppen heeft gespeeld. Standaard antwoord: "Really?" Ik kreeg het gevoel van verschillende personen achter één account. Dat verklaart ook punt 3, geen antwoorden of verschillende antwoorden geven. 

6. Achteraf: ik kreeg contact met deze man via een spel op smartphone Word On. Hij blijkt twee accounts op dit spel te hebben. Dat is niet echt normaal. Vrouwen vangen en afspreken dat je op Hangout verder kunt chatten, want dat chat makkelijker, zeggen ze. Dus controleer het aantal accounts. 

Tip: ik heb voor Hangout een nieuw emailadres op een nieuw Google account genomen, zodat hij mijn achternaam niet te zien kreeg en door alles op te heffen kan ik niet gestalkd worden. Ook heb ik een prepaidkaart genomen, zodat ik dit nummer weer makkelijk kan laten vervallen.

Ten slotte was ik heel blij met mijn vriendinnen, met wie ik dit vrolijk deelde, want zij gaven aan dat ik niet naar hem moest gaan (dat wilde hij wel), dat ik geen geld moest geven (dat was ook mijn grens, maar je voelt de grens verschuiven), en dat ik bij een ontmoeting hun moest vertellen wat ik ging doen.Gelukkig is het allemaal niet zover gekomen. 

Ik wil ook aangeven, dat ik steeds met beide benen op de grond probeerde te blijven, niet teveel meelopen, wachten op de eerste ontmoeting in Nederland. Ik was wel geïmponeerd door het achteraf volledige draaiboek wat ze hebben. De foto's erbij kloppen met het verhaal en geven je het gevoel dat het echt is. Dus pas op, trap er niet in, of aanschouw dit werk wat ze allemaal voor je doen om je te overtuigen.

Bezig met laden...

15 Reacties *

11 november 2019
Lieve mensen, ik herken het zo! Blijf de signalen lezen en weet dat als je VOELT dat er iets mis zit... dat dat ook meestal zo is. Ik blijf ook denken: Wat nou als... maar nee. Blij met deze site.
11 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Mimi1975 Dank voor het delen van je tips. In de basis gelden ze voor ons allemaal. De benadering van deze mannen (en vrouwen) is echter steeds weer anders. Op blijven letten door wie je wordt benaderd op welk medium dan ook. En bij twijfel... niet doen!
10 november 2019
Lennie: goede keuze. X
26 oktober 2019
Oh zo herkenbaar dit. Dat je toch zo verliefd kunt worden hè? Helemaal in de wolken. Maar ja al die positieve aandacht heeft mij zoveel goeds gebracht. Tuurlijk moest ik afkicken maar ik voelde me ook ineens wel weer geliefd, mooi, vrouw en leuk. En dat gevoel is gebleven. Daar ben ik dankbaar voor, ondanks alle ellende. Ik ga nooit meer in op profielen van mannen die voor werk in t buitenland zijn, al zijn er wel goede intenties, jammer dan.
10 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Lennie inderdaad voelde ik me ook weer helemaal vrouw maar dat verdween als sneeuw voor de zon toen het allemaal nep bleek. Het ging helemaal niet om mij. Daarom was het met mijn echte date toch wel wat lastig als hij zei hoe mooi en leuk ik ben. Ja wat is daar van waar. Nu begin ik er weer vertrouwen in te krijgen...het zou zomaar waar kunnen zijn dat hij me echt leuk vindt. Dus het gevoel komt allemaal weer terug. Heb er elke keer zin in om hem te zien. Mijn verhaal moet ik nog wel even vertellen. Dan snapt hij meteen waar mijn gebrek aan zelfvertrouwen vandaan komt. Goed moment zoeken
10 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] je voelt vanzelf wanneer het moment daar is. Heerlijk zo.n echt verliefde man, puber dat echt zoveel mogelijk van te genieten! Het is je dubbel en dwars gegund!
11 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] lief kwam gisterenochtend in alle vroegte een ontbijtje met mij nemen. 1 uur rijden om 2,5 uur te ontbijten en weer 1 uur terug rijden om te werken. Dat is "liefde" zegt hij?
11 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] nou dat is toch ook geweldig!!!! Klinkt echt heel erg goed.
11 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] ? wauw!!!! ❤
11 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~662] En je bent het waard!!
11 november 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] en Lennie dank jullie wel meiden
21 oktober 2019
En blijven praten ook
21 oktober 2019
Heb ik ook steeds gehad...wat als het wel echt is...daarom toch elke keer weer geld betaald voor van alles maar wel steeds in mijn achterhoofd zolang ik mezelf er niet financieel mee in de problemen breng en zeker anderen niet. Nu is het jammer van het geld maar ik kan nog steeds al mijn rekeningen betalen en leuke dingen doen in het leven. En er is ook weer een leuke vent in mijn leven. Een echte. Nog wel in aftastingsfase maar wel heel gezellig. Meer tijd over...ja...vooral gewoon nachten doorslapen omdat we vaak in de nacht aan het chatten waren. Wat me vaak ook de indruk gaf dat hij eerder overseas zat met 8 uur tijdverschil ipv afrika of Syrie wat maar 1 uur tijdverschil was. Anyway...blijven lachen doe ik zeker.
20 oktober 2019
Heftig, dan wordt het wel erg overtuigend. En 10 maanden lang: dat wordt lang afkicken. Ik heb nog steeds dat ik denk, wat als het toch echt was. Net of ik een kans heb laten schieten. Oh, die gedachten in je hoofd over hem, voordat je die kwijt bent. Ik heb nu ook veel meer tijd over. Blijven lachen hé, hoe moeilijk het ook is.
20 oktober 2019
Die van mij was echt the boss..10 maanden lang super geraffineerd...een top scenario waar een Oscar mee te winnen is. Liefde en aandacht volop van zijn kant. Op al mijn vragen antwoorden hebben en ook van alles van mij willen weten. Hoe mijn dag was, hoe het met de collegas was mijn dochters wel en wee, mijn vriendinnen en alle familie. Het was zeker geen eenrichtingsverkeer. Hij vertelde mij van alles over "zijn leven", de kerk, godsdienst, zijn zoon en familie en buren en vrienden en collegas. Beschreef in detail zijn werkzaamhedsn voor de navo, hoe het kamp in damascus syrie eruit zag, allerlei ins en outs van de militairen daar, hoe zijn vrouw overleed, voorgevoel wat hij had voor haar overlijden of toen zijn zoon z'n arm brak etc. Dat maakt het mij nog steeds moeilijk en toch intrigeerd het mij ook hoe deze gasten te werk gaan. Ongelofelijk!!