Narcistische moeder en zus
Ik ben er net pas achter gekomen dat Mijn Moeder een Narcist is maar wel een kwaadaardige, mijn zusje en ik hebben er zelfs al een beginnende hersenbeschadiging van opgelopen. Mijn oudste zus The Golden Child heeft ouderdomssuikerziekte wat met haar leeftijd en gewicht helemaal niet kan. maar je ziet het wel na langdurig misbruik. Nou heeft mijn Moeder Longkanker en heb ik papieren gevonden dat de erfenis allemaal naar de oudste gaat en ik en mijn zusje krijgen haar als bewind? dit voelt zo niet goed en daar bij willen ze dat ik teken dat als er iets met mij gebeurt dat mijn zoon dan naar mijn zus gaat, maar hij heeft ook nog een opa en oma en een vader. ik heb het gevoel dat mijn moeder wil mij gek probeert te maken zodat ik onder curatele kom of erger?
2 Reacties
Zo'n situatie zijn natuurlijk beangstend! De beginnnede hersenbeschadigen maakt het er natuurlijk allemaal heel lastig en zorgt
ook voor extra Angst! Omdat je net achter bent gekomen.... weet ik niet in welke fase jij zit hierin!
Omdat ik hier zelf in zit heb ik geleerd.
Het eerste te accepteren dat je moeder een narcist is!
Dit zal de situatie niet veranderen. Maar het zal jou wel meer rust geven en vanaf dat punt kun je beginnen met de situatie beter te gaan begrijpen en een duidelijk beeld ervan te krijgen.
Narcisme is een heel onnatuurlijk gedrag. Dus het begrijpen met natuurlijk gedrag is onmogelijk! Omdat dat je dan accepteert
dat het onnatuurlijk gedrag is. Kun je het gaan herkennen en je zelf er tegen gaan beschermen! Zo zal de angst ook minder worden.
Zijn er mensen in jou omgeving die jou situatie begrijpen? Dat kan ook helpen om meer rust te krijgen en jezelf veiliger te voelen.
En tot hoever heb je contact met je Moeder en zus ( Golden child) Contact?? als er actief contact is kan dat ook voor angste blijven zorgen en blijf je er steeds in.
Eruit gaan zal voor jou omdat moment niet veel vanderen. Maar het zal je wel rust geven en ook de ruimte om het te veranderen!
Narciste hebben ook een vorm van controlle nodig en des te minder ze weten over jou. Des te minder ze jou kunnen controlleren!
Probeert jezelf hiermee te beschermen doormiddel van White lie's.
Wat betreft een erfenis weet ik niet zo goed hoe je hier mee om kunt gaan!
Maar er zijn vast mensen die jou hier mee kunnen helpen. Leg de situatie ook duidelijk uit en hou jezelf vooral niet in
want des te meer de mensen die jou kunnen helpen weten over jou situatie. Des te beter ze je kunnen helpen!
Narcisme is heel achterbaks en misselijk maken gedrag de meeste mensen zien het niet.
Maar hier moet wel iets mee gedaan worden. Want dit maakt te veel kapot!
P.s
Vraag bij slachtofferhulp om eens te kijken bij het letselschade geweldsmisdrijf.
Voor letschelschade!
Dit kan je misschien wat meer rust bieden en wat finacieel zelfstandiger maken!
Om jezelf wat meer te beschermen hierin te bieden.
Een zwaar verhaal! Wat jij (en je zusje) hebben meegemaakt is afschuwelijk.
Zelfs al heeft je moeder een testament bij de notaris laten maken waarbij "alles" naar het oudste kind gaat, dan nog hebben jij en je zusje wettelijk recht op het kindsdeel. Daar kan en mag je oudste zus niet aankomen.
Het stukje bewind begrijp ik niet helemaal. Als, op het kindsdeel na, de erfenis naar de oudste gaat en zij wordt aangesteld als bewindvoerder voor jou en je zusje dan moeten jullie OF minderjarig zijn OF door een rechter financieel niet capabel zijn bevonden.
Je minderjarige zoon naar je zus als jij onverhoopt komt te overlijden? Uit je verhaal haal ik niet of je getrouwd of gescheiden bent. Feitelijk maakt dat niet uit. Zolang de vader in beeld is, is hij automatisch degene die de zorg van zijn zoon op zich neemt.
Teken niets zonder advies ingewonnen te hebben bij bijvoorbeeld bureau voor rechtshulp, een advocaat of iets dergelijks.
Onder curatele kan alleen als er aangetoond kan worden dat jij je persoonlijke zaken EN geldzaken niet zelf kan uitvoeren. Ook daarvoor moet de rechter uitspraak in doen.
Kortom: win advies in bij een expert, teken niets (zeker niet onder dwang) en laat je alsjeblieft niet bang maken.
Wens je alle kracht toe!
Warme groet,
Arnold