Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Wat ik nu weer meemaak !!

De meesten die mijn verhaal kennen weten dat ik ondertussen achter de foto's en naam van mijn zogenaamde online vriendje ben aan gegaan. De fotos waren overduidelijk. De naam kom je ook veelvuldig tegen alleen viel deze mij op omdat er in tekst nogal wat gelijkenis was met de oplichter. Ik heb met deze man ongeveer een maand contact gehad maar steeds in mijn achterhoofd gehad dat deze ook wel eens fout zou kunnen zijn. Ondanks dat ik hem benaderd heb via instagram. In eerste instantie om hem erop te wijzen dat zijn naam misbruikt wordt. Nou dames ik kan jullie vertellen dat dit dus ook gewoon een oplichter is. Ik denk dat alles wat met de naam Brett Earl te maken heeft helemaal fake is. Dus pas op. Omdat ik al een ervaring rijker ben vroeg ik deze man een video van zichzelf te sturen waarop hij mij face to face aansprak. Dat kon hij niet maar had wel nog een andere video die hij die ochtend gemaakt had terwijl hij aan het werk was. Mijnwerker met een helm op. Maar toen hij op de video omhoog keek zag ik onderop de helm een naam staan. Die naam ben ik gaan Googelen en kwam terecht bij de man van de foto's die ik eerder van deze nieuwe oplichter ontvangen had. Haha...dus gewoon weer een oplichter die dezelfde naam gebruikt. Pas dus op...Brett Earl op instagram en op facebook. Allemaal valse accounts.

Ik heb deze nieuwe geconfronteerd dat hij door de mand is gevallen. En verrassend (not) bleef deze met me praten en wilde het uitleggen. 

Een 19 jarige jongen uit Nigeria...moet voor moeder en 3 jongere kids zorgen. Vader is uit beeld. Ach het geijkte verhaal waar we aan alle kanten voor gewaarschuwd worden. Iedereen in Afrika heeft fake accounts zegt hij. For fun en om in levensonderhoud te voorzien. Ja pech dat ze in het verkeerde land geboren zijn...

Nou goed ik heb weer wat meegemaakt...heeft me door mijn eerdere ervaring in elk geval geholpen de symptomen te herkennen. 

En nu ga ik straks weer even mijn echte vriendje in Nederland via videocall bellen?

Bezig met laden...

11 Reacties *

23 oktober 2019
Oh dat doe ik zeker! Ja leuk dat we nu weten hoe we eruit zien!
23 oktober 2019
Ik zie t nu pas, ben nog op vakantie, en helaas dus wel hoeven denken over mijn man met open relatie. Het lag niet aan mij.... Dat doet t nooit. Hij heeft erg veel aan zijn hoofd en ik vond hem misschien ook meer dan leuk,, maar voor hem kon t niet zo, hij voelde denk ik teveel. Ach ook dat kom ik weer overheen. En scheiding, een scam en nu dit, aan t einde van het jaar heb ik alles gehad.
23 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Doorgewinterd en vele ervaringen rijker en verstandiger. Maar vol goede moed doorgaan...de zon gaat vanzelf weer schijnen. Leuk kennis te maken met je foto? en probeer nog even van de vakantie te genieten.
20 oktober 2019
Goede vakantie gehad trouwens? Nergens aan hoeven denken !
11 oktober 2019
Nee vakantie met familie en kind,, super gezellig, nog een weekje wachten. Jij ook een fijn weekend! Met of zonder date;-)
11 oktober 2019
Nope niet stiekem getrouwd, wel goede relatie met ex net als ik eigenlijk nog. Druk zijn eigen huis aan het verbouwen. Ik heb er vertrouwen in dat hij is wie hij zegt en zoals hij zich doet voorkomen. Een open boek, hart op zijn tong, what you see is what you get...een echte rotterdammer versus Amsterdam haha. Lekker op vakantie ? Alleen ? Maak er een mooie tijd van. Is zeker verdiend. Voor nu een goed weekend
10 oktober 2019
Ja hij weet t maar mijn verhaal is veel minder erg dan dat van jullie, duurde erg kort en heb er geen hinder meer van. Hij haat die mannen. Ik heb t al heel lang geleden verteld. Omdat ik toen veel met jullie zat te chatten. Wat fijn die fijne date. En hij is ook niet stiekem getrouwd of zo? Heerlijk. Ik weet niet wanneer ik mijne weer zie, hopelijk nog voor mijn vakantie, anders erna. Ik voel me in elk geval veel relaxter nu.
10 oktober 2019
Hi Lennie Superfijne date gehad afgelopen dinsdag. Wat fijn een echte vent die je in de ogen kan kijken en aan kan raken. En wat is hij leuk en wat vindt hij mij leuk. Weet jouw date wat je meegemaakt hebt ? Deze vsn mij voelt wat...kijkt bijna dwars door me heen...
07 oktober 2019
Wij wonen ook niet bij elkaar om de hoek. Maar vanavond was super fijn. Gegeten, gekletst over van alles en nogwat. Ook over onze verwachtingen, dat we elkaar leuk vinden en dat we nog even zo lekker doorgaan. Ik weet niet wanneer we elkaar weer zien maar is even prima zo. Ik hoop dat jij snel met je date kunt afspreken, het klinkt wel oké, maar snap je houding ook helemaal. Ja, misschien toch wat meer gevoel, maar daar ook goed over gepraat vandaag. Het is goed zoals t nu is.
07 oktober 2019
Ja eerlijk gezegd moet de volgende date nog steeds plaats vinden. We bellen en appen regelmatig maar hij voelt mijn afstandelijkheid. Ik trek aan en dan duw ik weer weg. Ik klap dicht als hij me de hemel in prijst. Ja, daar zit toch dat stukje wantrouwen. Heb maanden lang gehoord dat ik de liefste en de mooiste was?. Ik hoop hem deze week te zien maar we wonen niet bij elkaar om de hoek en drukke schemas maken lastig plannen. Jij krijgt het moeilijk? Omdat er meer gevoel bij komt kijken en een open relatie dan toch iets lastiger is ? Of juist opposite? Ben benieuwd. Maar geniet zolang het fijn is
07 oktober 2019
Inderdaad heb jij weer! Ik had al een beetje zo'n gevoel eigenlijk.Maar je bent dus nog steeds aan t daten. Wilde je net een berichtje sturen toen ik deze post zag. Ik heb straks afgesproken weer met mijn man met open relatie.... Ik begin t lastig te vinden. Gaan gewin maar kijken waar t schip strandt.