Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Poging tot doodslag door ex

Uit het niks, kwam mijn toenmalige vriend terug van een feestje van de bovenbuurman. Het was 04.00 en ik was aan het leren voor mijn examens, want hij kwam enkele keren al onder invloed van drank en hasj naar beneden. Ik moest wakker blijven, ik maakte mij zorgen om zijn aparte gedrag. Ik had nog 3 vragen te gaan voor mijn proefexamen, maar meneer zei: 'en nu gaan we slapen'. Hij slingerde mijn laptop opzij en keek me agressief aan, ik kende dit niet. Hij zei dat ik teveel studeer en saai ben. Dat hij maar weggaat. Hij pakte zijn spullen en zei nog dat hij een bom op dit huis zou gooien, want ik moest dood. Hij ging weg, zonder sleutel, dacht ik. 

Ik rende naar de achtertuin en begon te schreeuwen om hulp. De bovenbuurman deed zijn raam open, maar zei dat we het gewoon moesten uitpraten. Hij deed het raam weer dicht. En toen hoorde ik ineens een sleutel draaien in het gat van de voordeur. Ik bleef schreeuwen en probeerde de schutting over te klimming maar niks werkte. Daar stond mijn ex, met wijde pupillen, in mijn slaapkamer. Ik probeerde langs hem heen te lopen, maar ik moest in de slaapkamer blijven.

En toen begon het. De 3 uur lange gijzeling, in mijn eigen slaapkamer. Mijn telefoon en sleutel pakte hij af. Hij heeft mij 8 keer gewurgd, met een lach op zijn gezicht. Als doel om mij te vermoorden, zei hij er nog leuk bij. Ik werd overal geslagen, mijn hoofd werd tegen de grond aan geslagen, vuisten in mijn gezicht, buik, zij, bij mijn lever, ogen, noem het maar op. Hij bleef maar doorgaan. Ik verloor continu het bewustzijn. Wat gaat er door zijn hoofd heen? Dacht ik nog. Ik zat onder het bloed. Ik hoestte ook bloed op. Op een gegeven moment werd ik naakt wakker. Ik weet niet of hij mij seksueel misbruikt heeft. Hij gaf mij een pyjama zonder bloed. Toen begon hij met een hamer op zijn eigen hoofd te slaan, zodat het 1 op 1 lijkt. Hij hield dit niet lang uit. Veel heeft hij er niet aan overgehouden. Ik ben na die 3 uur er door een acteerspel uitgekomen. Ik deed alsof ik nog bii hem zou blijven en niet naar de politie zou gaan. Hij geloofde het. Hij is toen achter mij gaan liggen en gaf mijn telefoon terug. Toen hij sliep, smste ik een familielid die vervolgens 112 heeft gebeld. Hij had het door toen ze aanwezig waren, en is ontsnapt via een andere deur. 

De situatie is nu verschrikkelijk. Ik lig in het ziekenhuis met gekneusde ribben, een genkeude rug, hals, keelspieren en lever. Ik kan sinds de gebeurtenis (24-08) niet meer normaal praten en slikken. Mijn lever is beschadigd en ik heb een hersenschudding. Ik geef alles over, dus ik krijg sondevoeding en vocht via het infuus. Er zijn meer dan 20 letsels vastgelegd door de forensisch arts. Maar de dader is gevlucht, naar BELGIË! Ik kon zijn simkaart enkel op land tracken, want hij staat op mijn naam. 

Het probleem is nu dat hij mij anoniem blijft bellen en bedreigen, hij staat enkel op signalering in Nederland en de politie moet toestemming krijgen voor internationale signalering. Alles gaat zo traag, en doordat hij mijn adres weet (en zijn vrienden aka handlangers ook) durf ik straks niet meer naar huis te gaan! Hij heeft gedreigd met een C4 bom en ik zie hem nu tot overal in staat voor. Ik heb zelfs in het ziekenhuis dubbele beveiling 24/7. 

Dit was echt een lang verhaal, maar heeft iemand tips? Ik ben zo bang... 

Bezig met laden...

4 Reacties

03 september 2023 (bewerkt)
Lieve Maddy,
Er zijn geen woorden om te omschrijven door wat voor hel jij hebt moeten gaan tijdens je gijzeling en mishandeling...
En nu lig je in alle stress te herstellen van je verwondingen...
Is er een plek waar je veilig bent, als je over een tijdje uit het ziekenhuis komt?
03 september 2023
Hoi Maddy24,

Wat een heftig verhaal! Behalve fysieke letsels moet je ook nog omgaan met je mentale letsels.
Ik wens je een zeer voorspoedig herstel. Voor het mentale adviseer ik je een psycholoog in te schakelen.
Neem contact op met je provider en geef aan dat je gestalkt / bedreigd wordt via de telefoon. Geef ook aan dat de politie hiervan af weet. Je provider kan namelijk dat nummer blokkeren. Zelfs als hij naar jou anoniem belt. Zorg er wel voor dat jij weet welke provider hij heeft.
Bij mijn weten hoeft er geen toestemming te zijn voor internationale signalering volgens het Benelux-verdrag. Maar daar kan de politie of je advocaat meer over vertellen.
Vraag ook hulp aan de politie of aan je behandelend arts als jij je niet veilig voelt om naar huis te gaan. Zij kennen ook de wegen wat dat betreft.

Ik wens je veel kracht en sterkte toe in deze zware periode in je leven.

Warme groet,
Arnold
03 september 2023 (bewerkt)
Heey Maddy24. Wat heftig! Ik hoop dat je snel hersteld en er niks aan overhoud.
Als je bang bent dat er iets gebeurd als je weer thuis bent, kan je eventueel ook contact opnemen met de blijf groep en daar tijdelijk wonen zodat je veilig bent. Heel veel sterkte!
Standaard profielafbeelding
B
02 september 2023
Hey Maddy24
Geen tips helaas. Maar wens jou wel heel veel sterkte toe. Hou vol!!